Jerkičeva ugotavlja, da zaposleni pogosto sploh ne razumejo in ne vedo, da gre za prerazporejanje delovnega časa, in ne za nadure. Kot pravi, je to pogosto napaka vodstev podjetij, ki se ne potrudijo, da bi delavcem to razložila. "Zato delavci ne razumejo, zakaj morajo delati več za enako plačilo." Dodaja, da pri tem zlahka prevladajo čustva, saj so plače mnogih delavcev zelo nizke. Da je to tista vsebina državne pomoči, ki delavcem (in drugim deležnikom v podjetjih) ni bila dobro predstavljena, opozarja tudi ekonomist Bogomir Kovač. "Težava je v tem, da zelo dinamičen vidik krize poskušamo reševati z zelo statičnim modelom zaposlovanja," razmišlja Kovač. "In še to je naloženo zavodu za zaposlovanje, organizaciji, ki nastopa in razume ta posel zelo birokratsko." V resnici se je izkazalo, kar je bilo po Kovačevih besedah mogoče sprevideti že v osnovi: zaškripalo je v trenutku, ko se je na trgu zgodila dinamična sprememba. Ko se je podjetje znašlo "v srečni situaciji", da se je povpraševanje rahlo okrepilo in so naročila začela naraščati, bi se moralo na to zelo hitro odzvati. Vendar mu sistem, namreč časovno in pogodbeno fiksirana razmerja med delavci in organizacijo, ne omogoča hipnega prilagajanja.
Gorenje je torej najprej žrtev izjemno rigidnega sistema. Pri vprašanju, kdaj in kako lahko podoben »črni torek« izbruhne še kje, pa sogovorniki v tokratni aktualni temi Dela FT niso hoteli navajati imen podjetij.