Volkswagen pod pričakovanji analitikov

Največji evropski avtomobilski proizvajalec Volkswagen je v letošnjih prvih devetih mesecih ustvaril 655 milijonov evrov čistega dobička, kar je 82,5 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. Japonski Mazda Motor pa je v prvem polletju ustvaril 230 milijonov dolarjev izgube.

Objavljeno
29. oktober 2009 14.52
porshe je dolgo čakal na zeleno luč v Volkswagnu
Ma.B./STA
Ma.B./STA
Wolfsburg - Prihodki od prodaje so se v omenjenem obdobju znižali za 9,7 odstotka na 77,2 milijarde evrov, medtem ko se je dobiček iz poslovanja z lanskih 4,92 milijarde evrov znižal na 1,5 milijarde evrov,.

Analitiki so sicer napovedovali 701 milijon evrov čistega dobička, 77,7 milijarde evrov prihodkov in 1,62 milijarde evrov dobička iz poslovanja.

Prvi mož VW Martin Winterkorn je ob tem v izjavi za javnost ocenil, da ni razlogov za prezgoden optimizem, saj gospodarska klima ostaja neugodna. Kljub temu je VW uspel zvišati svetovni tržni delež z desetih odstotkov na 11,7 odstotka.

Čisti dobiček v tretjem letošnjem četrtletju se je sicer glede na lansko primerljivo obdobje znižal za 86,1 odstotka na 161 milijonov evrov, dobiček iz poslovanja za 81,3 odstotka na 278 milijonov evrov, prihodki iz poslovanja pa za 10,3 odstotka na 26 milijard evrov.

Mazda v polletju z izgubo

Japonski avtomobilski proizvajalec Mazda Motor je v prvem polletju tekočega poslovnega leta, ki se je končalo konec septembra, ustvaril 230 milijonov dolarjev izgube. Razlog za izgubo je oslabljeno povpraševanje. Kljub na splošno šibkemu povpraševanju po mazdinih avtomobilih, pa Kitajska predstavlja svetlo točko za japonskega proizvajalca. Prodaja na kitajskem trgu se je v obdobju od aprila do septembra namreč povečala za 35 odstotkov na 85.000 vozil. Še posebej dobro so se prodajali modeli 6 in 3.

Četrti največji japonski avtomobilski proizvajalec je v polletju na vseh trgih po svetu skupaj zabeležil 37-odstotni padec prodaje, ki je dosegla 10,9 milijarde dolarjev.

Sicer pa se družba s sedežem v Hirošimi lahko na Japonskem pohvali z razmeroma dobro prodajo novega modela 3, imenovanega axela. Na domačem trgu je Mazda prodala 105.000 vozil oz. 15 odstotkov več kot v primerljivem obdobju leto prej.

Na drugih trgih po svetu se je prodaja v prvem polletju zmanjšala. V Severni Ameriki za 21 odstotkov na 158.000 vozil, v Evropi pa za 31 odstotkov na 123.000 vozil. Izjemno slaba je bila prodaja mazdinih vozil v Rusiji.

Zaradi manjše prodaje in apreciacije tečaja jena, ki krči v tujini ustvarjene dobičke, se je Mazda lotila zmanjševanja stroškov. V celotnem letu naj bi družba po napovedih ustvarila približno 190 milijonov dolarjev izgube.