Zgražanje kupcev, ukrep inšpekcije

Že nekaj let prodajalne Tekstila ponujajo znižane izdelke po visokih cenah.

Objavljeno
30. november 2014 10.54
Znižanje.tekstila. V Ljubljani 28.10.2014
Katarina Fidermuc, gospodarstvo
Katarina Fidermuc, gospodarstvo

Ljubljana – »Že več let na izložbah opazujem velike napise o totalni razprodaji in velikem popustu. Ali lahko razprodaja traja 365 dni v letu?« sprašuje Ljubljančan, ki vsak dan hodi mimo prodajaln iz skupine trgovskega podjetja Tekstil. Izložbenih oken res ni mogoče spregledati. Nenehno, dan na dan, so prelepljena z velikimi napisi v živih barvah, ki kupce vabijo na »totalno odprodajo« in popuste celo do 75 odstotkov cene.

»Ni mi všeč, da me imajo za bedaka. Ko pogledaš na ceno v izložbi, vidiš, da je osnovna cena izdelka nenormalno visoka. Osnovna cena ženske pižame, na primer, je 76,63 evra, potem pa je cena 'totalno znižana' za skoraj 80 odstotkov, na 19,16 evra. Osnovna cena za moško pižamo je 80,83 evra, znižana za skoraj 80 odstotkov pa okoli 20,82 evra. Osnovna cena ženske bunde je 279,96 evra, 'totalno znižana' pa 69 evrov. Tolik­šne cene dosegajo pižame znanih proizvajalcev, pri katerih kupec pač plača tudi blagovno znamko, enako velja za jakno, ki stane 280 evrov,« je prepričan bralec, ki ga zanima tudi, ali se je tržni inšpektorat že oglasil na »totalni odprodaji« v prodajalnah iz skupine Tekstil.

Da, poznamo ta primer, odgovarjajo. »Seznanjamo vas, da je republiški tržni inšpektorat že opravljal preglede v prodajalnah tega podjetja, tako na lastno pobudo kot na podlagi prijave. Inšpektorji so ugotovili nepravilnosti v povezavi z oglaševanjem popustov. Podjetje je tudi takoj pristopilo k odpravi teh nepravilnosti.« Naša vprašanja so inšpektorje spodbudila, da so opravili inšpekcijski pregled, nam še odgovarjajo s sedeža inšpektorata: »Ker postopki še potekajo, vam več informacij še ne moremo dati.«

V družbi Tekstil, ki jo vodi direktorica Maja Zidar, nam odgovarjajo, da izdelke prodajajo po marketinško primerljivih cenah, a se s cenami prilagajajo tržnim razmeram, če ugotovijo, »da trg neke cene ne sprejme«. Prodajalka v eni od njihovih trgovin »s totalno odprodajo« nam razloži, da nadrejeni dobro vedo, kaj pravijo kupci, a se za to ne zmenijo. »Prodajalke ne moremo nič, o cenah odloča uprava,« nam pravi v zadregi.

»Na trgu že vrsto let uveljavljamo lastno blagovno znamko Still. Z njo želimo ponuditi kupcem visokokakovostne izdelke, ki jih tudi primerjamo s primerljivimi konkurenčnimi izdelki. Vsak izdelek se prodaja po marketinško primerljivi ceni,« nam na vprašanje o poslovni praksi, ki očitno temelji na celoletni totalni odprodaji, odgovarjajo na sedežu družbe Tekstil. »Na žalost so tržne razmere vedno težje, temu primerna je višina popustov. Poudarjamo pa, da s popustom prodajamo samo tiste izdelke, ki ne dosegajo načrtovanih rezultatov in so bili našim kupcem prej ponujeni po redni ceni,« še dodajajo v družbi.

»Poslovne odločitve podjetij niso predmet strokovnega dela Trgovinske zbornice Slovenije, zato vprašanj, ki se nanašajo na te vsebine, ne moremo komentirati,« nam odgovarjajo v Trgovinski zbornici Slovenije. »Na splošno pa velja, da morajo trgovci spoštovati zakon o varstvu potrošnikov, v primeru sezonske razprodaje pa tudi pravila pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve,« poudarjajo.

Skupino Tekstil sestavljajo matična delniška družba Tekstil in odvisne družbe z omejeno odgovrnostjo Volna, Elita, Bala s programom za dom in gospodinsjtvo ter Trgovina Novoteks. Tržišče si je skupina razdelila po regijah, tako da Ljubljansko regijo pokriva v glavnem Volna Dolenjsko in Belo Krajino Trgovina Novoteks.ž, Gorenjsko pa Elita,« pojasnjujejo v skupini Tekstil.