Za spletno prodajo je v azijskih gospodarstvih še veliko prostora

Eden najbolj dinamičnih trendov na trgih v razvoju je gotovo razcvet tehnološkega sektorja.

Objavljeno
04. december 2015 18.42
infografika
Miha Zupan, Numerica Partners
Miha Zupan, Numerica Partners
Vse lažji dostop do spleta, pogosto samo prek pametnih telefonov, izboljšana logistična infrastruktura, relativno mlado prebivalstvo skupaj s povečevanjem življenjskega standarda ljudi hitro spreminjajo tudi njihove nakupovalne navade.

Denarnice vse pogosteje zamenjujejo pametni telefoni (plačilna kartica je skupaj z osebno izkaznico navadno shranjena v ovitku telefona), število ljudi, ki nakupe opravljajo po spletu, pa se hitro povečuje.

V tokratnem članku bom izpostavil dva trga: za poenostavljen prikaz si bom drznil Filipine, Indonezijo, Malezijo, Singapur, Tajsko in Vietnam vreči v isti koš ter jih primerjati s Kitajsko.

Koncept spletnega nakupovanja v državah Asean sicer dela šele prve korake. Spletna prodaja tam namreč pomeni manj kot dva odstotka celotne maloprodaje (v Evropi je na primer ta delež približno desetkrat večji). Kljub temu oziroma prav zaradi tega pa ga ne gre spregledati. Še posebno to velja za Indonezijo in Tajsko, ki bosta pri rasti spletnega nakupovanja v državah jugovzhodne Azije v prihodnjih letih nosili štafetno palico.

Na svetovnih borzah najdemo le peščico podjetij, ki so neposredno izpostavljena temu trendu. Ena od zanimivih zgodb je japonski telekomunikacijski gigant SoftBank, ki med drugim aktivno investira v mlada podjetja s tega področja, predvsem v Indoneziji in Indiji.

V smislu današnje teme Asean tako lahko primerjamo z malčkom, ki se šele uči prvih korakov. Po drugi strani pa Kitajski ustreza prispodoba rastočega pubertetnika.

Kitajska namreč po razvitosti domačega spletnega trga diha za ovratnik zahodnim državam – Kitajci danes po spletu opravijo dobrih 15 odstotkov vseh nakupov, marketinška družba eMarketer pa ocenjuje, da se bo ta delež v prihodnjih treh letih skoraj podvojil. Tudi ena od točk iztekajoče se petletke kitajske vlade vključuje reforme, ki bodo Kitajsko zavihtele v svetovni vrh spletne trgovine.

Kitajska borznemu investitorju, ki si želi izpostavljenosti do tega trenda, ponuja tudi bolj raznovrstno paleto potencialnih naložb. Poleg tega imajo podjetja iz panoge kljub sopihajoči kitajski gospodarski lokomotivi zavidanja vredne rasti. Konec novembra so 14 kitajskih podjetij, ki trgujejo na ameriških borzah, uvrstili v indeks MSCI China. Tako v njem najdemo tudi največja kitajska spletna podjetja in pričakovati je, da bodo zato ta v prihodnosti pritegnila še dodatno pozornost investitorjev, kar se bo pokazalo tudi v cenah njihovih delnic.