Pomembna je usklajenost dela

Prometni program slovenske vlade je na koordinatorico komisije za V. Koridor, to je železniško progo Lyon - Budimpešta, naredil velik vtis.

Objavljeno
11. oktober 2005 21.19
Ljubljana – Prometni program slovenske vlade je na Španko Loyolo de Palacio, nekdanjo podpredsednico evropske komisije in sedanjo koordinatorico komisije za V. koridor in za prednostni projekt številka šest, to je železniško progo med Lyonom, Trstom, Divačo, Ljubljano in Budimpešto, naredil velik vtis. O finančnem vidiku pa z gostiteljem, prometnim ministrom Janezom Božičem, nista govorila, čeprav naj bi bilo v nekaj mesecih znano, kolikšen bo okvir tega projekta in od kod naj bi dobili denar. Minister Božič je tudi pojasnil, da je za govorjenje o letnicah še prezgodaj, okvirno pa naj bi za posodobitev in gradnjo železniške infrastrukture do leta 2020 potrebovali 10,8 milijarde evrov.

De Palacio je jasno povedala, da je za EU je pomemben celotni peti vseevropski prometni koridor in ne le njegovi posamezni, sicer nacionalno pomembni deli. Kot je pojasnila, je dodana vrednost v transnacionalni povezavi po celotni dolžini koridorja, zato unija ne more vlagati v projekte, katerih gradnja ne bo časovno usklajena. Tako je pomembno boljše usklajevanje projektov med sosednjimi državami.

Pred decembrskim sestankom sveta evropskih ministrov naj bi se sešli še vsi ministri s trase prednostnega projekta, tako da bi se tudi poenotili. Loyola de Palacio je predvsem priporočila bilateralne dogovore med Italijo in Slovenijo na eni strani ter Madžarsko in Slovenijo na drugi; tokratni obisk v Sloveniji je njen prvi. Tako tudi italijansko-slovenskega zapleta ne pozna natančno. Ve pač, da je koprska luka med njenim vodenjem evropskega prometnega resorja upravljala terminal v Trstu.

Prav sodelovanje severnojadranskih luk je po njenem prepričanju strateško, ne le za obe državi, temveč za celotno EU, saj bi luki le tako bili konkurenčni severnoevropskim pristaniščem. Pomen usklajevanja je ponazorila s pirenejskim primerom, ko je Španija zgradila avtocesto, skupaj s Francijo tudi predor pod Pireneji, na francoski strani pa sodobna prometnica preide v cesto, ki ni primerna za tovorni promet; je pa prijetna za kolesarjenje. Pri projektih po njenih besedah ni tako pomembno, kateri bo prej dokončan, temveč da promet poteka tekoče. Minister Janez Božič je pojasnil, da se je italijansko-slovenska delovna skupina za določitev bodoče trase proge med Trstom in Koprom poleti že sestala.