Brez optimizma za drugi tir

Minister Samo Omrzel: Nihče mi ne zna razložiti, kdaj in koliko bi se ta naložba povrnila. 

Objavljeno
11. september 2013 23.00
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper – Preden se dokončno odločimo za gradnjo tako zasnovanega drugega tira, je potreben temeljit premislek, je gospodarstvenikom slovenske Istre dejal minister Samo Omerzel. »Ne predstavljam si, kje bi dobili 1,2 milijarde evrov zanj. Nihče mi ne zna razložiti, kdaj in koliko bi se ta naložba lahko povrnila,« je skeptičen minister za infrastrukturo.

Drugemu tiru, za katerega je odkupljenih že 99 odstotkov zemljišč in je tik pred pridobitvijo zadnjih soglasij, spet zelo slabo kaže.

Minister je koprskim menedžerjem obljubil, da bodo dokončno odločitev na ministrstvu sprejeli v dveh tednih. Predlog bo na podlagi strokovnih argumentov in izračunov s sodelavci pripravil za odločanje v vladi. Minister ni optimističen glede zdaj zastavljenega projekta. Obljubil je, da bo proučil tudi študijo Jožeta P. Damjana, ki so jo decembra lani predstavili v Luki Koper in v kateri je ekonomist ugotovil, da bi brez drugega tira Slovenija čez nekaj let vsako leto izgubila po 800 milijonov evrov. Minister Omerzel se boji, da bi bil drugi tir drugi Teš 6.

»Ta minister mi je vse bolj všeč,« je izjave Sama Omerzela komentiral župan Boris Popovič. »Menim, da bi bilo 1,2 milijarde evrov preveč, ker tega denarja nikoli več ne dobimo povrnjenega. Naj najdejo drugo rešitev, ki bo terjala 400 milijonov, maksimalno 500 (in to za dva tira skupaj), naj dobimo polovico nepovratnih sredstev, potem bo projekt utemeljen. Za toliko denarja dobimo vlagatelja takoj, za 1,2 milijarde evrov nikoli. Ne vem tudi, zakaj se Slovenija tako boji železniške povezave med Koprom in Trstom.«

Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic, je menil: »Treba bo iskati racionalnejše variante. V vsakem primeru pa je treba računati na to, da bo iz Kopra v prihodnjih desetih letih lahko odvozilo vsaj dvakrat toliko vlakov kot jih zdaj. Za je treba najti rešitev takoj. Najslabše je, če obljubljamo neuresničljiv megalomanski projekt. Ne moremo si privoščiti še ene jame brez dna. Cenejše različice so že bile. Res pa so cenejše variante take, da so počasnejše, vendar to za tovorni promet ni tako pomembno.«

Gašpar Gašpar Mišič pa je dejal: »Drugi tir je nujen, če iz pristanišča ni prave povezave, nismo naredili nič. Odločitev ne moremo spreminjati ob vsaki zamenjavi ministra. Po naših podatkih bomo leta 2020 dosegli toliko pretovora, da bo leta 2014 posodobljen prvi tir tedaj preozko grlo. Strinjam se, da poiščemo cenejšo različico, vendar mora biti uresničljiva v šestih letih.«