Ljubljana - V sklopu festivala Druga godba je v Križankah gostoval Oluwa Seun Anikulapo Kuti, sin Fele Kutija, nigerijskega kralja afrobeata. Seun pri štiriindvajsetih nadaljuje glasbeno in politično-aktivistično poslanstvo svojega očeta, ki je v sedemdesetih postal vodilno ime lagoškega glasbenega dogajanja in glas, ki je brezkompromisno opozarjal na afriško bedo.
Najmlajši izmed Felinih sinov je nastopil z očetovo zasedbo Egypt 80, v kateri igrajo večinoma originalni člani (tudi Seunova mati Fehintola kot spremljevalna vokalistka). Repertoarju Felinih kompozicij, ki združujejo funk in jazz z afriškimi ritmi, dodaja lasten, še neizdan material, v katerega vključuje tudi modernejše godbene smernice, kot je hiphop. V skladbah se med drugim osredotoča na probleme, ki so v Afriki (še vedno) prisotni, pa naj gre za korupcijo in politične afere, bolezni ali vlogo medijev v afriški družbi.
Ansambel sestavljajo baritonska saksofonista Tajudeen Lekan Animasahun in Adedimeji Fagbemi, tenorski saksofonist Oyinade Adeniran, trobentača Emmanuel Kunnuji in Olugbade Okunade, klaviaturista Kunla Justica , vokalisti in vokalistke/plesalke Fehintola Anikulapo Kuti, Moturayo Anikulapo Kuti in Iyabo Adenirian, kitaristi David Obanyedo, Kayode Kuti in Alade Oluwagbemiga in tolkalci Ajayi Raimi Adebiyi, Kola Onasanya, Dele Olayinka, Wale Toriola in Okon Iyamba.
Drugo godbo odprla Sagar in Sambasunda
Z dvojnim koncertom slovensko-indijske zasedbe Sagar ter indonezijske zasedbe Sambasunda se je včeraj v Cankarjevem domu začela 22. izdaja mednarodnega festivala Druga godba. Skupina Sagar je predstavila novi album Ragas, na katerem izvaja kombinacijo indijske tradicionalne glasbe in jazza. Posebnost zasedbe Sambasunda pa je igranje na indonezijske tradicionalne inštrumente ter združevanje različnih glasbil in glasbenih izrazov.
Mariborska zasedba Sagar združuje slovenske in indijske glasbenike. Album Ragas je nastal marca lani v New Delhiju. Avtor večine skladb na albumu je kitarist Igor Bezget. Sagar poleg Bezgeta sestavljajo violinist Sharat Chandra Shrivastava, basist Tadej in Kampl ter Gyan Singh na tablah, Damir Višič , na sarodu in Nino Mureškič, ki igra na frame drum, riq, cajon in bendir.
Pri ustvarjanju plošče Ragas je skupina za osnovo vzela jazzovsko harmonijo, indijsko melodiko in ritem, ki ga je podkrepila z mešanico vzhodnih in afriških ritmičnih vzorcev. Njihova glasba se neprisiljeno zliva v enoten, gladko tekoč amalgam zvokov, obrazcev, tem, ritmov, njihovih večplastnih kombinacij in skupinskih improvizacij, ki imajo bolj ali manj prepoznavno podlago v vsaj dveh kulturnih tipih, vendar na novo ustvarjeni ali sestavljeni vzpostavljajo le tem vsaj vzporeden, če že ne povsem avtonomen zvočni svet, je ploščo ocenil Zoran Pistotnik.
Indonezijska zasedba Sambasunda prihaja iz Sunde na zahodni Javi. Njihova glasba ima svoje korenine v tradiciji Sunde. Na nastopih uporabljajo inštrumente iz bambusa, melodije prepletajo z latinskimi ritmi in drugimi zahodnjaškimi zvrstmi ter glasbo gamelan z Balija. Idejni oče in ustanovitelj skupine je multiinštrumentalist Ismet Ruchimat, ki je obenem glasbeni direktor the Jugala Orchestra, je zapisano na spletni strani skupine.
Vsi člani skupine so mojstri v igranju na tradicionalne inštrumente, od najrazličnejših tolkal do sulinge (flavta), kecapi (citre) in violine. Sambasunda na svojih nastopih ustvarjajo utripajoč vokalni in inštrumentalni val, ki pretrese osnove tradicije do korenin, poveže glasbo preteklosti z urbano energijo sedanjosti. Zasedba je od leta 1998, povečini za domače tržišče, posnela vsaj sedem glasbeno raznovrstnih albumov.