Zaradi težav Primorja stoji gradnja predora na poljanski obvoznici

O zastoju del na poljanski obvoznici bodo na sestanku DRSC-ja, občine in izvajalca govorili 23. novembra.

Objavljeno
10. november 2011 12.34
Posodobljeno
10. november 2011 12.34
Je. G., Delo.si
Je. G., Delo.si
Škofja Loka - Gradnja predora pod Stenom na poljanski obvoznici zaradi težav Primorja že dlje časa stoji. Zamude je že za pet mesecev in ob večjih zapletih bi lahko zamudili rok izgradnje obvoznice ter izgubili evropska sredstva. Zato je Direkcija RS za ceste (DRSC) za 23. november sklicala skupni sestanek z občino in izvajalcem, piše STA.

Na sestanku bo izvajalec gradbenih del Primorje oba investitorja, DRSC in občino Škofja Loka, seznanil z izvedbo pogodbeno prevzetih del. Sprejeta bo konkretna odločitev o nadaljnji izvedbi projekta izgradnje poljanske obvoznice, ki je trenutno največji projekt DRSC v izvajanju in je izjemnega pomena tako za občino Škofja Loka, kot tudi širšo škofjeloško regijo, so danes sporočili iz občine.

Primorje je z deli na tem odseku trase poljanske obvoznice, ki so vredna 15,6 milijona evrov, začel septembra lani. Celotna druga in tretja faza poljanske obvoznice, ki vključuje gradnjo predora pod Stenom v dolžini 700 metrov in traso južnega dela obvoznice do obstoječega krožišča v Zmincu v dolžini 2170 metrov pa naj bi bila zaključena v treh letih od začetka del.

Po začetku gradnje predora februarja letos, so dela obstala na polovici, čeprav bi moral biti predor prevrtan že konec avgusta, a se je že pred poletjem zapletlo, po remontu pa so znova začeli z vrtanjem. Zaradi finančnih težav, v katerih se je znašel Primorje, so nato dela ponovno zastala. Pogodbeni rok dokončanja del avgusta 2013 sicer zaenkrat še ni ogrožen, a če ne bo šlo drugače, bodo investitorji morali poiskati drugega izvajalca del.

Nadaljuje pa se gradnja odseka obvoznice od Ljubljanske ceste do predora, kjer dela izvaja Gorenjsko gradbeno podjetje. Tudi na tem odseku se je do sedaj zapletalo in sicer zaradi civilne iniciative krajanov vasi Suha, saj krožišče obvoznice vas preseka na pol. Občina je zato naročila tudi analizo, če bi bila brez večje časovne zamude mogoča kakšna druga rešitev za ureditev prometa na tem delu.

Izkazalo se je, da bi se v primeru opustitve krožišča in izvedbe daljšega viadukta spremenila tudi funkcionalnost ceste. Alternativni predlog predstavlja tranzitno cesto, ki služi le daljinskemu motornemu prometu. Ob tem bi bila izgradnja viadukta dražja za 2,2 milijona evrov, potrebno pa bi bilo tudi spremeniti lokacijski načrt in popraviti projektno dokumentacijo, kar v časovnem smislu pomeni približno dve leti.

Izgradnja celotne poljanske obvoznice bo stala 43 milijonov evrov, za kar je v višini 27 milijonov evrov zagotovljeno sofinanciranje iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Če projekt ne bo zaključen v predpisanem roku do konca leta 2015, pa evropskih sredstev ne bo mogoče črpati in jih bo potrebno v celoti zagotoviti iz državnega proračuna.

Prva pogodba z izvajalci za izgradnjo poljanske obvoznice, in sicer za pripravljanja dela, je bila sicer podpisana že novembra leta 2006 in takrat je bilo predvideno, da bo celotna obvoznica dokončana in predana prometu leta 2010.