Žito: Gorenjka ni na prodaj

Časnik Finance je poročal, da Žito prodaja Gorenjko, Žito trdi, da to ni res.

Objavljeno
12. julij 2012 19.40
Silva Čeh,  gospodarstvo, Marjana Hanc, Kranj
Silva Čeh, gospodarstvo, Marjana Hanc, Kranj

Žito ne prodaja Gorenjke, so včeraj zatrdili iz Žita. Seveda so bili zaposleni v Gorenjki nad takšno novico presenečeni in o tem, kar je trdil časnik Finance, niso vedeli nič.

V Financah so namreč zapisali, da je Žito začelo s prodajo Gorenjke. Toda iz Žita so nam na vprašanaje, ali to drži, odgovorili: "Žito z blagovno znamko Gorenjka upravlja kot dober gospodar in skrbi za nenehno optimizacijo poslovanja. V tem trenutku se Gorenjka ne prodaja. Obstoječa strategija Skupine Žito prodaje ne predvideva. "

V Lescah o domnevnem začetku prodaje Gorenjke, ene najprepoznavnejših slovenskih blagovnih znamk kategoriji konditorskih izdelkov, niso želeli odgovarjati. »Mi smo samo profitni center Žita in za vse je pristojen lastnik,« so nas odpravili v tajništvu. Drugi zaposleni so bili nad informacijo presenečeni. O tem ne vemo nič, nihče nas o tem ni obvestil, smo izvedeli v sindikatu.

Tržni delež čokolad Gorenjka v Sloveniji znaša skoraj 20 odstotkov, v zadnjih dveh letih pridobivamo po odstotek letno, je aprila ob praznovanju 90-letnega jubileja Gorenjke, ene od blagovnih znamk Skupine Žito, dejal Toni Balažič, tedanji predsednik uprave Žita, kamor sodi tudi leška Gorenjka. Zdaj so nam iz Žita odgovorili: "Znotraj strukture prodaje Skupine Žito predstavlja delež stebra konditorstvo, v katerega sodi tudi Gorenjka oziroma prodaja čokolade in izdelkov, ki jih proizvajajo v poslovnem centru Gorenjka 23- odstotni delež prodaje. Delež prodaje čokolade znotraj tega stebra znaša 34 odsotkov.


Gorenjka, naša čokoladna devetdesetletnica

Od leta 1922 do danes je za Gorenjko mnogo mejnikov: po drugi svetovni vojni je bilo podjetje nacionalizirano, leta 1948 so ustanovili Gorenjsko tovarno čokolade. Desetletje zatem so jo preimenovali v podjetje Gorenjka, tovarna čokolade Lesce, takrat je začela nastajati tudi velika blagovna znamka. Leta 1964 se priključi tovarni Šumi v Ljubljani, pet let kasneje se združi z Žitom in preimenuje v Triglav - Gorenjka, leta 1990 v Žito Gorenjka. Od leta 2008 deluje kot profitni center Žita. »Gorenjka danes ni zgolj proizvodnja čokolad, ampak tudi največji proizvajalec peciva,« je dejal spomladi Balažič in dodal, da si v Žitu želijo, da bi Gorenjka ostala slovenska, lastniško in proizvodno. Blagovno znamko čokolad iz Gorenjske poznajo tudi zunaj Slovenije, še posebej dobro v Makedoniji pa tudi na madžarskem in češkem trgu in drugod.

V Lescah je 133 zaposlenih, kar 80 odstotkov proizvodnje predstavlja proizvodnja čokolade z lešniki. Kot pravijo, iz najboljših surovin s Slonokoščene obale in iz Turčije proizvedejo na leto 1600 ton čokolad: 45 čokolad različnih okusov.