Ženski način vodenja ima številne prednosti

Pogovor z Barbaro Žibret Kralj, direktorico in vodjo kluba SheXo.

Objavljeno
30. januar 2013 00.36
SLOVENIJA,LJUBLJANA,28.01.2013.BARBARA ZZIBRET KRALJ ZA DELOITTE.FOTO LJUBO VUKELIČ /DELO/
Maja Grgič, gospodarstvo
Maja Grgič, gospodarstvo
Ljubljana – Družba Deloitte bo jutri organizirala prvo srečanje Kluba poslovnih žensk Deloitte SheXO, ki je namenjen vodilnim ženskam slovenskega gospodarskega in javnega prostora. Tema prvega dogodka bo Ženska kot drugačen vodja, in kot pravi direktorica in vodja kluba SheXo Barbara Žibret Kralj, je odziv povabljenk velik.

Kaj je cilj kluba SheXo?

Naj naprej razložim pomen SheXo: She je kot ona, X nadomešča F (finance) ali E (executive), O pa kot officer (vodja op. a.). Takšen klub deluje tako rekoč po vseh državah, kjer Deloitte posluje. Namen pa je združiti poslovne ženske v lokalnem okolju, ki sprejemajo odločitve na najvišjih ravneh. Znotraj kluba bodo lahko izmenjevale znanja, izkušnje in se med seboj povezovale.

Ampak doslej imamo že kar nekaj asociacij vodilnih žensk, tudi Združenje Manager ima svojo žensko sekcijo. V čem se bo vaš klub razlikoval od drugih združenj?

Težko komentiram vsebino obstoječih klubov, saj nisem njihova članica. Deloitte je znan po tem, da o stvareh ne le razpravlja, ampak jih tudi izpelje. Naše videnje je, da bo naše združenje zelo praktično in da bodo v njem sodelovali tudi tuji strokovnjaki. Deloitte je največje svetovalno podjetje na svetu in vsak dan v različnih podjetjih v praksi vidimo, kje so pozicionirane ženske, kaj se dogaja v poslovnem okolju in to znanje želimo izmenjati znotraj našega kluba.

Zakaj je tako pomembno, da imajo ženske na vodilnih položajih svoje asociacije? Zakaj ne zadostujejo splošna združenja?

Prepričana sem, da smo ženske vendarle drugačne in da določena znanja in izkušnje, ki jih imamo, morda ne zanimajo drugega spola. Naš prvi dogodek bo pripravljen v obliki delavnice. Z moderatorkama Marto Kos Marko in Leo Pisari bomo imeli povsem žensko temo, za katero sem prepričana, da bi padla na manj plodna tla oziroma zanimanje znotraj moške populacije. Moški pa se, denimo, povezujejo ob nogometnih tekmah.

Ženske so pri nas na vodilnih položajih še vedno v manjšini oziroma slabše zastopane kot moški. Ali med cilje vašega kluba spada tudi večje uravnoteženje spolov na tem področju?

Gotovo je eden od ciljev spodbujanje žensk k prevzemanju vodilnih nalog. Če imaš vzor, mu tudi lažje slediš. Ženske smo na vodilnih položajih še vedno v manjšini in vzorno vedenje ter izmenjava izkušenj lahko prispevata k povečanju števila žensk na vodilnih položajih. Opažam, da se celotno poslovno okolje vse bolj zaveda pomena žensk in njihovega drugačnega načina vodenja. Bazen žensk je izjemno velik, saj nas je več in smo tudi bolj izobražene. Prepričana sem, da lahko takšno druženje pripomore, da se bo to pokazalo tudi v vodstveni statistiki.

Delovanje naj bi bilo podkrepljeno tudi z raziskovalnimi študijami. Za kakšne študije gre in kakšen je njihov namen?

V drugih državah smo že končali, v Sloveniji pa začeli izvajati različne analize, denimo položaja žensk v poslovnem svetu v posameznih okoljih. In ko jih bomo imeli, jih bomo tudi predstavili. Pri naših sosedih so rezultati teh raziskav pokazali, da so ženske zastopane v manjšem številu, da se potrjujejo teorije steklenega stropa, da ženske vodijo drugače in da ima to številne prednosti ter dosega zelo dobre rezultate.

Kaj pa si Deloitte obeta od tega kluba?

Kot ženska predstavnica sem prepričana, da Deloitte spada med družbe, ki so prijazne do žensk, saj spol ni omejitev za karierno napredovanje. Menim, da lahko Deloitte del te svoje kulture širi znotraj našega kluba in pripomore, da se ozračje spremeni tudi v drugih podjetjih. Svoje izkušnje želimo prenesti na druge ženske predstavnice v poslovnem okolju in omogočiti povezovanje – ne le znotraj lokalnega okolja, ampak tudi s klubi SheXo iz drugih držav v regiji.