Globalni trg: lani 18 milijard USD za mobilne oglase, letos že 31

Največji delež rasti sta lani ustvarila Facebook in Google, trg se bo po napovedih povečeval tudi letos.

Objavljeno
23. marec 2014 14.16
Posodobljeno
23. marec 2014 14.16
Pi. K., Delo.si
Pi. K., Delo.si

Skupaj s priljubljenostjo pametnih telefonov in tabličnih računalnikov raste tudi trg mobilnega oglaševanja. Podjetja po celem svetu so lani za to vrsto oglaševanja namenila skoraj 18 milijard dolarjev, kar je enkrat več kot leto prej, poroča STA.

Po pričakovanju analitikov se visoka rast obeta tudi letos, ko naj bi se trg povečal za kar 75 odstotkov,  na 31 milijard dolarjev.

Po ocenah analitske hiše Emarketer sta lani največ rasti ustvarila Facebook in Google. Slednji ima tudi sicer daleč največji delež na področju mobilnega oglaševanja in spletnega oglaševanja na sploh. Njegov delež na področju mobilnega oglaševanja se je lani sicer zmanjšal za okoli tri odstotne točke na 49 odstotkov, med tem pa je družbeno omrežje Facebook lani pridobilo 12 odstotnih točk in ima tako 17,5 odstotka celotnega trga. Delež se je povečal tudi omrežju Twitter, a ima še vedno le skromen, 2,4-odstotni tržni delež.

Zaradi hitre rasti trga mobilnega oglaševanja spletni velikani vse več pozornosti namenjajo mobilnim platformam. Še leta 2011 je po podatkih hiše Emarketer le 11 odstotkov Facebookovih oglaševalski prihodkov izviralo z mobilnih platform, lani pa je ta delež dosegel že 45 odstotkov. Letos naj bi delež presegel 60 odstotkov.

Mobilne platforme ustvarjajo vse več prihodka tudi za Google - letos naj bi mobilni oglasi predstavljali okoli tretjino prihodkov oz. okoli deset odstotnih točk več kot lani.

Rast mobilnega oglaševanja je povezana predvsem z visoko rastjo deleža pametnih telefonov, lansko leto je bilo že dve tretjini od vseh prodanih telefonov pametnih. Ti počasi prevzemajo vlogo osebnih računalnikov, saj uporabniki  z njimi ne opravljajo le osnovnih funkcij ampak z njimi brskajo po spletu in družabnih omrežjih. Rast trga pametnih telefonov se bo po napovedih povečevala tudi letos, ko bodo ti še boljši in bolj cenovno dostopni.