Slovenske novice zaupanja vredna blagovna znamka

Najbolj zaupanja vredne blagovne znamke v Sloveniji so med drugimi Renault, Gorenje, Telekom Slovenije, NLB, Zavarovalnica Triglav, Pop TV, Val 202, Slovenske novice. Med institucijami je največje zaupanje v televizijo in radio, med poklici pa v gasilce. Zaupanje v EU je 36-odstotno, v evro pa 51-odstotno, kaže raziskava Trusted Brand 2011.

Objavljeno
03. marec 2011 14.35
A. V. B, delo.si
A. V. B, delo.si
Ljubljana - Slovenija letos po štirih letih lokalnega izvajanja prvič pridružila vseevropski raziskavi Trusted Brand, ki jo revija Reader's Digest izvaja že 11 let. Raziskava je potekala v 16 državah, pri čemer so bralci revije Reader's Digest izbirali zmagovalce v 20 skupnih in v lokalnih kategorijah.V vseevropski raziskavi je odelovalo 33.005 anketirancev, v Sloveniji 1005, poroča STA.

Med znamkami, ki so zmagale v več kot petih državah, so Nivea (negovalna kozmetika za kožo), Nokia (mobilni telefon), Visa (plačila/kreditne kartice), Canon (kamera, fotoaparat), HP/HP Compaq (osebni računalnik), Ariel (pralni prašek), Kellogg's in Nestle (oba proizvajalca kosmičev za zajtrk) in Miele (gospodinjski aparati), je navedla urednica revije Reader's Digest Slovenija Lidija Petek.

V Sloveniji so bile med skupaj 38 kategorijami za najbolj zaupanja vredne blagovne znamke po njenih besedah med drugimi izbrane Renault (avtomobili), Gorenje (gospodinjski aparati), Telekom Slovenije (ponudniki telekomunikacijskih storitev), NLB (banke), Zavarovalnica Triglav (zavarovalnice), Pop TV (TV-postaje), Val 202 (radijske postaje), Slovenske novice (dnevni časopisi).

Med zmagovalnimi znamkami je 21 takšnih, ki so v svoji kategoriji slavile že petič zapored. To so Renault, Gorenje, HP, Nokia, Telekom Slovenije, Canon, Kompas, NLB, Mastercard, Zavarovalnica Triglav, Siol, Petrol, Cedevita, Lekadol, Nivea, Ariel, Fructal, Zala, Barcaffe, Ljubljanske mlekarne in Mercator, je naštela Petkova. Nagrade zmagovalcem bodo podeljene 24. maja v Unionski dvorani.

Zaupanje v EU in institucije nizko

Reader's Digest je bralce v raziskavi povprašal tudi po zaupanju v institucije, EU, evro in poklice.

Izkazalo se je, da je zaupanje v institucije v vseh 16 sodelujočih državah nizko, saj sta 50 odstotkov glasov dosegli le dve - poroka (67 odstotkov) ter radio in televizija (51 odstotkov).

V Sloveniji sta med zaupanja vrednimi institucijami najvišje televizija in radio (60 odstotkov), sledijo pa evro (51 odstotkov), okoljevarstveniki (50 odstotkov), tisk (48 odstotkov), banke (45 odstotkov) in poroka (43 odstotkov).

Najmanj Evropejci zaupajo oglaševalski industriji (81 odstotkov), Slovenci pa vladi (84 odstotkov).

Zaupanje v EU je med 16 državami 37-odstotno, med državami članicami pa 40-odstotno. Največje zaupanje v sedemindvajseterico imajo Poljaki (56 odstotkov), v Sloveniji pa je zaupanje 36-odstotno.

Polovica anketirancev ima malo zaupanja v evro ali pa mu ne zaupa, med državami z evrom pa je stopnja zaupanja 51-odstotna. Najbolj evru zaupajo na Finskem (69 odstotkov), najmanj pa na Češkem (27 odstotkov), ki nima evra. Slovenija beleži povprečje oz. 51-odstotno zaupanje v skupno evropsko valuto.

Med poklici v Evropi ljudje najbolj zaupajo gasilcem (93 odstotkov), velik odstotek zaupanja pa uživajo tudi poklici v zdravstvu - medicinske sestre, lekarnarji in zdravniki (80 odstotkov). Na drugi strani 89 odstotkov ljudi ne zaupa politikom.

Gasilci so na prvem mestu pristali tudi v Sloveniji (96 odstotkov), sledijo pa jim piloti (92 odstotkov), medicinske sestre (90 odstotkov), lekarnarji in zdravniki (oboji 82 odstotkov). Tudi v Sloveniji najmanj zaupamo politikom (94 odstotkov). Zanimivo je, da Slovenci novinarjem zaupamo precej bolj kot ostali, vključeni v raziskavo. Povprečje je namreč 29 odstotkov, v Sloveniji pa je zaupanje 41-odstotno.