Prihodnost avtomobilske industrije v karbonskih vlaknih?

Volkswagen je na ženevskem avtomobilskem sejmu naznanil, da bo investiral 140 milijonov evrov v družbo SGL Carbon, ki se ukvarja z izdelavo produktov iz karbonskih vlaken. Materiali iz teh vlaken so lažji in trdnejši, a tudi dražji.

Objavljeno
02. marec 2011 11.08
Anže Voh Boštic, delo.si
Anže Voh Boštic, delo.si
Kljub temu, da je Volkswagnov nakup 8-odstotnega deleža nemške družbe SGL Carbon zanimiv že zaradi poslovnega vidika, saj družba sodeluje tudi z Volkswagnovim konkurentom BMW, je vprašanje, kaj to pomeni za avtomobilsko industrijo, verjetno še pomembnejše. Britanski Economist namreč poroča, da se uporaba karbonskih vlaken spreminja v kritično področje konkurenčne prednosti za avtomobilska podjetja.

Karbonska vlakna so izdelovalci motornih vozil začeli uporabljati že pred tridesetimi leti, ko je britanski lastnik moštva Formule ena McLaren sestavil dirkalni avto iz tega materiala. Karbonska vlakna so se izkazala za tako veliko prednost, da so McLarna čez par let posnemali vsi tekmeci.

Karbonska vlakna so izredno močan material (kar je razlog za to, da danes vozniki formul v hudih nesrečah večinoma ostanejo brez praske), obenem pa so 30 odstotkov lažja od aluminija in 50 odstotkov lažja od jekla. To pomeni, da se z njihovo uporabo drastično zmanjša teža avtomobila, zaradi česar lahko ta razvije večjo hitrost in ob tem porabi manj goriva. Zaradi tega je uporaba vlaken že razširjena pri izdelavi dragih športnih avtomobilov in avtomobilov na električni pogon. Obenem karbonska vlakna ne rjavijo.

Drag material

Težava je v tem, da je delo s karbonskimi vlakni dostikrat drag in delovno intenziven postopek. Zdaj vlakna uporabljajo predvsem za izdelavo letalskih kril, dirkalnih avtomobilov in profesionalnih gorskih koles, medtem ko je za njihovo širšo uporabo potrebno razviti cenejšo proizvodnjo.

Prav s tem se ukvarja družba SGL Carbon, ki je skupaj z BMW-jem razvila posebno tehnologijo oblikovanja delov s postopkom injiciranja snovi. S pomočjo te tehnologije lahko del, ki ga potrebujejo, ustvarijo v minutah, postopek pa izvajajo roboti. Takšni tehnološki preboji napovedujejo, da bi lahko uporaba karbonskih vlaken kmalu postala standard.

Tu je spet v ospredju McLaren. Sodeluje namreč s podjetjem CarboTech, ki se prav tako ukvarja z razvijanjem izdelkov iz karbonskih vlaken, skupaj pa načrtujeta, da bosta v kratkem sposobna izdelati okoli pet tisoč avtomobilov iz karbonskih vlaken na leto. To pa je v svetu super športnih avtomobilov, katere izdeluje McLaren, že masovna proizvodnja.