Za 25 milijonov evrov preplačane elektrike?

Zveza potrošnikov Slovenije ocenjuje, da so elektrodistributerji z usklajenim dvigom cen potrošnike oškodovali za okoli 25 milijonov evrov. Kljub temu ZPS distributerjev ne bo tožila.

Objavljeno
05. oktober 2009 17.56
Ka. Ž. /STA
Ka. Ž. /STA
Ljubljana - Po grobih ocenah Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS), izhajali so iz povprečne letne porabe gospodinjstev, so bili potrošniki po usklajenem dvigu cen petih elektrodistributerjev s 1. januarjem 2008 oškodovani za okoli 25 milijonov evrov. V tožbo ZPS ne bo šla, poziva pa nadzorne organe distributerjev, naj razmislijo, kako potrošnikom poravnati škodo.

 

Potem ko je urad za varstvo konkurence avgusta lani ugotovil usklajeno delovanje petih elektrodistributerjev pri zvišanju cen električne energije, je ZPS na njih naslovila vprašanje, na kakšen način nameravajo gospodinjskim odjemalcem poračunati nastalo razliko, je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani pojasnila predsednica ZPS Breda Kutin.

 

Kot je dejala, so dobili odgovor od treh distributerjev (Elektro Ljubljana, Elektro Celje in Elektro Gorenjska), vsi pa so "na takšen ali drugačen način odgovarjali, da ni prišlo do oškodovanja potrošnikov, češ da že tako niso pokrivali cen".

 

ZPS je sicer dobila priporočila nekaterih potrošnikov, naj gre zaradi omenjene problematike v tožbo. To je po besedah Kutinove zelo težko izvedljivo, saj Slovenija v pravnem sistemu nima kolektivne tožbe, prav tako nima izvensodnega mehanizma za reševanje sporov. "Nimamo pogojev, da bi lahko takšno tožbo vlagali," je poudarila.

 

Po grobi oceni so bila gospodinjstva oškodovana za okoli 25 milijonov evrov. Za posameznega potrošnika so ti zneski od nekaj evrov do 50 evrov in več, pri tem pa je opozorila, da so stroški tožbe lahko višji od tega, saj že samo takse znašajo 51 evrov.


Ravno zaradi tega ZPS poziva nadzorne organe elektrodistribucijskih podjetij, naj ponovno preučijo to zadevo in ustrezno pritisnejo na vodstvene organe. Predstavniki države v nadzornih organih so bili zelo kritični do takšnega ravnanja, je pojasnila Kutinova in dodala, da od njih pričakujejo, da bodo kritični tudi v tem, ko bodo razmišljali, kako poravnati tudi to škodo, ki je nastala potrošnikom.

 

Pri tem je opozorila, da je bila preko urada za varstvo potrošnikov pred več kot dvema letoma dana posebna koncesija za svetovanje na področju javnih storitev in se vprašala, kakšen je njihov nasvet oz. kaj priporoča koncendent pri razreševanju nastalih razmer.