Twingova popotnica

Na ženevskem avtomobilskem salonu sicer ni nobenega slovenskega razstavljavca, kljub temu pa je bil sloviti Palexpo vsaj nekoliko tudi slovenski.

Objavljeno
06. marec 2007 21.30
V Ženevi so številni avtomobilski proizvajalci predstavili nove modele
Na ženevskem avtomobilskem salonu, eni najpomembnejših evropskih avtomobilskih razstav in tisti, ki po tradiciji uvaja evropsko avtomobilsko pomlad, sicer ni nobenega slovenskega razstavljavca, kljub temu pa je bil sloviti Palexpo vsaj nekoliko tudi slovenski. Novi twingo, ki te dni že nastaja v novomeškem Revozu, je doživel predstavitev v končni podobi ter Slovenijo znova postavil na evropski in svetovni avtomobilski zemljevid. Zdi se, da tokrat veliko pomembneje kot v času, ko so v dolenjski tovarni začeli izdelovati clia.

Domneva o izjemni pomembnosti novega in najmanjšega renaulta ne izhaja iz ocene o njegovi pomembnosti za slovenski avtomobilski trg, pač pa iz dejstva, da bo avto nastajal samo v Novem mestu. Če se mu ne bi posrečil prodor na evropske trge, bi se utegnil položaj Revoza kot največjega slovenskega izvoznika temeljito zamajati. Posledice bi bile katastrofalne ne le za Dolenjsko, ki je produkcijska, kadrovska in še kakšna drugačna podlaga, pač pa za vse slovensko gospodarstvo. Na leto naj bi v mestu ob Krki naredili približno dvesto deset tisoč twingov (nekaj časa bo tam še tekla vzporedna izdelava clia storie) in če bi bilo povpraševanje manjše, kot ga pričakujejo v Parizu, potem bi vsi slavospevi Revozu kot eni najboljših tovarn v francoskem avtomobilskem koncernu tako rekoč v hipu izpuhteli v čedalje bolj problematično ozračje.

O odločnosti in prepričanju, da mora koncern Renault-Nissan postati eden najbolj produktivnih in s tem dobičkonosnih – prvi mož koncerna Carlos Ghosn govori o tem tako, kot da bi šlo za ofenzivo in vojno – ni mogoče dvomiti. In če se twingo ne bi posrečil, bi bilo naivno pričakovati, da bi bili Francozi kot veliki lastniki do novomeške tovarne bolj milostni kot recimo do belgijskega Vilvoordeja. Ta je moral pred leti zapreti vrata, ker je bil predrag oziroma neuspešen. To je scenarij, ki si ga seveda nihče ne želi, a obstaja.

Bilo bi torej lepo, če bi šlo slovenskemu twingu dobro. Njegovi ekološka ustreznost in prijaznost, nekaj, kar je novim avtomobilom tako rekoč položeno v zibelko, bosta še najmanj sporni.