Sporno delovanje priznali tudi v Audiju, v VW imajo rešitev

V Volkswagnu imajo rešitev za 90 odstotkov prizadetih avtomobilov v Evropi. Sum davčne utaje.

Objavljeno
24. november 2015 13.25
Je. G., STA
Je. G., STA
Wolfsburg − Nemški avtomobilski koncern Volkswagen (VW) ima tehnično rešitev za popravilo več kot 90 odstotkov vozil v Evropi, ki so bila vpletena v škandal goljufanja na okoljskih testih. Medtem pa je Audi, hčerinsko podjetje Volkswagna, priznal, da so s sporno programsko opremo opremljeni tudi njegovi avtomobili, poročajo tuje tiskovne agencije.

Volkswagen je v začetku jeseni priznal, da je na 11 milijonov dizelskih motorjev, vgrajenih v njegove avtomobile po vsem svetu, namestil sporno programsko opremo. Ta je poskrbela za znižanje izpustov dušikovih oksidov v času uradnih testiranj, da so avtomobili uradno zadostili standardom, medtem ko so bili izpusti na cesti dejansko veliko večji.

Podjetje mora zato izvesti vpoklic spornih vozil in popravilo, da bodo avtomobili v skladu z navedbami proizvajalca. »Za več kot 90 odstotkov vozil skupine v Evropi so rešitve zdaj potrjene,« je na sedežu koncerna v Wolfsburgu v ponedeljek kakim tisoč menedžerjem povedal izvršni direktor Matthias Müller. Proces vpoklica je zdaj izvedljiv tako s tehničnega in finančnega vidika kot z vidika delovne sile. »To je dobra novica,« je dodal.

V Evropi bo sicer vpoklicanih 8,5 milijona vozil iz skupine Volkswagen. Müller je obljubil, da bo koncern nemškim oblastem natančen načrt izvedbe sporočil do konca novembra.

Rešitve bodo za različne motorje različne; ponekod bo tako dovolj posodobitev programske opreme, drugod bo potreben kompleksnejši tehnični poseg. Müller je poudaril še, da je »zelo zapleten« tudi postopek preiskave škandala, ki bo trajal več mesecev. Bodo pa vmesno poročilo o ugotovitvah objavili sredi decembra.

»Naša glavna skrb niso prodajne številke ali poslovni rezultati. Naša glavna skrb je kredibilnost in zaupanje v naše znamke,« je poudaril izvršni direktor.

Oktobra je Volkswagen imel 5,3-odstotni padec prodaje, potem ko je škandal močno prizadel povpraševanje po njegovih avtomobilih v Evropi. Je pa še vedno močna prodaja na največjem avtomobilskem trgu na svetu, na Kitajskem, kjer je koncern prodajo povečal za 1,8 odstotka na 233.500 vozil.

Sicer pa je v ponedeljek zvečer sporno delovanje priznal tudi Audi, ki je ena od Volkswagnovih hčerinskih družb. V podjetju so priznali, da so nekateri njihovi avtomobili v ZDA opremljeni s sporno programsko opremo, poroča STA.

Medtem ko so v Audiju potrdili, da ameriškim regulatorjem niso razkrili vse programske opreme, pa zanikajo, da bi bila programska oprema namenjena manipuliranju z izpusti. Motor namreč menda ne prepozna, ali je avtomobil na testu ali na cesti, kar sicer omogoča sporna Volkswagnova oprema.

Gre za avtomobile, proizvedene po letu 2009. Gre za okoli 85.000 vozil v ZDA, v Audiju pa ocenjujejo, da jih bo popravilo stalo okoli 50 milijonov evrov.