Skupina Telekom Slovenije je lani ustvarila 793,1 milijona evrov poslovnih prihodkov, kar je 3,8 odstotka manj kot v letu 2011. Upad poslovnih prihodkov je bil zaradi zaostrenih gospodarskih razmer in splošnih negativnih trendov v klasični fiksni in mobilni telefoniji pričakovan. EBITDA je dosegel 241,5 milijona evrov in ima 30,4-odstotni delež v poslovnih prihodkih.
Dobička iz poslovanja je bilo 62,3 milijona evrov, kar je slab milijon evrov manj kot leto prej, čistega dobička pa 43,5 milijona evrov oziroma 28 odstotkov več kot predlani. Čisti dobiček presega tudi načrtovanega in je rezultat sprejetih sistemskih ukrepov za zniževanje stroškov, prenovo poslovanja in optimizacijo poslovnih procesov. S temi ukrepi je Skupina Telekom, ki je imela konec lanskega leta 4724 zaposlenih in je za naložbe namenila 128 milijonov evrov, v zadnjih dveh letih po oceni vodstva prihranila več kot 35 milijonov evrov.
Več za naložbe,
Kakšen bo letošnji prihodek, v Telekomu ne povedo, ker tega podatka po besedah predsednika uprave Rudolfa Skobeta v naprej ne objavljajo, razkrili pa so nekatere druge letošnje finančne podatke: EBITDA bo do 245 milijonov evrov, čistega poslovnega dobička 50 milijonov evrov, za naložbe pa bodo namenili približno 130 milijonov evrov. »Leto 2013 še ne bo leto obrata negativnega trenda,« pravi Skobe.
Pomemben podatek za dolgoročno stabilnost poslovanja Telekoma je tudi zmanjšanje zadolženosti. Večja posojila, ki bremenijo družbo, so najeli v času gospodarske konjunkture, ko so širili poslovanje na tuje, predvsem balkanske trge. Neto finančni dolg, ki ga je bilo konec lanskega leta 330,3 milijona evrov, so lani zmanjšali za 15 odstotkov oziroma za 58,3 milijona evrov.
Krka z največjim dobičkom
Krka je lani na domačem trgu ustvarila le še osem odstotkov vse prodaje. »Prodaja zdravil je bila predvsem zaradi znižanja cen manjša za 11 odstotkov. Prodaja doma se bo še zmanjševala. Predvidevamo, da se bo slovenski trg skrčil na pet odstotkov,« je povedal predsednik uprave Krke Jože Colarič. Dodal je, da varčevanje vpliva tudi na hčerinsko družbo Terme Krka, ki je zaradi izpada domačih gostov, predvsem tistih z napotnico zdravstvene zavarovalnice, lani poslovala z izgubo.
Tudi za letos Krka načrtuje šestodstotno povečanje prodaje, ki naj bi tako presegla 1,2 milijarde evrov, in zaposlovanja, kar pomeni, da bo konec leta imela že skoraj 10.000 stalno zaposlenih, prvič pa jih bo na tujem nekaj več kot doma. Letošnji dobiček naj bi bil na lanski ravni.
Razmere še vedno nenaklonjene prodaji
Pri letošnjih načrtih so uprave podjetij večinoma še previdne in opozarjajo, da so razmere še vedno nenaklonjene prodaji. V Petrolu so že lani opozorili, da bodo na glavnih prodajnih trgih prodali manj naftnih derivatov, za letos pa je uprava delničarjem sporočila, da se bodo razmere še zaostrile. Izpad prodaje na domačem trgu si Petrol prizadeva nadomestiti s prodajo na trg EU. Za letos načrtujejo, da bodo prvič presegli mejo štirih milijard evrov prihodkov od prodaje, dobička pa naj bi bilo osem odstotkov več.
Premaznik Helios dobro tretjino prihodkov ustvari na trgih EU, približno tretjino na trgih nekdanje Sovjetske zveze, ostalo pa na trgih nekdanje Jugoslavije in v Sloveniji. Njegova uprava že nekaj časa opozarja, da so kupci barv in premazov doma in na trgih nekdanje Jugoslavije močno zategnili zavoro pri nakupih, precej bolje pa jim kaže na drugih trgih, kjer je skupina lani dosegala stabilno rast prodaje. Za letos v Heliosu načrtujejo več prihodkov kot lani, vendar je vodstvo pri tem opozorilo tudi na morebitno upočasnitev gospodarske rasti pri najpomembnejših partnericah.
Gorenje, ki je konec leta 2012 po sedanjih ocenah vendarle poslovalo z dobičkom v višini 0,1 milijona evrov, je leto 2013 začelo z odprodajo segmenta kuhinj in notranje opreme, ki je zanj nedonosen že od leta 2008, saj že četrto leto zapored posluje z izgubo. Prodaja nedonosnega programa je nadaljevanje prestrukturiranja Gorenja, ki temelji na selitvi proizvodnih lokacij s severa na jug Evrope in še ni končano. Po prestrukturiranju bo Gorenje poslovalo na treh lokacijah, v Sloveniji, na Češkem in v Srbiji. Pri načrtih za letos uprava Gorenja stavi na vzhodno Evropo, predvsem na ruski in ukrajinski trg, kjer dosegajo boljšo dobičkonosnost. Več kot lani naj bi prodali tudi na domačem in nemškem trgu.
Skupina Mercator je ob stabilnih prihodkih od prodaje, ki so ostali na ravni leta 2011, pri čemer so se na slovenskem trgu nekoliko zmanjšali, presenetila z visoko neto izgubo. Po pojasnilih uprave je kar tri četrtine te izgube posledica odpisov in slabitev, torej enkratnih dogodkov. Rezultati terjajo resno prestrukturiranje, osredotočanje na osnovno dejavnost in optimizacijo družbe.
Zavarovalnice
V Zavarovalnici Maribor, kjer bodo na današnji skupščini predvidoma imenovali dva nova nadzornika Dušana Čeča in Jošta Dolničarja, so lani zbrali za slab milijon evrov več premije in imeli po ocenah nižji dobiček, kakor so načrtovali; po zadnjih ocenah ga je 7,7 milijona evrov. V Skupini Pozavarovalanice Sava so zbrali za pet odstotkov več premije in ustvarili, po ocenah, 11 milijonov evrov čistega dobička.