Styria ofenzivno na slovenski medijski trg

Avstrijska medijska hiša Styria se namerava razširiti na slovenski medijski in internetni trg. Graški medijski koncern naj bi se pogajal tudi o nakupu slovenskega internetnega iskalnika najdi.si.

Objavljeno
01. februar 2007 11.22
Najdi.si je vreden 10 milijonov evrov
Dunaj - Avstrijska medijska hiša Styria se namerava z ofenzivno strategijo razširiti na slovenski medijski in internetni trg. Graški medijski koncern, ki v drugem največjem slovenskem časniku Dnevnik obvladuje 25,7-odstotni delež in izdaja brezplačni tednik Žurnal, naj bi se tako pogajal tudi o nakupu slovenskega internetnega iskalnika najdi.si. Prvi mož Styrie Horst Pirker ugibanj zaenkrat ni želel niti potrditi niti zanikati.

Pirker pa je jasno zavrnil namige, da naj bi v Sloveniji začeli izdajati še en brezplačni časnik. "Izdajanje brezplačnega časopisa za nas ni smiselno," je povedal in nadaljeval, da v koncernu "trenutno preverjajo različne projekte za različne trge, med njimi tudi za Slovenijo".

Kmalu tudi slovenska različica tabloida 24-časa?

Avstrijska Styria za letos načrtuje vzpostavitev lastne distribucijske mreže, projekt novega časopisa pa naj bi bil prestavljen na prihodnje leto, pri čemer je najzgodnejša možnost pomlad 2008. To naj bi bila slovenska različica hrvaškega tabloida 24-časa, ki je na hrvaškem trgu prisoten dve leti, v tem času pa je postal časopisna uspešnica. V zadnjih treh mesecih je imel 900.000 bralcev, pišejo Finance.

Avstrijska medijska hiša se želi okrepiti tudi na slovenskem internetnem trgu. Styria se že 10 mesecev z družbo Noviforum pogaja o nakupu najbolj obiskanega slovenskega spletnega brskalnika najdi.si. V podjetju se ne želijo opredeliti do morebitne spremembe v strukturi lastništva, odgovor pa odpušča odprt tudi prvi mož Styrie Pirker. Noviforum upravlja podobne brskalnike tudi na Hrvaškem (pogodak.hr) in v Srbiji (pogodak.co.yu).

Styria je na slovenskem internetnem trgu prisotna od lani, ko je skupaj z norveško založniško skupino Schibsted kupila podjetje Megaklik, ki opravlja tudi internetne dražbe. V podjetju, ki je lani ustvarilo 420.000 evrov prihodkov od prometa, je Styria udeležena s 40-odstotnim lastniškim deležem.

Delo prodaja ugnala Styrio

Manj uspešna je bila Styria na sredini dražbi za nakup 10,1-odstotnega deleža časnika Dnevnik, ki ga je prodajala Kapitalska družba (KAD). Za delnico Dnevnika je bilo največ pripravljeno odšteti podjetje Delo Prodaja, in sicer 160 evrov za delnico, kar je štirikrat več od vrednosti delnice časnika na trgu. Skupno bo podjetje za delež KAD plačalo 5,4 milijona evrov. Državni delež je bil po pisanju Financ kupljen za DZS.

Prvi mož Styrie je izid dražbe komentiral z besedami, da so na dražbi ponudili takšno ceno, ki se je še zdela ekonomsko upravičena. "Ponudnik pa je bil pripravljen ponuditi višjo, politično določeno ceno in zmagal. Brez zavisti mu čestitamo," je pojasnil Pirker.