Še letos podaljšanje prvega pomola

Medresorska komisija naj bi še ta mesec potrdila podaljšanje prvega in drugega pomola Luke Koper ter gradnjo tretjega.

Objavljeno
19. april 2006 22.51
Koper – Luka Koper namerava še letos začeti izvajati naložbe, s katerimi bo v sorazmerno kratkem času precej povečala pristaniške pretovorne zmogljivosti. Razvojni načrt pristanišča v prihodnjih letih predvideva za približno 400 milijonov evrov vlaganj. Nekatera so tako nujna, da ni smiselno čakati več let na sprejetje celovitega skupnega lokacijskega načrta za celotno območje Luke Koper, temveč se bodo podaljšanja pomolov in gradnje tretjega pomola lotili na podlagi obstoječe in že sprejete prostorske dokumentacije. Še ta mesec naj bi medresorska komisija potrdila podaljšanje prvega in drugega pomola ter gradnjo tretjega. O tem je govoril prometni minister Janez Božič pred desetimi dnevi koprskim gospodarstvenikom, zdaj pa je vse več informacij tudi iz uprave Luke Koper, ki potrjuje hitrejši ritem vlaganj v večje pristanišče.

»Takoj ko bosta medresorska komisija in vlada potrdili strategijo razvoja Luke Koper, bodo pristojna ministrstva lahko izdala dovoljenja, na podlagi katerih bo mogoče začeti gradnjo. V Luki Koper pričakujemo, da se bodo del lotili še letos, gradbena stroka pa meni, da bi te projekte lahko uresničili v dveh do treh letih,« je za Delo povedala Suzana Zornada Vrabec, vodja službe za odnose z javnostmi.

Najprej se bodo lotili prvega pomola (najbližjega mestu), na katerem že zdaj pretovarjajo predvsem zabojnike (letos jih naj bi približno 250.000). Podaljšali naj bi ga za 350 metrov (skoraj do začetka Marine Koper), kar bi omogočilo letni pretovor 500.000 zabojnikov in tudi večji pretovor avtomobilov. Naložba v prvi pomol je ocenjena na 110 milijonov evrov. Potem naj bi se lotili gradnje tretjega pomola (dolgega 1050 metrov in z 41 hektari površine), kjer bi lahko pretovarjali 600.000 zabojnikov, v zaledju pa še 450.000. (V Kopru nameravajo pred letom 2020 pretovoriti milijon zabojnikov na leto.)

Naložbo v tretji pomol ocenjujejo na 180 milijonov evrov. Ko bo zgrajen, bodo nanj preselili vse zabojnike s prvega pomola, tega pa namenili avtomobilom in generalnemu tovoru. Po dokončanju tretjega pomola bodo za približno 150 metrov podaljšali še drugega. To podaljšanje bo namenjeno predvsem pretovoru avtomobilov in tekočih tovorov. Naložbo so ocenili na 115 milijonov evrov. Tu naj bi imeli prostora za 5500 avtomobilov.

Do leta 2020 naj bi torej štirikrat do petkrat povečali pretovor zabojnikov in pomembno povečali pretovor avtomobilov. Kot so nam sporočili, nameravajo za te naložbe poleg lastnih sredstev najeti dolgoročne kredite, uporabili bodo tudi evropska sredstva in razpisali obveznice. Seveda so trije pomoli – dva povečana in tretji novozgrajeni – tesno povezani s posodobitvijo železniške proge. Novo dvotirno progo načrtujejo do leta 2015, v dveh letih pa tudi posodobitev sedanje enotirne železnice do Divače.

Iz četrtkove tiskane izdaje Dela.