Ljubljana - Končno je slovo vzela zadnja ikona otoškega avtomobilskega tradicionalizma - jaguarja XJ, ki je s klasično limuzinsko obliko in s parom dvojnih okroglih sprednjih luči vztrajal več kot štiri desetletja. Njegov novi rod, ki so ga premierno predstavili v četrtek v Londonu, povzema poteze najnovejših hišnih avtomobilov XF in XK in dramatično spreminja doslej uveljavljeno podobo. Zaradi odločnega odklona od tradicionalnih potez buri duhove, kot jih Jaguarjevi avtomobili že dolgo niso.
A snovalci tradiciji le niso povsem obrnili hrbta, saj bodo kupci lahko tako kot doslej izbirali med osnovno in dolgo izvedbo. Ob medosni razdalji 3032 mm meri prva v dolžino 5122 mm, z medosno razdaljo 3157 mm je druge v dolžino za 5247 mm. V obeh primerih znašata širina 1894 mm in višina 1448 mm. Ne glede na dolžino je v prtljažniku prostora za 520 litrov. Novo generacijo jaguarja XJ bodo začeli izdelovati konec septembra. Prvi kupci se bodo odpeljali z njim v začetku prihodnjega leta - v Nemčiji naj bi stal najmanj 77.000 evrov. Izbirati bo mogoče med tremi izvedbami petlitrskega bencinskega motorja V8. Izhodiščna doseže največjo moč 283 kW (385 KM) in največji navor 515 Nm. Med dvema, ki jima do večje moči pomaga nadtlačno zračno polnjenje s kompresorjem, doseže prva največjo moč 346 kW (470 KM) in največji navor 575 Nm. Najbolj zmogljiv jaguar XJ 5.0L V8 S/C pa se postavlja z največjo močjo motorja 375 kW (510 KM) in največjim navorom 625 Nm.
S samodejnim šestopenjskim menjalnikom, ki ga je mogoče sekvenčno upravljati tudi s prestavnimi lopaticami na volanskem obroču, požene najbolj zmogljiv pogonski agregat limuzino z maso 1815 kg oziroma 1915 kg (dolga izvedba) iz mirovanja do 100 km/h v 4,9 s in do največje, elektronsko omejene hitrosti 250 km/h. Preostala motorja V8 zagotavljata ob enaki končni hitrosti pospešek od nič do 100 km/h v 5,7 s oziroma 5,2 s. V povprečju porabijo novi XJ z bencinskimi motorji, z neposrednim vbrizgom goriva od 11,4 do 12,1 l/100 km. Po porabi je precej skromnejši XJ 3.0L V6D (7 l/100 km), ki ga poganja trilitrski dizelski motor V6, s turbinskima polnilnikoma, z največjo močjo 202 kW (275 KM) in največjim navorom 600 Nm. Najnovejši, največji jaguar na plinsko olje pospeši od nič do 100 km/h v 6,4 s.
Dobrim voznim lastnostim veliko pripomorejo tudi delno omejena masa, ki temelji v zgradbi iz aluminija po letalski tehnologiji, samodejno prilagajoče zračno vzmetenje, neposreden in odziven volan ter aktivna zapora diferenciala.
Veliko panoramsko strešno okno spremeni potniški prostor v posebno zračno in bivalno okolje, ki bo petičneže razvajalo še z zaključki iz kroma in klavirsko črnega lesa, na večjih površinah iz izbranega usnja in furnirja. Bogato založenost z opremo zaokroža avdiosistem Bowers & Wilkis, ki spremeni notranjost XJ v koncertno dvorano.