Dušan Kobal začel z enim, zdaj ima 260 tovornjakov

Ključno je doseči kompromis med čedalje večjimi zahtevami naročnikov po nižjih cenah in čedalje višjimi stroški prevoza.

Objavljeno
10. avgust 2015 17.00
Portret Dušan Kobal, direktor podjetja Kobal Transporti, Ljubljana, 05.Avgust2015 [ portret, Dušan Kobal, Kobal transporti, direktor ]
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Cveto Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Slovenski cestni prevozniki blaga so se v zadnjih letih morali ubadati s številnimi težavami, ki jih je prinesla kriza, in tudi z zviševanjem cen pogonskih goriv, cestnin, zavarovanj, taks in drugih stroškov, ki vplivajo na ceno prevoznih storitev. Letos so razmere ugodnejše, vsaj glede glavnega stroška, to je cene goriva.

Med avtoprevozniškimi podjetji, ki so krizo dobro preživela in se celo okrepila, je tudi podjetje Kobal Transporti. Gre za hitro rastoče, dinamično podjetje z mladim in ambicioznim timom. Pred dvajsetimi leti je Dušan Kobal z enim tovornjakom ustanovil s. p. in začel s prevozi. Pomembna prelomnica je bilo leto 2002, ko je sklenil pogodbo s podjetjem BTC za prevoz blaga po Sloveniji. O razmerah v slovenskem cestnem prevozništvu in tudi o njegovem podjetju smo se pogovarjali z lastnikom in direktorjem Dušanom Kobalom.

Kaj je poleg omenjenega najbolj vplivalo na tak razvoj podjetja?

V vseh teh letih smo rasli v različnih segmentih razvoza prehrambnih izdelkov v različnih temperaturnih režimih, kot so navadni, hladilni in zamrznjeni. Naše storitve smo kasneje razširili na razvoz blaga ADR, to je nevarnih snovi. V kasnejših letih smo naše transportne storitve razširili tudi v mednarodne prevoze klasičnih in hlajenih transportov, hitro pokvarljivega blaga in tudi farmacevtskih izdelkov. Naša vizija in poslanstvo sta bila postati vodilno transportno podjetje v Sloveniji, ob upoštevanju visokih standardov in zahtev naročnikov, optimizacije korakov transportne storitve ter posredovanju informacij naročniku o pošiljki in dobavi.

Prednosti, ki so najbolj vplivale na tak razvoj, so kakovostne storitve, izurjen kader, sledenje vozil v vsakem trenutku, temperaturna sledljivost, sodoben vozni park, lastna servisna delavnica, zanesljivost in brezhibna dostava ter informacijska podpora. Pri delu nas žene želja po razvoju in kar je najbolj pomembno, da oblikujemo ravno tako kulturo in vrednote, ki ustvarjajo trajno vrednost in zagotavljajo uspešnost podjetja. Naš strateški partner je ves čas BTC Logistični center.

Kakšno je vaše podjetje zdaj? Koliko ima tovornjakov in koliko zaposlenih?

Imamo več kot 260 tovornih vozil in več kot 290 zaposlenih, kar je podatek za Kobal Dušan, s. p. in Kobal transporti, d. o. o. V voznem parku so vozila različnih tipov, tako kombi vozila, tovornjaki, vozila s prikolico in vlačilci. Vozila so večinoma prilagojena za dostavo blaga s hladilnimi sistemi in dvižnimi ploščadmi. Letos smo v vozni park dodali vozila, katerih nadgradnja je v aerodinamični obliki solze, in pripomore k zmanjšanju porabe goriva. Hladilni sistemi naših tovornjakov so hibridne narave, kar pomeni da za hlajenje prostora ne potrebujemo dodatnega goriva, in bistveno pripomorejo k zmanjšanju obremenitve okolja.

Ali se je vaše podjetje specializiralo za kakšne prevozne storitve?

Specializirani smo za organizacijo in razvoz v notranjem prometu kot tudi za prevoz blaga po Evropi in državah nekdanje Jugoslavije. V Sloveniji organiziramo in razvozimo od 9000 do 10.000 palet na dan. Specializirani smo tudi za organizacijo in prevoz pošiljk po načinu zbirnih prevozov.

Kako je vaše podjetje poslovalo lani? Koliko je bilo prihodka in dobička in kakšni so načrti za letos?

Lani je naše podjetje poslovalo zelo uspešno. Prihodkov je bilo več kot 19 milijonov evrov, čistega dobička pa 960.000. Podatki so skupaj za podjetje in espe. Za letos smo načrtovali osemodstotno povečanje poslovnih prihodkov. Polletno poslovanje potrjuje, da sledimo zastavljenim ciljem.

Kakšne so letos razmere v Sloveniji v avtoprevozniški panogi in kaj najbolj vpliva na takšne razmere?

Slovenski prevozniki smo se v zadnjih letih morali spoprijeti z zviševanjem cen pogonskih goriv, cestnin, zavarovanj, taks in drugih stroškov, ki vplivajo na ceno prevoznih storitev. Letos so razmere, kar zadeva glavni strošek, v mislih imam gorivo, ugodne, vendar pa je za veliko kot tudi malo transportno podjetje izjemno pomembno dobro sodelovanje s partnerji. Prisluhniti moramo drug drugemu, kar je pomembno pri dogovorih o cenah transportnih storitev v tistem delu, na katere prevozniki nimamo vpliva. Poleg tega nenehno iščemo kakovostne voznike, ki so v našem poslu ključnega pomena.

Ali so letošnje razmere boljše, kot so bile lani?

Trošarinska politika, olajšave in evropske subvencije ugodno vplivajo na konkurenčnost dejavnosti transporta, in upamo, da bo država tudi v prihodnje sledila tovrstnim pozitivnim ukrepom. Država bi morala zagotavljati boljšo prevoznost cest z rednim vzdrževanjem ter z bolj učinkovitim odpravljanjem in preprečevanjem zastojev. Želimo si čimprejšnjega elektronskega cestninjenja za tovorna vozila, ne nazadnje pa bi si kot delodajalci želeli tudi bolj prijazno in razumno delovno zakonodajo.

Kateri je zdaj posebej pereč problem v avtoprevozništvu in kako bi ga bilo mogoče rešiti?

Posebej pereč problem so še vedno nelegalna konkurenca in nizke cene storitev. Prav tako pomembno je, da bi moral biti poklic voznika bolj cenjen in spoštovan glede na odgovornost, ki jih prevzema. Za naše poslovanje je ključnega pomena doseči kompromis med čedalje večjimi zahtevami naših naročnikov po nižjih cenah in med našimi vse višjimi stroški. To poskušamo uravnavati tako, da dosledno spremljamo, analiziramo in optimiziramo sleherni prevoženi kilometer, da bi čim bolj zmanjšali število praznih kilometrov, kar poskušamo doseči z telematskim sistemom. Zavedamo se, da je za preživetje v današnjem turbulentnem okolju nujno nenehno optimizirati poslovne procese in racionalizirati poslovanje. Zato smo še posebej osredotočeni na obvladovanje stalnih stroškov.

Ali razmišljate o širitvi dejavnosti v tujino?

Glede na dosedanje izkušnje smo se spogledovali z idejo širjenja na druge trge. Na povabilo poslovne stranke smo na Madžarskem odprli podjetje Kobal transporti KFT in začeli voziti z desetimi tovornjaki. Lahko rečemo, da je za nami uspešno obdobje, saj bomo letos na Madžarskem imeli lepo rast in število vozil povečali na 30.

Kakšni so vaši poslovni načrti in ambicije?

Veliko skrb v podjetju namenjamo odnosom s strankami in urejenemu voznemu parku. V ta namen nenehno posodabljamo tovorna vozila, ki tako ustrezajo najvišjim evropskim ekološkim standardom. Zato je v našem voznem parku več kot četrtina tovornih vozil z motorji standarda Euro 6 oziroma skoraj polovica z Euro 5 in 4. Preostale bomo zamenjali v nekaj letih. Prav tako bomo več vlagali v izobraževanje zaposlenih, da bomo lahko še izboljšali naše storitve. Naši zaposleni so naše bogastvo, zato veliko pozornost namenimo izbiri kvalitetnega kadra. S stimulativnimi delovnimi pogoji in vsakoletnimi izobraževanji skrbimo za zadovoljstvo naših zaposlenih, s čimer krepimo tudi pripadnost podjetju.

Ker so se razmere na naših cestah v juliju močno poslabšale (več mrtvih), kako gledate na izboljšanje varnosti v cestnem prometu in kako za varnost skrbite v vašem podjetju?

Na izboljšanje varnosti v cestnem prometu lahko poleg pristojnih državnih ustanov vplivamo tudi avtoprevozna podjetja. V našem podjetju poskrbimo tako, da naši vozniki delajo v stimulativnem delovnem okolju, jih dodatno izobražujemo o tem, kako je treba ravnati v vsakokratni situaciji. Imamo tudi notranjo kontrolo, ki pri naših voznikih ugotavlja in nadzira izvajanje predpisov glede prevozov v cestnem prometu.