Slovenija turistično nazadovala, a ambicije ostajajo

Slovenija spada med razvite turistične države. Na leto jo obišče 2,3 milijona turistov.

Objavljeno
12. oktober 2014 20.26
Royal Clipper za Piranom
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Portorož – Slovenija je v lanskem letu zasedla 36. mesto po indeksu globalne turistične konkurenčnosti v svetu. V dveh letih je na tej lestvici izgubila tri mesta. Do konca avgusta je dosegla za en odstotek manj prenočitev in za 2,6 odstotka več turističnih prihodkov.

Na Dnevih slovenskega turizma, ki se začenjajo popoldne v kongresnem centru Bernardin, bodo pozornost posvetili učinkovitejšemu izkoriščanju turističnih priložnosti.

Slovenija sodi med razvite turistične države. Po svetu potuje 1087 milijonov turistov, ki ustvarijo 1103 milijarde evrov prilivov, v Slovenijo pa jih pride 2,3 milijona na leto, ustvarijo pa za 2 milijardi evrov prihodkov. Skupni učinek turistične industrije v svetovnem bruto domačem proizvodu je 9-odstoten, v Sloveniji 13-odstoten. Po svetu je vsak 11. Zemljan zaposlen v turizmu, pri nas pa v turističnem gospodarstvu dela vsak 8. Slovenec.

Na popoldanskem omizju plenarnega zasedanja bodo namenili pozornost ključnim ukrepom za spodbujanje konkurenčnosti, turistični politki leta 2015, analizirali možnosti, kako narediti slovenske turistične destinacije bolj dostopne in kako bolj povezati turizem in kmetijstvo, da bodo turisti lahko v večji meri deležni domačih dobrot iz tako imenovanega »kilometra nič«.

V razpravi bodo namenili veliko besed obljubljenemu prepočasnemu vračanju Slovenske turistične organizacije (STO), promociji in vsaj dvakrat premajhnemu proračunu za turistično promocijo države. Turistični forum bo priložnost za soočenje predstavnikov turistične industrije z nekaterimi predstavniki razvoja prometne infrastrukture (govorili bodo tudi o letalskih, cestnih in železniških povezavah, ki so postale resna ovira pri uresničevanju turističnih načrtov). Ker se bodo turističnega vrha udeležili tudi predstavniki ministrstva za zunanje zadeve, bo govora tudi o problematični vizni politiki in drugih težavah pri pridobivanju gostov z novih turističnih trgov. Več pozornosti bodo namenili tudi nevzpodbudnemu investicijskemu okolju, zaradi katerega je turistični razvoj v zadnjih nekaj letih v državi skoraj obstal.

Digitalni turizem

Na večernem srečanju bodo podelili najvišja turistična priznanja v državi. Jutrišnjo osrednjo pozornost pa bodo posvetili digitalnemu turizmu. Več kot 80 odstotkov turistov, ki prihajajo k nam, išče podatke o turistični ponudbi na spletu. Uradno stran STO Slovenija.info je lani obiskalo šest milijonov uporabnikov, to je deset odstotkov več kot leto prej. V strokovnem delu foruma bodo obravnavali vodilne digitalne trende, digitalno komunikacijo, komuniciranje prek družabnih in mobilnih medijev, predavanje o tem, kako pridobiti in obdržati goste, digitalno sled na primeru Tourism Ireland, digitalno zgodbarjenje in digitalno direktno trženje.

Predsednika vlade Mira Cerarja na turistični vrh ne bo, kar turistični delavci razumejo kot še en dokaz zapostavljenosti te panoge v državni ekonomski politiki.