26. Liffe: Od slike do črte

Liffe v 26 slikah: Razstava plakatov, ki so od leta 1990 v kinodvorane vabili ljubitelje ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala.

Objavljeno
13. november 2015 13.11
Katja Humar
Katja Humar
Ljubljana – v Zgodovinskem atriju ljubljanske Mestne hiše so razstavili 26 plakatov, ki so od leta 1990 v kinodvorane vabili filmske nadobudneže in ljubitelje ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala. Razstava Liffe v 26 slikah je na voljo vse do zaključka festivala 22. novembra.

Kljub temu da smo obdani z vsakodnevnimi informacijami na socialnih omrežjih, televizijah, uličnih panojih, je plakatu vendarle uspelo preživeti. Ostaja zvest partner ulice, ki tiho, a neposredno vzbuja pozornost mimoidočih. Ključen pomen plakata kot vizualnega predstavnika filmskega festivala so izpostavili tudi organizatorji letošnjega Liffa na razstavi Liffe v 26 slikah. Plakate, ki so vsako jesen viseli na stenah prestolnice, so ustvarili Jasna Andrić, Maja Gspan, Peter Gedei, Andreja Medvedič, Zmago Rus, Jernej Stritar, Mojca Vanelli in Brane Žalar.

Skozi vsa ta leta se je podoba plakata močno spreminjala. Na prvem plakatu oblikovalca Zmaga Rusa je upodobljen prizor filma Skrivnostni vlak, iz katerega utrujeno zreta z Elvisom obsedena japonska najstnika. »Prizor je poetičen, bil je kot naročen za plakat,« je dejal Rus. Štiri Liffe pozneje je filmske prizore zamenjala podoba kipa Emonec oblikovalca Braneta Žalarja. »Emonec je nekaj, kar predstavlja Ljubljano in ni ljubljanski grad,« je še dodal Žalar. Motiv Emonca je uporabil tudi naslednje leto, in sicer v dvojni vlogi: igralca v filmu in gledalca v dvorani.

Slikovite filmske prizore, fotografije so postopoma zamenjali bolj stilizirani motivi in igra z logotipom kratice Liffe. Takšni so plakati, ki jih je oblikovala Maja Gspan, na njih so prikazane modifikacije osnovnega identifikacijskega likovnega elementa logotipa Liffe, ki je s svojo velikostjo prilagojen mestnim razdaljam. »Na različne likovne načine interpretiran logotip, je zrcalil dejstvo, da je ljubljanski filmski festival zvesto spet tu, kot vsako jesen. Da je že davno zlezel pod kožo tistemu, radovednemu, razmišljujočemu, naprednemu in kritičnemu občinstvu, ki se ne boji novih izkušenj, je pripravljen tvegati ... kakorkoli se to že lahko razume,« je še dodala Gspanova.

Letošnji plakat je oblikovala Mojca Vanelli, ki je dejala: »Glavna inspiracija je bila, da je ta festival mednarodni in je november čas, ko postane Ljubljana internacionala«. Na plakatu so v različnih barvah zapisani prevodi imena Ljubljanski mednarodni filmski festival v jezike držav, iz katerih prihajajo letošnji Liffovi filmi.