Statistike kažejo rast, a lizinški trg v resnici pada

Več kot tretjino novih vozil trgovci registrirajo, jih po nekaj dneh odjavijo iz prometa in prodajo v tujino.

Objavljeno
14. november 2013 22.50
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Prejšnji teden objavljeni podatki Združenja bank Slovenije kažejo, da se je prodaja novih avtomobilov s financiranjem prek lizinga v treh četrtinah letošnjega leta povečala glede na isto obdobje lani. A razlog za to so enodnevne registracije, trg je v resnici upadel.

Tako ocenjujejo v treh večjih lizinških hišah, ki so odgovorile na naša vprašanja, v Summit Leasingu, SKB Leasingu in Hypo Leasingu. Število novih registriranih vozil se je v prvih devetih mesecih lanskega leta povečalo za 4,5 odstotka, kar bi pomenilo, da so lizinška podjetja financirala enak ali manjši delež vseh prodanih vozil v tem obdobju, pojasnjujejo v Summit Leasingu, ki je po statističnih podatkih zasedel skoraj tretjino lizinškega trga osebnih vozil.

»Vendar poznavalci ocenjujejo, da se je delež dnevnih registracij – to so vozila, ki jih trgovci za nekaj dni registrirajo, potem pa prek posrednikov izvozijo – v letošnjem letu od lanskih 25 odstotkov povečal na 35 odstotkov,« navajajo v Summitu. Trg novih osebnih vozil je v Sloveniji padel, zatrjujejo, kar pomeni, da se je delež financiranja na lizing povečal. V Sloveniji se več kot polovica vseh vozil proda na leasing. Poleg že znanih razlogov v Hypo Leasingu ocenjujejo, da je to tudi posledica čedalje večje ponudbe vozil z dodatnimi ugodnostmi, če se posameznik odloči za lizing. »Zato se tudi vedno več kupcev odloči za financiranje vozila, kljub temu da mogoče imajo lastna sredstva za nakup. Izstopajo predvsem akcije, ki vključujejo zavarovanje vozila, podaljšano garancijo ali pa zavarovanje za primer izgube zaposlitve.« Zaradi tega je nakup novega avta za kupca postal privlačnejši od rabljenega.

V SKB Leasingu poudarjajo, da letos financirajo več rabljenih vozil, kot so jih lani, in manj novih. Razlog za takšno stanje je, pravijo, da ne financirajo znamk, ki največ izvažajo.

Na trgu nič novega

Na splošno, ugotavljajo v lizinških hišah, se razmere na trgu ne spreminjajo. Povpraševanje je stabilno, prav tako stroški financiranja, tudi med ponudniki ni velikih razlik, delež neplačnikov se ne povečuje, pojasnjujejo v Summitu. V SKB Leasingu pa dodajajo, da je nihanje povpraševanja po tem načinu financiranja odvisno tudi od prodanih blagovnih znamk vozil.

Ponudnike smo vprašali, kolikšen bi bil zdaj strošek za petletno financiranje 14.000 evrov vrednega vozila, pri čemer bi potrošnik plačal polog 4000 evrov. V Hypo Leasingu so navedli le, da je strošek odobritve, ki se plača ob podpisu pogodbe, 150 evrov.

V SKB Leasingu je provizija za odobritev financiranja 280 evrov, izračunali pa so, da bi potrošnik na mesec odplačeval 198 evrov. Upoštevali so trimesečni euribor – hkrati z njegovo spremembo bi se spremenila tudi vrednost obroka. Na spletni strani SKB banke smo preverili, koliko stroškov bi imeli, če bi za vozilo najeli posojilo. Za 10.000 evrov avtomobilskega kredita bi plačali skoraj 120 evrov nižje stroške odobritve, mesečni obrok ob trimesečnem euriboru bi bil 184 evrov, mesečni stroški vodenja kredita bi bili 2,8 evra.