Uspešen pristanek letal Airbus A380 na ameriških tleh

A380 je z letališča v Frankfurtu ob 9. uri poletel na prvi polet tega letala s potniki, med katerimi so bili povabljenci, zaposleni in novinarji in po osmih urah uspešno pristal v New Yorku.

Objavljeno
19. marec 2007 20.31
Airbus A380 se pripravlja na predstavitev javnosti
Frankfurt/New York - Obe letali A380 evropskega proizvajalca Airbus, ki sta danes testno poleteli z Evrope, sta uspešno pristali na ameriških tleh. Prvi A380, ki je z letališča v Frankfurtu prvič popeljal potnike, je pristal na newyorškem letališču JFK. Drugi letalski velikan, ki je letel iz francoskega mesta Toulouse in je imel na krovu le posadko, pa je prispel na letališče Los Angeles International.

73 metrov dolgo letalo v osmih urah iz Frankfurta do New Yorka

Prvo letalo je zgodaj zjutraj iz Tolousa proti zahodni obali severnoameriške celine odpeljalo le posadko. Ta bo v ZDA opravila preizkuse manevriranja na letališču, parkiranja, polnjenja rezervoarja ter podobnih opravil. Polet spremlja tudi avstralski letalski prevoznik Qantas Airways, ki je naročil 12 letal tipa A380 in ima v načrtu nakup še osmih.

Drugi A380 pa je z letališča v Frankfurtu danes ob 9. uri poletel na prvi polet tega letala s potniki, med katerimi so bili povabljenci, zaposleni v Airbusu in nemškem letalskem prevozniku Lufthansa, ki čaka na 15 letal A380, ter novinarji. V okviru tega poleta preizkušajo tudi odpravo tako velikega števila potnikov ter izvajajo različne simulacijske vaje.

Letalo, dolgo 73 metrov, je za polet do New Yorka potrebovalo osem ur. Na letalu so bili štirje piloti, štirje člani posadke Airbusa, 23 članov posadke Lufthanse in 519 potnikov.

Bo največje letalo le prepričalo ameriške letalske družbe?

S testnimi leti sta želela Airbus in Lufthansa predvsem preizkusiti letalo v praksi, ob vsakodnevnih pogojih. V te namene na letališčih, med katerimi naj bi leti potekali, preizkušajo tudi odpravo tako velikega števila potnikov. Polet A380 v Severno Ameriko pa predstavlja tudi priložnost za Airbus, da pokaže A380 potencialnim kupcem v ZDA.

Kljub temu, da je to prvikrat, da se največje letalo na svetu postavlja na ogled v ZDA, pa strokovnjaki prevelikega navdušenja med ameriškimi letalskimi družbami ne pričakujejo. Nobena ameriška družba še ni naročila A380, saj naj njegova velikost naj ne bi ustrezala uspešnim linijam večine ameriških letalskih prevoznikov.
Naročil nista podala niti največja ameriška letalska prevoznika Delta in American Airlines, kar je delno tudi posledica upada prihodkov, ki so jih letalske družbe utrpele po terorističnih napadih leta 2001. Vendar pa bi se po besedah strokovnjakov nenaklonjenost domače stroke lahko spremenila, ko bodo začeli A380 redno leteti na ameriška letališča.

Po današnjem uvodnem poletu bosta Airbus in Lufthansa v torek organizirala še polet v Chicago, nakar se bo letalo vrnilo v Frankfurt in nato nadaljevalo pot v Hongkong, 25. marca v Washington, serijo poletov pa bodo zaključili 28. marca z vrnitvijo v München.

Uporabljala naj bi ga Singapore Airlines

A-380 naj bi od oktobra naprej na rednih linijah prva začela uporabljati letalska družba Singapore Airlines. Lufthansa je naročila vsega skupaj 15 letal, ki naj bi bili dobavljeni do poletja 2009.

V zadnjem času je imel Airbus sicer precejšnje zamude pri proizvodnji modela A 380, saj so se pojavljale težave z elektronsko napeljavo. Predvsem zaradi tega je lani evropski letalski proizvajalec tudi zdrsnil v rdeče številke.

Vodstvo družbe je skupaj z njenim lastnikom, letalskim in oborožitvenim koncernom EADS, pripravilo načrt za prestrukturiranje, ki naj bi podjetje spet vrnil na pravo pot. Načrt, imenovan Power8 predvideva ukinitev deset tisoč delovnih mest in prodajo ali zaprtje šestih evropskih tovarn. Toda s tovrstnimi načrti se ne strinjajo sindikati; tako je v petek prejšnji teden združeno stavkalo več kot 30 tisoč zaposlenih v Airbusu. Stavka je zajela zaposlene v Nemčiji, Franciji in Španiji.