Prius je vsekakor ime, ki je hibridni pogonski sistem in z njim Toyoto postavilo na prestol, ko gre za prizadevanja za drugačno pogonsko tehnologijo. Število priusovih navdušencev se je v prejšnji generaciji modela toliko povečalo, da ni šlo več le za nekega eko posebneža. Kritiki so nasprotno vztrajali pri svojem, predvsem so oporekali tovarniškim podatkom o porabi, ki da v realnih razmerah ni tako ugodna. Prius, ki je zdaj pripravljen povsem na novo, mora večino očitkov ovreči, da bo lahko izpolnil zadano poslanstvo - presegel nišni značaj in postal množični izdelek.
Snovalci so zunanjo podobo tretjega priusa bolj ali manj pustili nespremenjeno, količnik upora so še malenkost znižali na zavidanja vrednih 0,25; sprednje in stranske poteze so bolj elegantne, zadek pa tudi z drugačnimi luči ostaja robat; očitno so zaradi aerodinamike morali ohraniti spojler po sredini zadnjega stekla, kjer krni preglednost nazaj. Ključne mere avtomobila so ostale skoraj enake, saj je po dolžini in širini pridobil le dva centimetra (446 cm) oziroma centimeter (174 cm). Znotraj so vseeno pripravili solidno več prostora za potnike, zaradi spremenjene strešne linije je predvsem zadaj več prostora za glavo. Prtljažnik je zaradi pod njim nameščene baterije še vedno precej plitek, a vendarle za 30 litrov večji (445 litrov).
V priusovem drobovju se skriva nova hibridna kombinacija. To pomeni, da je dosedanji 1,5-litrski bencinski agregat zamenjal 1,8-litrski, blizu njega pa je električni motor, ki se zmore vrteti dvakrat hitreje kot predhodnik. Njuna skupna moč doseže 100 kW (136 M), najvišji navor pa nastopi v precej nižjem območju vrtljajev. Delovanje motorjev uravnava nova manjša nadzorna enota, prav tako kompaktnejša je za zadnjimi sedeži v dnu nikljeva baterija, ki jo izdeluje Panasonic. Tovarna trdi, da znaša povprečna poraba v mešanem ciklu 3,9 litra, emisije CO2 pa 89 g/km. Na prvih kilometrih v okolici Stockholma, ki sicer velja za evropsko prestolnico priusov (šest avtomobilov na 1000 prebivalcev), je rekorden novinarski eko dosežek na 20-kilometrski cestni razdalji znašal 2,8 litra, drugi niso bili veliko slabši, ob bolj sproščeni, a še vedno po švedsko umirjeni vožnji se je poraba gibala med 4,5 in petimi litri, z res agresivnim znašanjem nad stopalko za plin je poskočila na sedem litrov. Vse to daje vtis o idealnem vozilu za Švede, ki pa še vedno ne bo zadovoljilo kraljev nemških Autobahnov, saj njegova končna hitrost (180 km/h) in predvsem pospešek (od 0 do 100 km/h: 10,4 sekunde) nista za dirkače. O tržnem uspehu bodo verjetno odločili tisti vmes.
Ne vemo še, ali je bilo to predvsem zaradi grobega švedskega asfalta, a pri hitrejši vožnji je v notranjost prodrlo kar nekaj zvokov s ceste. Največji napredek v kabini se zdi sedenje sprednjih dveh potnikov, ki ju presenetita za ta razred odlična sedeža, česar pri Toyoti z redkimi izjemami nismo bili vajeni. Nasploh je osnovna ergonomija dobra, avtomobil daje občutek večje kakovosti kot doslej, nekaj pomislekov je ob občasnem prasketanju plastike na širšem območju armaturne plošče. Ta je zasnovana sodobno večplastno, eleganco pač krni grafika navigacijske naprave s povprečno resolucijo. Boljši je sredinski digitalni prikazovalnik načina vožnje, mogočih režimov in zgodovine porabe, ki ga ne zmoti niti močna nasprotna svetloba. Pod njim so tipke, s katerimi izberemo bodisi ekonomični način vožnje, ostrejšega ali vožnjo le na elektriko, ki pa je omejena na hitrost do 50 km/h ter največ dva kilometra razdalje. Vse te režime in hitrost lahko spremljamo tudi na prikazovalniku na vetrobranskem steklu.
Prius ima precej varnostne opreme visokih standardov, na Euro NCAP pričakujejo, da bo dosegel najvišji rezultat, a drži, da je tudi zaradi tega 70 kg težji od predhodnika. Mogoče ga je naročiti s kakšnim ekskluzivnim dodatkom, kot so sončne celice v strehi, ki napajajo baterijo, da se notranjost v naši odsotnosti primerno ohladi. Njegova cena drugače kot njegov hibridni sistem ne prinaša »downspeedinga« in bo ostala na približno enaki ravni kot doslej, kar pomeni približno 25 tisoč evrov. Koliko natančno, bomo zvedeli septembra, ko se bo tretji prius pripeljal v Slovenijo.
Iz sobotne izdaje Dela.