V sortirnem centru je kot v mravljišču

Mednarodna ekspresna dostava pošiljk DHL v Slovenijo dnevno dostavi od tri do štiri tisoč pošiljk.

Objavljeno
14. april 2012 18.57
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Cveto Pavlin, gospodarstvo

Med družbami, ki se pri nas ukvarjajo z letalsko mednarodno ekspresno dostavo pošiljk, ima najdaljšo tradicijo in tudi največji, več kot 60-odstotni tržni delež DHL Express. Vsak dan dostavijo od 3000 do 4000 pošiljk. Jeseni bodo posodobili informacijski sistem in način dela v sortirnem centru, da bo šlo še hitreje in učinkoviteje.

Na brniškem letališču vsako jutro nekaj minut po sedmi uri med potniškimi letali pristane tudi tovorno letalo boeing 757 družbe za letalsko mednarodno ekspresno dostavo DHL Express, ki prileti iz Leipziga in iz vsega sveta pripelje pošiljke za slovenske prejemnike, zvečer pa se tja vrne, poln blaga za naročnike iz Evrope in tudi držav na drugih celinah. Letališki delavci posebne letalske zabojnike, polne pošiljk, v prej kot pol ure spravijo iz letala, naložijo na posebno vozilo za njihov prevoz in odpeljejo do sortirnega centra DHL nedaleč stran, ki so ga odprli oktobra 2007.

Tam pošiljke, ki so opremljene s črtnimi kodami, iz kontejnerjev nalagajo na tekoči trak. Pred tem vsako še skenirajo z ročnimi čitalci črtnih kod, s čimer zagotavljajo popolno sledljivost pošiljk od pošiljatelja do prejemnika. Delavcem v centru se nato pridruži nekaj carinikov, ki izberejo naključne pakete, ki jih hočejo pregledati. Nekatere tudi odprejo, preverijo njihovo vsebino in nato spet zapakirajo, na pošiljko pa prilepijo nalepko, ki potrjuje, da je bila pošiljka carinsko pregledana. Tudi ob vsakem morebitnem drugem posegu v pošiljko je treba narediti zapisnik.

Istega dne kurirji dostavijo 
99 odstotkov paketov

Čeprav je v sortirnem centru kot v mravljišču, delo poteka hitro, saj je dobro organizirano in podprto z informacijsko trehnologijo. V sortirnem centru DHL na Brniku že ob odhodu letala iz Leipziga dobijo elektronski seznam vseh pošiljk z vsemi potrebnimi podatki, poleg tega prejemniki teh pošiljk skladno z dogovorom carino plačajo pozneje. Delavci v sortirnem centru pakete, ki so v povprečju težki od pet do šest kilogramov, veliko pa je tudi dokumentacije, pisemskih pošiljk in diplomatske pošte, razvrščajo po tem, kam so namenjeni.

Za prejemnike ekspresne mednarodne letalske pošte v osrednji Sloveniji pakete nalagajo v kombije, za tiste iz bolj oddaljenih krajev pa na tovornjake, nato pa jih še enkrat preložijo na kombije za končno dostavo do prejemnikov. Razvoz po Ljubljani in okolici, ki ga je največ, poteka po v naprej določenih rutah, teh je od 13 do 15, po vsej Sloveniji pa malo manj kot 50. Istega dne kurirji dostavijo 99 odstotkov paketov.

Čez dan kurirji DHL prevzemajo tudi izvozne pošiljke in zvečer se ves postopek ponovi, vendar v obratni smeri. Kombiji in tovornjaki s paketi, namenjenimi na tuje, so v sortirnem centru najpozneje do 18. ure. Nato pakete raztovorijo, preverijo spremljajočo dokumentacijo, in če je z njo vse v redu, ni težav in vse poteka hitro in nemoteno. Nato s pomočjo posebne laserske naprave izmerijo dimenzije in težo vsakega paketa. Podatki se s pomočjo čitalcev črtnih kod samodejno vnašajo in shranjujejo v računalniku. Jeseni bodo informacijski sistem in način dela v sortirnem centru posodobili, da bo šlo vse še hitreje in učinkoviteje.

Paketi nato gredo skozi rentgen, nato jih naložijo v pripravljene letalske zabojnike, ki jih do letala pospremi varnostnik, da vanje ne more nihče ničesar dodati ali odvzeti.

Pakete, ki pridejo v sortirni center DHL v Leipzigu, nato ponoči razvrstijo glede na državo, v katero so namenjeni, naložijo na letala in so zjutraj pri prejemnikih. DHL Express, ki je v Sloveniji najpomembnejši pri mednarodni letalski dostavi pošiljk, ima v strukturi svojih pošiljk 85 odstotkov letalske pošte, 14 odstotkov je cestnega prevoza mednarodnih pošiljk, malo manj kot odstotek pa je dostave pošiljk na domačem trgu. Tovorni boeing 757 na Brnik vsako jutro pripelje pošiljke iz Leipziga, zvečer pa se tja vrne z izvoznimi pošiljkami.

DHL lani močno povečal dobiček

Deutsche Post DHL je lani ustvaril 52,8 milijarde evrov prihodka in 2,4 milijarde evrov dobička. Prvega je bilo 2,8 odstotka, drugega pa celo več kot 30 odstotkov več kot predlani. Družba takšno rast pripisuje stabilnemu poslovanju v Evropi, dobremu položaju na hitro rastočih trgih paketnih storitev, še posebno v Aziji in večjem številu paketnih pošiljk zaradi povečane internetne prodaje.