V Sloveniji bi že lahko vozilo okoli 250.000 električnih vozil

Center odličnosti nizkoogljične tehnologije je predstavil električno mobilnosti v Sloveniji in najzmogljivejši mikroskop v regiji.

Objavljeno
03. september 2014 20.43
električni avti
M.K., gospodarstvo, STA
M.K., gospodarstvo, STA
Ljubljana - V Sloveniji bi z električnimi vozili že danes lahko zamenjali približno četrtino vseh oziroma med 200.000 do 250.000 avtomobilov. Tako so izračunali v sklopu demonstracijskega projekta električne mobilnosti v Sloveniji, ki ga izvajajo v centru odličnosti nizkoogljične tehnologije CONOT.

V izračun so vključili dnevne migrante - teh je več kot polovica vseh zaposlenih v Sloveniji. Ob tem so upoštevali doseg električnih avtomobilov brez zanašanja na pomanjkljivo polnilno infrastrukturo, torej le na osnovi nočnega polnjena doma, so pojasnili na današnji novinarski konferenci na Kemijskem inštitutu v Ljubljani.

Priložnost je tudi v večjih voznih parkih slovenskih podjetjih, saj te sestavlja med 40 in 50 odstotkov vozil, ki na dan naredijo manj kot 100 kilometrov. Tudi takšna vozila bi lahko že danes nadomestili z vozili na električni pogon.

Kot je uvodoma dejal direktor inštituta Janko Jamnik, uvedba električne mobilnosti predstavlja izjemno priložnost za Slovenijo. "Ne samo z vidika razvoja znanosti in ohranjanja okolja, ampak predvsem s poslovnega vidika," je pojasnil.

Po njegovem gre za področje, kjer se različni segmenti prepletajo in jih ni mogoče ločiti. "To je tudi dobro, saj bo to odlična vaja za sodelovanje, ki ga seveda potrebujemo v naši deželi," je dejal Jamnik.

Slovenija ima namreč dobro razvojno jedro in učinkovito dobaviteljsko verigo, kamor spada tudi podjetje Letrika, ki je med drugim razvilo in proizvaja električni motor za Renaultov mini štirikolesnik Twizy.

Jamnik ob tem poudarja, da bo pri razvoju električne mobilnosti ključno tudi to, ali bo področje "smiselno in primerno uvrščeno" v slovensko strategijo pametne specializacije.

Kot je pojasnil vodja demonstracijskega projekta Željko Purgar, je projekt namenjen predvsem promociji električne mobilnosti v Sloveniji. "Želimo presekati začaran krog, češ da električnih avtomobilov ni zaradi pomanjkanja ustrezne polnilne infrastrukture ter obratno, da infrastrukture ni zaradi avtomobilov," je dejal.

V sklopu demonstracijskega podjetja bodo slovensko javnost osveščali o prednostih električne mobilnosti, tako glede zagotavljanja energetske neodvisnosti države kot doseganja okoljskih in klimatskih ciljev.

Hkrati bodo preverjali tudi tržni potencial električne mobilnosti ter svetovali in dokazovali podjetjem z večjimi voznimi parki v Sloveniji glede smotrnosti zamenjave določenih vozil z motorji na notranje zgorevanje z vozili na električni pogon.

Demonstracijski projekt bo tudi eden izmed pomembnih dejavnikov pri odločitvi, da Renault s svojimi električnimi avtomobili vstopi na slovenski avtomobilski trg v polnem obsegu. To bi se lahko zgodilo že spomladi prihodnje leto.

Poleg tega se v novomeškemu Revozu v prihodnosti obeta tudi možnost izdelave električnih avtomobilov, a po besedah koordinatorja projekta električnih vozil pri Renaultu Slovenija Gregorja Korenčana konkretnih načrtov za to še nimajo.

Prodaja električnih avtomobilov v Evropi v zadnjih letih hitro raste, med 40 in 60 odstotkov na leto, lani pa je bilo prodanih že več kot 40.000 vozil, je dejal Korenčan. Pri nas je prodaja bistveno manjša - le okoli 20 takšnih vozil.

Število polnilnih postaj se v Sloveniji zvišuje, vendar pa je težava v plačevanju in združljivosti z različnimi modeli električnih vozil. Po podatkih portala elektro-crpalke.si jih je v Sloveniji dobrih sto, a skoraj polovica se nahaja v Ljubljani. Podobno razporeditev kaže tudi portal polni.si, le da skupno število polnilnic presega 200, saj seznam vključuje tudi souporabo domačih polnilnih mest oz. običajnih vtičnic z večjo zmogljivostjo.

Na bencinskih servisih Petrol imajo trenutno sedem javnih lokacij za polnjenje električnih vozil, pred kratkim pa so ob ljubljanski severni obvoznici odprli tudi t. i. superpolnilnico za vozila znamke Tesla.