Turbo je pika na i

Leta 1975 so pri Porscheju na 911 prvič pritrdili oznako turbo. V težkih časih naftne krize so nameravali prodati 500 dotlej najmočnejših različic
svojega najpomembnejšega modela. Napis turbo pa so na zadek porschejev 911 pritrdili že več kot 80.000-krat.

Objavljeno
06. november 2009 20.18
Željko Purgar
Željko Purgar
Leta 1975 so pri Porscheju na 911 prvič pritrdili oznako turbo. V težkih časih naftne krize so nameravali prodati 500 dotlej najmočnejših različic
svojega najpomembnejšega modela. A se je za turbo prvega rodu, ki se je postavljal s 191 kW (260 KM)moči, odločilo 2874 kupcev. Meja zmogljivosti se je
nato iz roda v rod višala, na 221 kW (300 KM), 235 kW (320 KM), 265 kW (360 KM), 300 kW (408 KM), 309 kW (420 KM), 353 kW (480 KM) in zdaj končno na 368 kW (500 KM).

Napis turbo pa so na zadek porschejev 911 pritrdili že več kot 80.000-krat.

Zamenjavo generacije porscheja 911, ki se je začela minulo poletje, nadaljuje različica turbo, ki bo osnova tudi za piko na i, 911 GT2. Ob delovni prostornini 3,8 litra, neposrednem vbrizgu goriva in dveh turbinskih polnilnikih z variabilno geometrijo doseže bokserski šestvaljnik največjo moč 368 kW pri6000 vrtljajih na minuto in največji navor 650 Nm med 1950 in 5000 vrtljaji na minuto. Funkcija overboost med 2100 in 4000 vrtljaji na minuto za 10 sekund povečaa navor za 50 Nm. Poleg ročnega šeststopenjskega menjalnika si lahko kupec prvič omisli sedemstopenjskega z dvema sklopkama, ki deluje samodejno, a omogoča tudi sekvenčno ročno prestavljanje. Za doplačilo je ob tem na voljo že ena velika novost za vozila znamke Porsche, prestavni lopatici za volanom.

Z ročnim menjalnikom pospeši novi 911 turbo iz mirovanja do 100 km/h v 3,7 sekunde, z menjalnikom PDK še desetinko sekunde hitreje. Če je PDK nadgrajen s startnim programom paketa opreme sport chrono package turbo, potrebuje od nič do 100 km/h 3,4 sekunde. V vseh primerih znaša največja hitrost 312 km/h. Številne tehnične novotarije se izkažejo z, za takšne zmogljivosti, razumno porabo goriva, v povprečju 11,4 l/100 km, in s povprečnim izpustom ogljikovega dioksida 268 g/km.

Nova osrednja sklopka štirikolesnega pogona, novo zadnje vzmetenje, aktivni nosilci motorja, sistem PTV (porsche tourque vectoring), ki deluje prek zadnjih zavor in pomaga usmerjati avtomobil v pravo smer med hitro vožnjo v zavojih, dopolnijo dovršenost najbolj zmogljivega 911. Če gre za brutalno sproščanje izjemnih turbo zmogljivosti ali ležerno vožnjo ob udobni namestitvi na usnjenem sedežu in poslušanju izbrane glasbe iz vrhunskega avdiosistema Bose s 13 zvočniki in sedemkanalnim digitalnim ojačevalnikom, je najnovejši turbo blizu popolnosti.

Tako kot že dolgo je zvesti spremljevalec novega kupeja tudi novi rod porscheja 911 cabrio. V Sloveniji bo kupe stal 164.819 in kabrio 177.179 evrov.