Vlada namerava odpraviti davek na rabljena vozila

S spremembami in dopolnitvami zakona namerava vlada zajeti nekaj več davka na motorna vozila, a pomembnejši cilj zakonske prenove je preprečiti davčne utaje pri trgovanju z avtomobili.

Objavljeno
02. junij 2009 20.33
Posodobljeno
03. junij 2009 06.15
avtocesta prometni zastoj
Katarina Fidermuc
Katarina Fidermuc
Ljubljana - Z davkom na motorna vozila je država lani po podatkih ministrstva za finance zbrala 71,4 milijona evrov. Podatki davčne uprave za prvo letošnje trimesečje kažejo, da letošnja začetna gibanja niso ugodna za državni proračun: v treh mesecih je davčna uprava s to dajatvijo namreč zbrala pol manj denarja kakor v istem obdobju lani. S spremembami in dopolnitvami zakona namerava vlada zajeti nekaj več davka na motorna vozila, a pomembnejši cilj zakonske prenove je preprečiti davčne utaje pri trgovanju z avtomobili. Po predvidenih spremembah ne bodo več obdavčeni kupci rabljenih vozil. Pri novih vozilih bo pomembna tudi količina izpusta ogljikovega dioksida. Zaradi zakonskih sprememb vlada pričakuje zvišanje maloprodajnih cen vozil.

Davek na motorna vozila je država dobila leta 1999 hkrati z davkom na dodano vrednost. Pri novih vozilih so zavezanci za obračunavanje in plačevanje davka proizvajalci in uvoznik motornih vozil. Pri rabljenih vozilih je zavezanec za davek kupec in oseba, ki motorno vozilo, za katero je obvezna registracija, dobi brezplačno ali po zamenjavi. Dediči in obdarovanci iz prvega dednega reda so dajatve oproščeni. Pri novih motornih vozilih, ki so torej prvič registrirana na območju Slovenije, je stopnja obdavčitve odvisna od vrednosti vozila in se giblje od enega odstotka (vrednosti do 4172,93 evra) do 13 odstotkov (vrednosti nad 25.037,56 evra). Med najnižjo in najvišjo je zdaj še sedem različnih stopenj obdavčitve. Pri rabljenih vozilih se obdavčitev po veljavni ureditvi ne stopnjuje z vrednostjo vozila, ampak je za vse enaka, petodstotna.

S spremembami in dopolnitvami zakona namerava vlada doseči vsaj tri cilje: zmanjšati obseg davčnih utaj pri trgovanju za avtomobili, s širšo davčno osnovo zajeti več davka in zakon posodobiti z okoljevarstvenimi načeli. Zato predlagane spremembe obdavčitev povezujejo tudi z izpustom ogljikovega dioksida in drugih škodljivih snovi: »Lestvica za avtomobile, vezana na izpust C02, je narejena tako, da se nekoliko poveča prihodek iz davka, obenem se s progresivno davčno stopnjo vpliva na večjo obremenitev vozil z večjim izpustom CO2.« Z obdavčitvijo motornih koles in koles z motorjem namerava vlada ob nespremenjenem obsegu prodaje zbrati dodatnih 1,2 milijona evrov dohodkov, od vseh zakonskih sprememb si obeta skoraj 11 milijonov evrov večje prihodke. Obdavčitev rabljenih vozil, ki jo vlada s predlaganimi spremembami odpravlja, za državno blagajano tudi zdaj ne pomeni veliko: delež rabljenih vozil pri davku na motorna vozila je lani znašal 1,8 odstotka vsega davka ali 1,3 milijona. Ta izpad namerava vlada nadomestiti prav z obdavčitvijo motornih koles.

Več v današnji izdaji Dela.