Ljubljana – Po trdih pogajanjih predstavnikov prevoznikov (iz obrtno-podjetniške, gospodarske in avtoprevozniške zbornice) z ministrom za infrastrukturo in prostor Samom Omerzelom je predsednik sekcije za promet pri OZS Andrej Klobasa povedal, da kaže, da se bodo cestnine za tovornjake podražile manj kot je napovedala vlada, nižja od 220 evrov pa bo tudi cena letne avtocestne nalepke za kombije.
Dokler pa dogovor o manjši podražitvi cestnin od napovedane, vračilu desetine pobrane takse za CO2 preko subvencij za nakup ekološko primernejših vozil in vračilu trošarine nad povprečjem EU ne bo sklenjen, ostaja grožnja z demonstracijami.
Če bo dogovor med vlado in prevozniki sklenjen, potem bodo prevozniki oktobra plačevali cestnine po že sprejetem ceniku, saj cen v enem tednu tehnično ni moč znižati. Sicer pa bi s spremenjenim cenikom, po katerem bi bile podražitve voženj ekološko najbolj spornih vozil še večje, čistejših vozil pa nižje, po izračunih prevoznikov lahko zbrali še več denarja.
Še vedno tudi ni jasno, kje bo vlada našla dva milijona evrov za dvig subvencij za nakup ekološko sprejemljivejših vozil z odobrenih 4 milijonov evrov na 6 milijonov evrov (medtem ko so prevozniki zahtevali 12 milijonov). O teh subvencijah se bo moral minister Omerzel dogovarjati še z ministrom za kmetijstvo in okolje Dejanom Židanom.
Odločujoči pri trošarinah pa je minister za finance Uroš Čufer. Andrej Klobasa pojasnjuje, da povsod v EU vračajo prevoznikom del trošarine nad evropskim povprečjem.