Žito ne prodaja Gorenjke, so včeraj zatrdili iz Žita. Seveda so bili zaposleni v Gorenjki nad takšno novico presenečeni in o tem, kar je trdil časnik Finance, niso vedeli nič.
V Financah so namreč zapisali, da je Žito začelo s prodajo Gorenjke. Toda iz Žita so nam na vprašanaje, ali to drži, odgovorili: "Žito z blagovno znamko Gorenjka upravlja kot dober gospodar in skrbi za nenehno optimizacijo poslovanja. V tem trenutku se Gorenjka ne prodaja. Obstoječa strategija Skupine Žito prodaje ne predvideva. "
V Lescah o domnevnem začetku prodaje Gorenjke, ene najprepoznavnejših slovenskih blagovnih znamk kategoriji konditorskih izdelkov, niso želeli odgovarjati. »Mi smo samo profitni center Žita in za vse je pristojen lastnik,« so nas odpravili v tajništvu. Drugi zaposleni so bili nad informacijo presenečeni. O tem ne vemo nič, nihče nas o tem ni obvestil, smo izvedeli v sindikatu.
Tržni delež čokolad Gorenjka v Sloveniji znaša skoraj 20 odstotkov, v zadnjih dveh letih pridobivamo po odstotek letno, je aprila ob praznovanju 90-letnega jubileja Gorenjke, ene od blagovnih znamk Skupine Žito, dejal Toni Balažič, tedanji predsednik uprave Žita, kamor sodi tudi leška Gorenjka. Zdaj so nam iz Žita odgovorili: "Znotraj strukture prodaje Skupine Žito predstavlja delež stebra konditorstvo, v katerega sodi tudi Gorenjka oziroma prodaja čokolade in izdelkov, ki jih proizvajajo v poslovnem centru Gorenjka 23- odstotni delež prodaje. Delež prodaje čokolade znotraj tega stebra znaša 34 odsotkov.
Gorenjka, naša čokoladna devetdesetletnica
Od leta 1922 do danes je za Gorenjko mnogo mejnikov: po drugi svetovni vojni je bilo podjetje nacionalizirano, leta 1948 so ustanovili Gorenjsko tovarno čokolade. Desetletje zatem so jo preimenovali v podjetje Gorenjka, tovarna čokolade Lesce, takrat je začela nastajati tudi velika blagovna znamka. Leta 1964 se priključi tovarni Šumi v Ljubljani, pet let kasneje se združi z Žitom in preimenuje v Triglav - Gorenjka, leta 1990 v Žito Gorenjka. Od leta 2008 deluje kot profitni center Žita. »Gorenjka danes ni zgolj proizvodnja čokolad, ampak tudi največji proizvajalec peciva,« je dejal spomladi Balažič in dodal, da si v Žitu želijo, da bi Gorenjka ostala slovenska, lastniško in proizvodno. Blagovno znamko čokolad iz Gorenjske poznajo tudi zunaj Slovenije, še posebej dobro v Makedoniji pa tudi na madžarskem in češkem trgu in drugod.
V Lescah je 133 zaposlenih, kar 80 odstotkov proizvodnje predstavlja proizvodnja čokolade z lešniki. Kot pravijo, iz najboljših surovin s Slonokoščene obale in iz Turčije proizvedejo na leto 1600 ton čokolad: 45 čokolad različnih okusov.