Želje potrošnikov so na prvem mestu

Švedski pohištveni velikan želi do leta 2020 doseči 50 milijard evrov letnih prihodkov

Objavljeno
13. november 2015 19.46
Gustavsson
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Ljubljana – Če bo šlo vse po načrtih, bo švedska Ikea predvidoma leta 2017 začela graditi svoj nakupovalni center v Ljubljani. »Potrošnik je vedno na prvem mestu,« pravi član uprave Ikee Ulf Gustavsson, ki je bil ta teden v Sloveniji gost konference Slovenskega združenja za kakovost in odličnost.

Švedka Ikea je pred dnevi dosegla novo zmago na poti do nakupovalnega centra v Ljubljani, saj ji je v sodelovanju z ljubljansko občino uspelo prihraniti vsaj leto dni, ki ga sicer vlagatelji izgubijo s sprejemanjem občinskega podrobnega prostorskega načrta, je pisal Dnevnik. S tem se realno povečujejo tudi možnosti, da bi Ikea leta 2017 začela graditi svoj center v Ljubljani in ga morda že leto zatem odprla, če se bodo vse okoliščine »poklopile.«

Ikea v Ljubljani načrtuje trgovsko hišo standardne velikosti, kot so podobne trgovske hiše na območju Gradca, Celovca in Zagreba. To je okrog 30.000 kvadratnih metrov površin, na katerih bo polni asortiment Ikejinih izdelkov.

Kupec je kralj

Trgovci radi poudarjajo, da je potrošnik vedno na prvem mestu in tako je tudi v Ikei. »V naših največjih trgovinah imamo približno 9.500 izdelkov in najbolj pomembno nam je, da kupcem ponudimo nizke cene,« je poudaril Ulf Gustavsson. Seveda pa pot do nizkih cen ni vedno enostavna. Gustavsson pravi, da je ključni faktor Ikeinega uspeha zlasti v tem, da družba obvladuje vse dele v verigi posameznega izdelka.

»Če želimo kupcem ponuditi nizke cene, moramo imeti nizke stroške, to pa je mogoče le, če obvladujemo celotno verigo vrednosti - od dizajna in proizvodnje do prodaje in distribucije izdelkov. Imamo tovarne in približno tisoč dobaviteljev ter distribucijo, ki skrbi, da naši izdelki pridejo do kupcev ne glede na to, ali so jih naročili prek spleta ali v trgovini. Kupci lahko naše izdelke najdejo le v trgovinah Ikea ali na spletu,« je poudaril.

Pri vzdrževanju nizkih cen so lahko pomemben faktor tudi lokalni dobavitelji, saj so stroški transporta zaradi krajših transportnih poti načeloma nižji. Gustavsson pravi, da so tudi pri izbiri dobaviteljev na prvem mestu potrebe kupcev. »Letno obiščemo več kot tisoč domov na različnih trgih, da vidimo, kakšne so želje in sanje kupcev, potem pa vse to prenesemo v našo proizvodnjo na Švedskem, kjer iščemo rešitve. Včasih že imamo dobavitelje, včasih pa ne in iščemo nove tudi na lokalnih trgih.« O censki politiki Ikee, ki ima denimo v Avstriji drugačne cene kot v Italiji, sogovornik pravi, da se le te res lahko razlikujejo od države do države, vendar pa razlike »ne bi smele biti previsoke.« Ko Ikea pride na nov trg, opravi analizo cen na lokalnem trgu in preveri, kako je s svojo ponudbo konkurenčna.

Smeli načrti pohištvenega velikana

Do leta 2020 namerava Ikea na svetovni ravni ustvariti 50 milijard letnih prihodkov, eden od njenih ciljev je tudi širitev ponudbe in krepitev internetne prodaje, saj to želijo tudi kupci. To pilotno že preizkušajo na Švedskem, v Veliki Britaniji ter na Nizozemskem in Gustavsson pravi, da so napori že odbrodili sadove. In kako se namerava Ikea, ko bo odprla vrata v Ljubljani, vključiti v lokalno okolje? O morebitnih donacijah prestolnici Gustavsson ni bil konkreten, poudaril pa je vidik dobrodelnosti, ki je za Ikeo zelo pomemben. Družba podpira različne dobrodelne organizacije, Unicef in svetovno organizacijo za zaščito narave World Wildlife Fund in Gustavsson pravi, da danes za donacije namenijo več kot so kadarkoli prej, saj so potrebe vsak dan večje. »Naša fundacija namenja za dobrodelnost okrog 100 milijonov evrov.«