Ponudba Imosa cenovno najugodnejša

Na ponovljeni in spremenjeni razpis za gradnjo centra za vodenje in kontrolo zračnega prometa, ki bo na brniškem letališču za zdaj brez kontrolnega stolpa, je razpisna komisija dobila 12 ponudb.

Objavljeno
16. marec 2009 21.44
Aleš Stergar
Aleš Stergar
Ljubljana - Na ponovljeni in spremenjeni razpis za gradnjo centra za vodenje in kontrolo zračnega prometa, ki bo na brniškem letališču za zdaj brez kontrolnega stolpa, je razpisna komisija javnega podjetja Kontrola zračnega prometa Slovenije (KZPS) v podaljšanem roku dobila 12 ponudb. Cenovno najugodnejše so poslali Imos, SCT in Tehnik. Predstavniki ponudnikov - vsi so priložili bančna jamstva za resnost ponudbe - k odpiranju niso imeli pripomb, razpisna komisija pa ima zdaj 60 dni časa za izbor najugodnejšega.


Direktor KZPS Franc Željko Županič je po odpiranju ponudb povedal, da so pričakovali takšne v cenovnem razponu med osmimi in devetimi milijoni evrov, nadaljnjega postopka pa ni mogel komentirati. Če po izboru izvajalca ne bo zapletov, bi na Brniku lahko začeli graditi letos poleti, jeseni prihodnje leto bi objekt začeli opremljati, marca 2011 pa bi radarski center končno zaživel.


Kar dve tretjini včeraj prispelih in odprtih ponudb je cenovno v pričakovanem okviru, najugodnejši Imos in SCT se razlikujeta za 130 tisočakov, za ceno kakšne garsonjere, medtem ko je razlika do tretjega, škofjeloškega Tehnika, še za desetino, 13 tisočakov, večja. Na splošno so razlike zelo majhne.


Na prvi razpis, ki ga je KZPS objavil aprila 2007 in je predvideval še zidavo skoraj stometrskega stolpa, je prišlo pet ponudb za gradbena dela, ki so se gibale med 15,9 in 24 milijoni evrov. Ker nobena ni bila primerna, so vseh pet ponudnikov (Strabag; Vegrad - 15,9 milijona evrov; SCT s Primorjem - 17,8 milijona evrov; Gradis Celje s srbskim podjetjem Mitrović Dedinje ter Pomgrad s Kraškim zidarjem in Konstruktorjem iz Maribora) povabili k pogajanjem.


Pogajanja februarja lani, ko so kriminalisti med akcijo raziskovanja gradbenih afer obiskali tudi KZPS, še niso bila končana, razpisna komisija pa je zaradi suma nečednih poslov svojega člana Tomaža Žiberta takoj predlagala konec razpisa brez izbire izvajalca. Čeprav je takratni direktor KZPS Srečko Janša predlog sprejel, je moral pozneje, tudi če v postopek ni bil vpleten, na poziv ministra za promet (Radovana Žerjava) odstopiti.


Gradnja centra za vodenje in kontrolo zračnega prometa na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana je sicer le del projekta, ki ga javno podjetje KZPS financira samo. Center zdaj deluje sredi Ljubljane, z opremo, ki so jo pred meseci posodobili. Avgusta 2006 je bila vrednost novega - od gradnje do opreme - ocenjena na 20,7 milijona evrov, a se je pozneje pokazalo, da ocene niso bile realne. Po investicijskem programu, ki ga je lani sprejela vlada Janeza Janše, je bila predvidena vrednost projekta (in to brez radarskega stolpa, ki naj bi ga postavili pozneje, predvidoma na drugem mestu in precej niže od načrtovanih sto metrov) 22,5 milijona evrov brez davka na dodano vrednost.


Iz torkove tiskane izdaje Dela