V iskanju novega vodstva Opla

Dosedanji direktor General Motorsa za Evropo Peter Forster zapušča koncern, tudi predsednik poslovodstva Opla Hans Demant predvidoma ne bo več vodil družbe. Kaže, da bo GM načrte predstavil v naslednjih tednih.

Objavljeno
06. november 2009 16.25
Ma.B./STA
Ma.B./STA
Berlin/Detroit - Nemški proizvajalec avtomobilov Opel bo po neuspeli prodaji kanadsko-avstrijski družbi Magna dobil novo vodstvo. Nemška vlada medtem čaka na program sanacije stare in nove krovne družbe General Motors, preden se bo odločila o nadaljnjem ukrepanju. Kaže, da bo General Motors načrte predstavil v naslednjih tednih.

Peter Forster se je močno zavzemal za vstop dobavitelja avtomobilskih delov Magna v Opel ter je izredno ostro kritiziral odločitev General Motorsa, da bo sam prestrukturiral svoji evropski podjetji Opel in Vauxhall. General Motors po poročanju spletnega časnika Spiegel Online razmišlja o imenovanju ameriškega managerja Nicka Reillyja za Forsterjevega naslednika. Reilly, ki je bil doslej odgovoren za prodajo v Aziji ter prodajo avtomobilov znamke Chevrolet, naj bi saniral Opel.

General Motors si lahko pri sanaciji Opla obeta tudi državne pomoči. Nemški finančni minister Wolfgang Schäuble in ministrski predsedniki štirih nemških dežel, kjer stojijo Oplove tovarne, so nakazali, da zaposlenih pri Oplu tudi po propadu dogovora o prodaji Magni ne bodo pustili na cedilu. Zvezna vlada bo pri tem počakala na razgrnitev načrtov General Motorsa, preden se bo odločila o nadaljnjih korakih.

Na gospodarskem ministrstvu so ob tem opozorili, da obljuba morebitne pomoči, ki bi bila vezana na ohranitev obstoječih proizvodnih lokacij, v skladu z evropsko zakonodajo ni dopustna.

O obsegu predvidenega zmanjšanja števila delovnih mest pri Oplu prvi mož General Motorsa Fritz Henderson v pogovoru z novinarji v Detroitu, ki je objavljen na spletnih straneh družbe, ni želel govoriti. "Vsi dosedanji poslovni načrtu, tako naši kot Magnini, so predvidevali znatno zmanjšanje tako zmogljivosti kot števila zaposlenih," je dejal.

Podpredsednik General Motorsa John Smith je že napovedal, da namerava koncern ukiniti približno 10.000 delovnih mest, kar bi bilo vsako peto delovno mesto v Evropi. Henderson je stroške sanacije ocenil v višini treh milijard evrov.