V ozadju stavke res politika?

Svet delavcev Slovenskih železnic, delavski direktor in sedem železniških sindikatov pozivajo sindikat železniškega prometa k prekinitvi stavke.

Objavljeno
21. november 2005 15.29
Ljubljana - Svet delavcev Slovenskih železnic, delavski direktor in sedem železniških sindikatov pozivajo sindikat železniškega prometa, naj prekine stavko, ki ima po njihovem mnenju politično ozadje. " Stavkovne zahteve so zastavljene tako, da jih je nemogoče uresničiti, zato da stavka čedalje dlje traja. Tako se ustvarjajo predpogoji, ki privedejo do tega, da je v ozadju politični interes glede enovitosti Slovenskih železnic," je danes na novinarski konferenci dejal predsednik sveta delavcev Silvo Berdajs.

Berdajs je prepričan, da se z nadaljevanjem stavke teži k ustvarjanju takih razmer, da bo jasno, da Slovenske železnice niso vredne pridobiti statusa upravljalca javne železniške infrastrukture. Politično ozadje stavke po njegovih besedah potrjuje tudi dejstvo, da je poslanec SDS Srečko Hvauc že maja napovedal, da bodo nekateri infrastrukturni sindikati prenosu upravljanja javne železniške infrastrukture z agencije na železniški promet znova na Holding Slovenskih železnic nasprotovali s stavko.

Pavlič: Vlada ima posluh za SŽ

Po besedah delavskega direktorja Alberta Pavliča pa politične razloge za stavko nakazuje tudi izstop sindikata železniškega prometa iz sindikalne konfederacije Alternativa in pristop h KNSS Neodvisnost ter izjava predsednika sindikata Ivana Šenkiša , da se bo kot član Neodvisnosti udeležil protestnega shoda proti vladnim reformam. "Ostali železniški sindikati shoda ne podpiramo, saj ocenjujemo, da so tako koalicijska pogodba kot tudi prvi ukrepi vlade pisani na kožo Slovenskih železnic," je dejal Pavlič.

Berdajs je sindikat železniškega prometa pozval, naj stavko prekine. "Če sindikat res skrbijo poslovni rezultati in ima res interes, da se stvari uredijo znotraj sistema, potem naj stavko prekine in se lotimo prenove plačnega sistema ter določene stvari uredimo v že začetih pogajanjih o spremembah kolektivne pogodbe za dejavnost železniškega prometa," je dejal.

Pri zahtevah sindikata, ki jih je ta zminimaliziral na odpravo plačnih nesorazmerij, pa se je po Berdajsovih besedah treba zavedati, da bi uresničitev selektivnih zahtev enega sindikata lahko sprožila cel plaz drugih zahtev.

Prenova plačnega sistema, ki je bil vzpostavljen leta 1992 in popravljen v letih 1995 in 1996, je potrebna, vendar mora biti celovita, je poudaril Berdajs. Zanjo pa morajo biti določeni predpogoji, kot sta določitev notranje organizacije Slovenskih železnic in nova sistemizacija delovnih mest, je še dodal.

Prenove plačnega sistema si po Pavličevih besedah želijo tudi člani sindikata železniškega prometa, ki se s politiko sindikata ne strinjajo in zaznavajo, da so v ozadju stavke drugi vzroki. Kot je poudaril, poslovodstvo tako že dobiva odstopne izjave in proteste članov sindikata. "Prepričan sem, da Šenkiš ne hodi po mnenje na teren, ampak h krogom, ki so blizu agenciji za železniški promet."

Pogajalci na železnicah danes brez dela

Pogajanja na Slovenskih železnicah se danes najverjetneje ne bodo nadaljevala. Kot je pojasnil predsednik sindikata železniškega prometa Ivan Šenkiš, pa obstaja možnost, da se z vodstvom, ki pripravlja pisni odgovor na zadnjo ponudbo sindikata glede razrešitve stavkovnih zahtev, danes sestanejo na neformalnem razgovoru v ožji sestavi.

Čeprav so v petek iz Slovenskih železnic sporočili, da se bodo danes pogajanja predvidoma nadaljevala, se pogajalci o tem očitno niso dogovorili, prav tako še ni jasno, ali bodo pogajanja nadaljevali v torek, dan pred že tretjo napovedano ponovitvijo stavke.

O izvedbi tretje opozorilne stavke stavke bo sicer v torek odločal glavni odbor sindikata, je povedal Šenkiš. Glede na to, da je sindikat za prihodnji ponedeljek napovedal zaostreno 24-urno stavko, pa se utegne zgoditi, da to sredo stavke ne bo. Odločitev o tem je, kot je izpostavil Šenkiš, v rokah glavnega odbora in odvisna tudi o nadaljnjih dogovorov.