Predstava, ki je le simulaker?

Narcissus: Orto foto je eksperimentalna predstava, ki raziskuje odnos med fotografijo in gledališčem.

Objavljeno
04. oktober 2014 12.45
J. Š. A., kultura
J. Š. A., kultura

Janez Klenovšek, Barbara Polajnar, Jaka Andrej Vojevec in Nina Vombergar so se lotili gledališkega projekta Narcissus: Orto foto, ki ga bodo danes uprizorili v prosorih MSUM ob 20. uri na Metelkovi. Nastopajo Barbara Polajnar, Jaka Andrej Vojevec in Nina Vombergar, sceno podpisuje Matic Gselman, fotografijo Janez Klenovšek, tehnično podporo Janko Oven, predstava pa je nastala v koprodukciji mariborske Pekarne Magdalenske, KID Kibla, Gledališče Glej, Muzej sodobne umetnosti Metelkova in LISABIRD.

Projekt Narcissus raziskuje tematiko in problematiko patološkega narcisizma v današnji  hipertehnologizirani družbeni realnosti. Žižek že leta 1983 piše, da je  patološki narcisizem  postal prevladujoča osebnostna struktura v družbeno političnem okolju poznega kapitalizma. Kot mlada kapitalistična država začenja Slovenija šele v zadnih letih čutiti polno težo te diagnoze.

Projekt Narcissus preizprašuje oba pola narcisizma, tako v odnosu do sebe, svojega telesa, podobe ali imidža, kot v odnosu do družbe in morale. Pri tem pa seveda ni mogoče zaobiti sodobnih komunikacijskeih tehnologij, ki odpirajo povsem nova, še precej neraziskana področja družabnega življenja.Fotografija že od nekdaj velja za eno od primarnih polj narcisizma. V gledališču običajno služi kot najava, predstavitev ali dokumentacija dogodka, se pravi nekakšna vizualna reprezentacija predstave, simulaker, ki naj svojega referenta, predstavo, pokaže čim boljši luči, kot zanimivega, privlačnega, spektakularnega, skratka, kot narcisitični objekt. Kaj pa se zgodi, če se konvencija obrne, če fotografija stopi na prvo mesto, domnevni pravi dogodek pa zdrsne v ozadje?

Narcissus: Orto foto je eksperimentalna predstava, ki raziskuje odnos med fotografijo in gledališčem. Fotografija tako zaživi novo življenje, zadobi nove dimenzije in novo dinamiko, postane tako rekoč protagonist gledališkega dogodka. Ob tem pa se postavi vprašanje, kaj je original in kaj simulaker? V dobi medijskih manipulacij se tako sam po sebi vsiljuje dvom v avtentičnost dogodka. Kaj če je vse le simulaker simulakra, senca sence?