Polo, mali golf

Pravijo mu mali golf. Ne le zaradi oblikovnega koketiranja, ampak tudi zaradi okoljskega, opremskega in tehničnega koraka naprej. Novi Volkswagnov polo, tokrat peta generacija, hoče stopiti iz sence večjega in doslej tržno uspešnejšega golfa.

Objavljeno
04. september 2009 20.07
Janez Kovačič, besedilo in foto
Janez Kovačič, besedilo in foto
Pravijo mu mali golf. Ne le zaradi oblikovnega koketiranja, ampak tudi zaradi okoljskega, opremskega in tehničnega koraka naprej. Novi Volkswagnov polo, tokrat peta generacija, hoče stopiti iz sence večjega in doslej tržno uspešnejšega golfa.

Volkswagen polo - doslej so prodali 10,6 milijona vozil, po cestah se vozi že 35 let - ima v največjem evropskem avtomobilskem koncernu pomembno vlogo, saj ob golfu in passatu predstavlja tržno in seveda produkcijsko osnovo. V peti generaciji je za zdaj na voljo samo petvratna kombilimuzina, trivratna se tudi k nam pripelje čez dva meseca, usoda oziroma rojstvo drugih karoserijskih izvedb sta še precej nejasna. In kljub časom, ki poznajo predvsem minuse, se je novi polo na Slovenskem izjemno odrezal že v predprodaji, saj so zanj pridobili 500 kupcev, do konca leta jih bodo poskusili še vsaj 600. Če se jim posreči, tudi prodajni načrt za prihodnje leto - najmanj 2500 vozil - ni znanstvena fantastika.

Polo nove generacije je od prejšnje daljši 54, širši 32 in nižji 14 milimetrov. Nekaj litrov je pridobil prtljažnik, štiri milimetre je večja medosna razdalja, širša sta oba koloteka. Malček, ki to vendarle ni, ima vse ali veliko tistega, kar je bilo doslej rezervirano za večje, dražje, zmogljivejše. Ker je shujšal (skupna masa je manjša za 2,5 odstotka), se je pri nekaterih motornih izvedenkah poraba zmanjšala celo do 20 odstotkov. Preskusa je oziroma bo vredna tovarniška trditev, da polo z 1,6-litrskim motorjem TDI s tehnologijo bluemotion in 66 kW (90 KM) v povprečju porabi vsega 3,6 litra goriva, ob tem pa da gre v zrak le 96 g/km CO2! Peti polo je dobil (za doplačilo, da ne bo pomote) tudi priznano učinkovit sedemstopenjski samodejni menjalnik DSG z dvojno sklopko (serijski je petstopenjski ročni), vsi motorji (glej tabelo) izpolnjujejo okoljski normativ evro5, pri čemer je nekaterim v pomoč neposredni vbrizg goriva po skupnem vodu. Tudi to je nekaj, kar ga približuje golfu.

Opremski paketi so trije, že osnovni trendline recimo vključuje klimatsko napravo, servovolan, električno odpiranje prednjih stekel, radijski sprejemnik s CD- in MP3-predvajalnikom, osrednjo ključavnico, po višini nastavljiv voznikov sedež, zeleno tonirana stekla ipd. Notranjost deluje prepričljivo, ergonomija je izvrstna, prostornost zlahka primerljiva z za razred večjim avtomobilom. Omenjam še nedavni preskus pri konzorciju EuroNCAP, na katerem je polo dobil odlično oceno (pet zvezdic), in to, da ima dveletno splošno jamstvo, triletno za lak in 12-letno proti prerjavenju karoserije. Mali hoče biti veliki ali vsaj mali veliki.

Iz priloge Na kolesih.