V Trstu posvet o petem koridorju

Na dvodnevnem posvetu na temo Peti koridor, je predsednik komisije za prevoze v evropskem parlamentu poudaril, da je treba gradnjo petega koridorja začeti do leta 2010 in končati do leta 2020.

Objavljeno
24. februar 2007 11.48
Peter Verlič
Trst - V petek se je v Trstu začel dvodnevni posvet na temo Peti koridor: zgodovina, problemi in perspektive. Na njem je predsednik komisije za prevoze v evropskem parlamentu Paolo Costa poudaril potrebo, da je treba gradnjo petega koridorja začeti do leta 2010 in končati do leta 2020.

Slovenski sekretar na posvetu

Na posvetu, ki ga prirejata deželni inštitut Gramsci za Furlanijo Julijsko krajino (FJK) in študijski center Dialoghi europei iz Trsta, sta sodelovala tudi podtajnik na italijanskem ministrstvu za prevoze Cesare De Piccoli in državni sekretar na slovenskem ministrstvu za promet Peter Verlič. Slednji je opozoril, da italijanska vlada še ni imenovala članov v pristojno medvladno delovno komisijo.

S posebnim poudarkom vpliva na okolje

Po besedah predsednika centra Dialoghi Europei Giorgia Rossettija je cilj dvodnevnega posveta po eni strani seznaniti širše občinstvo s problematiko petega koridorja, po drugem pa poglobiti to področje tudi z znanstvenega vidika s posebnim poudarkom na vpliv na okolje. Na petkovem delu posveta je Costa poudaril potrebo po čimprejšnjem začetku gradnje koridorja in obsodil dejstvo, da je Italija v zamudi, saj je v zadnjem finančnem zakonu nakazan denar za čezmejne trase, niso pa predvidene notranje proge.

Skoraj vse države so že sklenile ustrezne čezmejne sporazume, le med Italijo in Slovenijo do tega še ni prišlo, proga Trst-Ljubljana pa je strateška. Projekt za progo Divača-Koper še ni nared, tudi na italijanski strani so v zamudi, pa čeprav so že začeli z delom, je dejal Costa.

Verlič: Peti koridor za Slovenijo izjemnega pomena

Verlič je dejal, da je peti koridor za Slovenijo izjemnega pomena. Pred letom dni sta italijanski in slovenski minister za promet podpisala pismo o nameri, s katerim sta definirala čezmejni potek koridorja od Kopra do Divače in od Trsta do Divače.

Gre za strokovno podlago, ki bo nato služila za pripravo meddržavnega sporazuma, ki bo osnova, da se na tem delu začne res graditi. Po predvidenem planu naj bi do leta 2008 na slovenskem delu pričeli z gradnjo dvotirne povezave od Kopra do Divače, nekje pa bo potem tudi določena mejna točka, kjer bo italijanski del železniške povezave iz Trsta prečkal italijansko-slovensko mejo in se povezal s slovenskim delom proti Ljubljani.

Verlič je tudi povedal, da je Slovenija junija leta 2006 imenovala svoje člane v pristojno medvladno slovensko-italijansko delovno komisijo: "Žal do danes nimamo sogovornikov, ker Italija še ni imenovala svojega dela komisije," je dejal državni sekretar, ki je obenem dodal, da je sodelovanje med slovenskimi in italijanskimi strokovnjaki na delu te študije Interreg zelo dobro.