Profil: Marissa Mayer

Novi izvršni direktorici Yahooja očitajo, da nima dovolj izkušenj.

Objavljeno
23. julij 2012 13.50
reut*Marissa Mayer
Andrej Kotar, gospodarstvo
Andrej Kotar, gospodarstvo

Nekdanja vodilna uslužbenka pri Googlu je postala nova izvršna direktorica Yahooja. Nekoč zelo uspešen spletni portal namerava temeljito prenoviti in ga spet uveljaviti kot vodilnega tehnološkega inovatorja.

Marissa Mayer je diplomirala in magistrirala na Univerzi Stanford v Kaliforniji, v magisteriju iz računalništva se je posvetila umetni inteligenci. Najprej se je zaposlila v švicarskem raziskovalnem laboratoriju Ubilab v Zürichu in raziskovalnem inštitutu Stanford v Kaliforniji, leta 1999 pa se je pridružila Googlu. Tu je zasedala več zelo visokih položajev, med drugim je nadzorovala razvoj več uspešnih Googlovih izdelkov, denimo Gmail in Google Maps. Je članica upravnih odborov več ameriških podjetij, ameriška poslovna revija Fortune jo je tudi večkrat uvrstila na seznam petdesetih najvplivnejših poslovnih žensk.

Prejšnji teden je postala izvršna direktorica Yahooja, delnice podjetja pa so se takoj po objavi novice podražile, saj vlagatelji očitno upajo, da se je vendarle končalo dolgo obdobje negotovosti, potem ko je s položaja izvršne direktorice lani septembra morala odstopiti Carol Bartz.

Mayerjeva je prepričana, da mora Yahoo poskrbeti predvsem za to, da bo uporaba njegove ponudbe, to je e-pošte, iskanja, domače strani in mobilnih storitev, preprosta in privlačna. Ponuditi mora več inovativnih rešitev, ki bodo pritegnile uporabnike in jih zabavale med uporabo.

Yahoo je zadnja leta izgubljal ugled dinamičnega tehnološkega inovatorja, medtem ko so nove spletne storitve, denimo Facebook in Twitter, privabljale čedalje več uporabnikov. Mayerjeva tudi meni, da bodo pri Yahooju lažje spodbudili razvoj, če bodo privabili nove nadarjene ljudi iz drugih podjetij – med drugim tudi iz Googla, v katerem je bila še pred kratkim zaposlena – in okrepili partnerske odnose z oglaševalci in medijskimi družbami. Pravi, da še ni pripravljena odpuščati odvečnih zaposlenih, čeprav bi mnogi vlagatelji radi zmanjšali stroške poslovanja prav s takšnim ukrepom. Povedala je, da bo najprej temeljito preverila poslovanje družbe in šele nato predstavila natančno razvojno strategijo Yahooja.

Mayerjeva bo jeseni rodila, vendar zatrjuje, da bo delala tudi med porodniškim dopustom, na katerem namerava ostati samo nekaj tednov. Je znana osebnost, saj se večkrat pojavlja v medijih, med drugim tudi v pogovornih oddajah, v katerih odgovarja na vprašanja, povezana z informacijsko tehnologijo.

Njeni kritiki ji očitajo, da še nikoli ni vodila gospodarske družbe in da je doslej skrbela samo za razvoj posameznih izdelkov, ne pa za celostno podobo neke družbe in njeno poslovno strategijo. Mayerjeva kljub temu optimistično zatrjuje, da ima dovolj izkušenj, da ji bo uspelo prenoviti utrujeno spletno podjetje in ga spet uveljaviti kot vodilnega tehnološkega inovatorja na svojem področju.