Protidumpinške carine za kitajsko obutev

EU bo izvoz iz Kitajske poskušala zajeziti s protidumpinškimi carinami na nekatere vrste kitajske obutve, predvsem na usnjene in delavske čevlje.

Objavljeno
04. november 2005 12.02
London – Evropska unija bo izvoz iz Kitajske poskušala zajeziti z novimi ukrepi - protidumpinškimi carinami na nekatere vrste kitajske obutve, predvsem na usnjene in delavske čevlje. Ukrepe naj bi prihodnji teden podrobno predstavil evropski komisar za trgovino Peter Mandelson, po pričakovanjih pa naj bi carine na usnjene čevlje vplivale tudi na izvoz Vietnama, dajatve na delavske čevlje, ki se uporabljajo predvsem v gradbeništvu, pa na izvoz iz Indije, danes piše britanski časnik Financial Times (FT).

Inšpektorji, ki jih je Bruselj poslal v Azijo, da bi preučili razmere v azijskih tovarnah obutve in prodajo na evropski trg, so ugotovili, da obstajajo "neizpodbitni dokazi za dumping", kar pomeni, da Kitajska prodaja čevlje po cenah, ki so nižje od proizvodnih stroškov. Predstavniki petindvajseterice bodo o carinskih dajatvah na čevlje razpravljali predvidoma v sredo.

Nekateri azijski proizvajalci obutve so ob tem izrazili upanje, da bo EU določila razmeroma nizke carinske dajatve, ki ne bodo ohromile njihovega posla. "Jasno je, da se carinam ne moremo izogniti, a nimamo pojma, kolikšne bodo," je dejal predstavnik vietnamskega združenja za usnjena oblačila in obutev Luan Tran.

Napovedani ukrepi so posledica pritožb evropskih proizvajalcev obutve, da poceni blago iz Azije ogroža njihov tržni delež. V italijanskem obutvenem združenju so ocenili, da je uvoz usnjenih čevljev iz Kitajske v prvih petih mesecih letos porasel za 900 odstotkov.

Kitajska je največja svetovna izvoznica obutve in v Aziji proizvedejo tri četrtine vse obutve, ki se podaja po svetu. Evropska proizvodnja čevljev pa se je med letoma 1995 in 2003 zmanjšala za 19 odstotkov.

Predsednik federacije evropske športne industrije, ki združuje približno 1800 podjetij, Horst Widmann meni, da so "razmere popolnoma smešne". Evropska komisija se po njegovih besedah "očitno ni ničesar naučila iz problemov, ki jih je imela pred nekaj meseci s tekstilom". "Cilj bi moral biti ustvariti več delovnih mest v Evropi, dosegli pa bodo ravno obraten učinek," je dejal.

Widmann, ki je tudi podpredsednik nemške skupine Puma, je opozoril, da bi bilo treba protidumpinške carine zvišati z od štiri do šest evrov na ravni proizvodnih stroškov, kar bi pomenilo zvišanje maloprodajnih cen od 15 do 20 evrov.