Drobne zgodbe sveta 
s fotografije in slike

Dela, na katerih Polona Petek slika krajino in ljudi, nas hitro spomnijo na impresionizem, vendar slikarka pravi, da gre za drugačen način ustvarjanja.

Objavljeno
07. januar 2011 13.15
Katja Željan, Nova Gorica
Katja Željan, Nova Gorica
V Mestni galeriji Nova Gorica bodo danes ob 19. uri odprli razstavo Polone Petek Drobne zgodbe svet. Slikarka sodi med zanimivejše avtorice znotraj klasičnega medija »štafelajnega« slikarstva: njeno ustvarjanje je zavezano klasičnim likovnim motivom in izročilu nekaterih preteklih obdobij, vendar po svoje odseva tudi življenje, ki ga živimo danes in ta trenutek.

Dela, na katerih Petkova slika krajino in ljudi, nas hitro spomnijo na impresionizem, vendar slikarka pravi, da je – čeprav jo nekateri označujejo za neoimpresionistko – po njenem mnenju to drugačen način ustvarjanja. Kot skicirko uporabi digitalni zapis. Njen proces ustvarjanja se namreč začne s fotografiranjem. Podobe tako niso vpete zgolj v slikarsko tradicijo, temveč zaradi načina dela tudi v fotografsko, kar je ključno za razumevanje njenega dela, ki temelji na dveh medijih: fotografiji in sliki. Navdih, ki ga najde med fotografijami, s komunikacijo fotografije s slikarskim medijem počasi prelije na platno.

Umetnica v svojih podobah ne išče brezčasnih vélikih idej, temveč izbira trenutke in jih tiho spremlja, zapisuje ter interpretira. Hkrati zna prepričljivo izpovedati tudi razpoloženja, ki jih doživi v pokrajini, in jih naslikati z natančnostjo zelo sposobne opazovalke. Tako prvotni trenutek, ujet na fotografiji, na sliki postane nekaj več in zaživi v drugih časovnih dimenzijah.

Poleg narave slika tudi ljudi. Pri tem je opazna dvojnost: na podobah narave ta živi čisto in neomadeževano življenje, na kompozicijah ljudi pa posamezniki zasedajo skoraj ves slikovni prostor. Razlikuje se tudi likovna govorica. »Nobene skladnosti ali sorazmerja ni med enim in drugim polom, sinteze ni na dosegu,« pravi v uvodnem eseju dr. Ernest Ženko, ki bo umetnico na odprtju razstave tudi predstavil, in zaključuje: »Večina likovnih del, ki nastajajo danes, na vsak način skuša slediti razvoju sodobne tehnologije, vendar ta velikokrat predstavlja zgolj slabo kopijo dejanskosti. Ravno v tej luči so slikarske podobe Polone Petek presenetljiva izjema, saj nas izjemno subtilno nagovarjajo k razmisleku o temeljnih nasprotjih sodobnosti.«