Schara: Izguba večja od načrtovane

Slovenske železnice so v prvem polletju kljub izkazanemu dobičku beležile slabše poslovanje potniškega in tovornega prometa.

Objavljeno
02. september 2008 17.15
De.P./STA
De.P./STA

Ljubljana - Slovenske železnice so v prvem polletju kljub izkazanemu dobičku beležile slabše poslovanje obeh osnovnih dejavnosti, potniškega in tovornega prometa. Izguba v omenjenih dejavnostih je bila po besedah generalnega direktorja železnic Tomaža Schare celo nekoliko večja od načrtovane, a se trendi v zadnjih mesecih izboljšujejo.

 

Slovenske železnice so na ravni skupine v prvih šestih mesecih ustvarile 223,3 milijona evrov poslovnih prihodkov in 209,7 milijona evrov poslovnih odhodkov. Dobiček iz poslovanja je znašal 13,6 milijona evrov, čisti dobiček pa slabih 17 milijonov evrov. Poslovni prihodki matične družbe so dosegli 191 milijonov evrov, odhodki 178,1 milijona evrov; dobiček iz poslovanja je znašal slabih 13 milijonov evrov, čisti dobiček pa 15,7 milijona evrov.

 

Polletni rezultati so po Scharovih besedah zadovoljivi s stališča rasti, saj so se prihodki tako na ravni skupine kot matične družbe povečali za 13 odstotkov. Je pa rezultat nezadovoljiv z vidika stroškov, ki so se na ravni skupine povečali za 17 odstotkov, na ravni matične družbe pa za 20 odstotkov.

 

Kot je danes na novinarski konferenci v Ljubljani povedal Schara, je povečanje stroškov posledica nekaterih nujno potrebnih odločitev v lanskem letu, vpeljave uporabnine, popravkov cene dela in povečanja stroškov amortizacije. Slednji so se povečali zaradi intenzivnejšega investiranja. "Samo v pol leta smo iz lastnih sredstev investirali 36 milijonov evrov," je poudaril Schara.

 

Kot omenjeno, sta tako potniški kot tovorni promet v polletju ustvarila izgubo; tako zaradi že lani predvidenih večjih investicij, pa tudi zaradi višje cene energentov. Izguba iz poslovanja tovornega prometa je znašala 1,7 milijona evrov, čista izguba pa je dosegla 4,8 milijona evrov.

 

Kljub več prepeljanim potnikom poslovanje z izgubo

 

Potniški promet - v prvih šestih mesecih je bilo prepeljanih 3,8 odstotka več potnikov kot v enakem obdobju lani - je ustvaril slabih dva milijona evrov izgube iz poslovanja in čisto izgubo v višini slabih pet milijonov evrov. Poslovni prihodki potniškega prometa so se povečali za 2,8 odstotka na 38,1 milijona evrov, odhodki pa so znašali 40 milijonov evrov.

 

Obseg tovornega prometa padel

 

Obseg tovornega prometa je fizično padel (prepeljanih je bilo 9,6 milijona ton blaga), je dejal Schara in dodal, da gre za odraz razmer na trgu. Ob povečanju cen in zaradi strukture tovora pa je tovornih promet kljub temu zabeležil 4,4-odstotno povečanje poslovnih prihodkov, ki so znašali 75,4 milijona evrov, medtem ko so poslovni odhodki znašali 77,2 milijona evrov. Transportnih prihodki - ti predstavljajo 89 odstotkov poslovnih prihodkov - so se povečali za 3,3 odstotka, večina pa jih je bilo doseženih v mednarodnem prometu, največ v luškem in kopenskem tranzitu ter uvozu.

 

Infrastruktura, ki opravlja gospodarsko javno službo vzdrževanja javne železniške infrastrukture in vodenje prometa, je ustvarila 67 milijonov evrov poslovnih prihodkov in pozitiven skupni rezultat iz poslovanja, ki znaša 3,7 milijona evrov.

 

Po Scharovih besedah je nadzorni svet Slovenskih železnic že potrdil tudi novo strategijo, ki naj bi jo potrdila vlada na eni izmed prihodnjih sej. "Ukrepamo sedaj, rezultati bodo posledica ukrepov, ki jih predvideva strategija, na čudeže pa bo treba najbrž še malo počakati," je poudaril Schara.

 

Generalni direktor Slovenskih železnic je izpostavil tudi priprave za izdelavo dveletnega poslovnega načrta, ki je deloma potreben zaradi boljšega usklajevanja z državnim proračunom, deloma pa zaradi boljše koordinacije investicij v javno železniško infrastrukturo. Schara je omenil tudi izdelavo potrebnih projektov sprememb, ki izvirajo iz strategije.

 

"Železnice so na zdravni poti"

 

"Železnice so na zdravi poti. Denarni tokovi so že izrazito pozitivni, sama profitabilnost se izboljšuje. Res pa je, da je del denarnega toka iz naslova razvoja zemljišč," je dejal Schara in dodal, da na področju nepremičnin že tečejo nadaljnji veliki projekti. "Na tem področju bomo zagotovili tista sredstva, ki jih v naši bilanci nimamo. Bilanca ni takšna, kot bi jo stabilno podjetje moralo imeti, razmerje med kapitalom in dolgom je izrazito na strani dolga."

 

S projekti na področju nepremičnin oz. prodaje zemljišč bodo železnice po Scharovih zagotovilih denarni tok reinvestirale v infrastrukturo, bilančne dobičke iz tega naslova pa vložile v povečanje kapitalske ustreznosti in bonitete pri bankah, v letu in dveh pa vstopile tudi na kapitalske trge, morda z emisijo obveznic.