Zamejski posli: V Mipotu izdelujejo alarmne urgentne linije za starejše

Visokotehnološko podjetje Mipot večino izdelkov proda v Italijo, Francijo in Nemčijo.

Objavljeno
09. oktober 2012 18.56
Jerneja Grmadnik, Delo.si
Jerneja Grmadnik, Delo.si
Krmin – Mipot je visokotehnološko podjetje iz Krmina, ki se ukvarja z elektroniko in s proizvodi s področja radijskih povezav v namen avtomatizacije.

»Visokoizobražen kader je imel težave z zaposlovanjem, saj na teh koncih ni bilo veliko industrije, zato so združili moči in leta 1973 ustanovili podjetje Mipot, ki se je v začetku specializiralo za izdelovanje mini potenciometrov, iz česar izhaja tudi ime,« pove Luciana Tomsič, predsednica upravnega odbora podjetja, ki je v stoodstotni lasti finančnega holdinga KB 1909.

Izdelki in storitve so se z leti spreminjali na podlagi razvoja in zahtev trga. Izdelavo potenciometrov so opustili in prevzemali nove tehnologije, v 90. letih pa so svojo ponudbo razširili na radiofrekvenčne izdelke, ki predstavljajo 60 odstotkov njihovega prometa.

Večino svojih izdelkov prodajo v Italijo, nekaj pa tudi v Francijo in Nemčijo ter na druge evropske trge. »Evropa je za nas najprimernejši trg zaradi bližine in jezika, poleg tega je pri razvoju izdelka potrebnega veliko sodelovanja s kupci, ker gre za izdelke, ki so specifični in jih je treba homologirati,« razloži Tomsičeva. Delajo za avtomobilsko, letalsko in vojaško industrijo, glavni kupci pa so tudi iz sektorja za domotiko in avtomatizacijo, saj njihovi izdelki obsegajo tako daljinsko odpiranje vrat, prav tako alarmne in centralne grelne sisteme. Alarmni sistemi za nujne klice Leta 2009 so imeli najmanj prometa zaradi krize v avtomobilski industriji. Takrat so začeli izdelovati alarmne sisteme za klic v sili za starejše, predvsem za Francijo in severno Evropo, kar se je pokazalo kot dobra naložba. Leta 2011 so tako imeli 11 milijonov evrov prometa in 623.000 evrov čistega dobička, začasno so zaposlili še nekaj deset ljudi. A Luciana Tomsič pravi, da kriza še ni dosegla dna. Letos je precej težje, saj so zaznali 40-odstotni padec prometa, kar kaže tudi na to, da skorajda ni več sektorja v elektroniki, ki ne bi občutil krize.

Delavce želijo obdržati za čim dlje

V podjetju želijo v prihodnosti prodreti predvsem na trge severne Evrope, imajo pa že podpisano pogodbo z agentom, ki bo njihove radiofrekvenčne module prodajal v Sloveniji in v državah nekdanje Jugoslavije. V podjetju

Mipot je zaposlenih 81 ljudi; inovacije in izdelki po željah kupcev nastajajo v laboratoriju za radiofrekvence, v katerem so zaposleni večinoma inženirji, v proizvodnji pa prevladujejo ženske, ki lažje sestavljajo manjše delce. »Naši zaposleni so naše bogastvo,« pravi Tomsičeva, ki pravi, da je njihovo kadrovanje naravnano k temu, da zaposleni ostanejo pri njih čim dlje, saj so znanja, ki jih usvojijo, specifična, zato so usposobljeni in kakovostni delavci ključ do uspeha in rasti podjetja.

»Tudi sama sem v podjetju že 20 let in zame je to drugi dom,« doda Tomsičeva in na vprašanje, kako ji kot ženski uspeva na vodilnem položaju, odgovori, da se kariera in materinstvo ne izključujeta, da pa je poleg trdega dela nujna tudi pomoč partnerja in podpora v družini. »Malce pa je odvisno tudi od sreče,« se Luciana Tomsič nasmehne ob koncu pogovora.