28. LIFFE: Alternativni vodič po festivalu

Pred začetkom letošnjega Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala, ki bo potekal med 8. in 19. novembrom, smo se čez program sprehodili skupaj z direktorjem festivala Simonom Popkom. 

Objavljeno
06. november 2017 12.08
Ženja Leiler
Ženja Leiler

Direktorju Liffa Simonu Popku smo postavili nekaj sidrišč s pridevniki in se na ta način z njim malce drugače razgledali po festivalu. Njegovim odgovorom smo dodali kratke predstavitve filmov.

  • Trije filmi, za katere je v predprodaji največ zanimanja


Ubijanje svetega jelena Yorgosa Lanthimosa (Irska, VB 2017, Predpremiere)

Oblika vode Guillerma del Tora (ZDA 2017, Predpremiere)

Fino se imamo Daana Bakkerja (Nizozemska 2017, Perspektive)

Če ste mislili, da je Jastog nekaj bolj bizarnega, kar ste videli na filmskem platnu, je Ubijanje svetega jelena pravi film za vas. Colin Farrell in Nicole Kidman, pa še nagrada za najboljši scenarij v Cannesu. Oblika vode, beneški zlati lev, bi utegnila biti dobra dopolnitev. Fino se imamo pa je odbito satiričen prvenec o moških na robu živčnega zloma.

 

Ubijanje svetega jelena

  • Največji ljubljenec festivalov

Srečen konec
 Michaela Hanekeja (Francija, Avstrija, Nemčija 2017, Predpremiere)

Mojster filigranske psihologije in dobronamerni kritik sodobne evropske družbe se vrača v velikem slogu z zgodbo o bogati francoski družini, v kateri seveda ni nič tako, kot bi moralo biti.

  • Največje odkritje

Sodobna francoska kriminalka, žanrski filmi, ki (povečini) obdelujejo mnoge teme, ki se jih lotevajo tako imenovani art filmi.

Letošnja sekcija Fokus je namenjena francoski kriminalki, ki v zadnjih letih doživlja pravo renesanso. Program dopolnjuje tudi retrospektiva klasičnega francoskega krimiča.

  • Najdaljši film

Krotko dekle
  Sergeja Loznice (Litva, Francija, Nemčija, Nizozemska 2017, Kralji in kraljice)

Lani je temu ukrajinsko-ruskemu režiserju svojo retrospektivo posvetil Festival dokumentarnega filma, tokrat Liffe prinaša njegov zadnji film, 143-minutno adaptacijo istoimenske kratke zgodbe Dostojevskega o svetu kriminala, kjer je treba pravico iskati z lučjo pri belem dnevu.

  • Film, ki bo najbolj osupnil

Stvar okusa, morda:

Nikoli zares tukaj Lynne Ramsay (VB, Francija, ZDA 2017, Kralji in kraljice)

Ornitolog Joãa Pedra Rodriguesa (Portugalska, Francija, Brazilija 2016, Kralji in kraljice)

Kralj Nilesa Atallaha (Čile, Francija 2017, Perspektive)

Škotska mojstrica se vrača šele s četrtim filmom v osemnajstletni karieri, tokrat z zgodbo po romanu Jonathana Amesa o nekdanjem vojaku, ki dobi nalogo, da poišče ugrabljeno najstnico, hčer znanega politika. Joaquin Phoenix je v Cannesu prejel nagrado za glavno moško vlogo, režiserka pa za scenarij.
Zgodba Ornitologa je že v naslovu filma – osamljeni proučevalec ptic v svetu religiozne mistike in bogokletnega naturalizma. Kralj pa je eksperimentalni film o francoskem popotniku 19. stoletja, ki se je razglasil za patagonskega kralja.

  • Najboljši v žanru


Rdeči krog
Jean-Pierra Melvilla (Francija, Italija 1970, Retrospektiva)

Konvoj Frédérica Schoendoerfferja (Francija 2016, Fokus)

Klasičen francoski film noir z Alainom Delonom kot zloglasnim roparjem bo dober par s sodobnim trilerjem ceste.

 

Rdeči krog

  • Najbolj art

Columbus
Kogonade (ZDA 2017, Perspektive)

Prvenec ameriškega režiserja južnokorejskih korenin, priznanega video esejista, svoje junake postavi v mesto Columbus, ki velja za meko modernistične arhitekture. Ta je ena od protagonistov filma.

  • Najbolj komercialen, a le na papirju

Pokvarjeno predmestje
Georgea Clooneyja (ZDA, VB 2017, Predpremiere)

Satira na ameriško predmestje, postavljena v dvajseta leta preteklega stoletja, za katero kot scenarista stojita brata Coen.

  • Najbolj ekstravaganten

Naj trupla porjavijo
Hélène Cattet in Bruna Forzanija (Belgija, Francija 2017, Ekstravaganca)

Idilična sredozemska obala se spremeni v prizorišče krvavega strelskega obračuna, ki ga poganjajo žanrski elementi vesterna in srhljivke.

  • Najbolj družbenokritičen

Krotko dekle
Sergeja Loznice (Litva, Francija, Nemčija, Nizozemska 2017, Kralji in kraljice)

Lani je temu ukrajinsko-ruskemu režiserju svojo retrospektivo posvetil Festival dokumentarnega filma, tokrat Liffe prinaša njegov zadnji film, 143-minutno adaptacijo istoimenske kratke zgodbe Dostojevskega o svetu kriminala, kjer je treba pravico iskati z lučjo pri belem dnevu. 

  • Najbolj izzivalen


Manifest
Juliana Rosefeldta (Nemčija, Avstralija 2016, Panorama svetovnega filma)

Cate Blanchett odigra trinajst likov, prek katerih avtor izpelje množico zgodb – umetniških manifestov iz različnih obdobij.

 

Manifest

  • Najbolj inventiven

O telesu in duši
Ildike Enyedi (Madžarska 2017, Predpremiere)

Letošnji zmagovalec Berlinala je nenavadna ljubezenska zgodba med mlado Mario, ki sprejme delo nadzornice v klavnici, in njenim precej starejšim šefom.

  • Najbolj zabaven

Zabava
Sally Potter (VB 2017, Kralji in kraljice)


Zaključni film letošnjega Liffa je film z izjemno igralsko zasedbo in zgodbo o večerni zabavi prijateljev, ki se začne kot sproščena komedija in konča kot krvava tragedija.

  • Najbolj grozljiv


Ivan
Janeza Burgerja (Slovenija, Hrvaška 2017, Predpremiere)


Eden od treh slovenskih filmov letošnjega Liffa, ki ga v vlogi mlade matere, postavljene pred življenjsko odločitev, nosi igralka Maruša Mayer. Najboljši igrani celovečerec Festivala slovenskega filma.

 

Ivan

  • Najbolj romantičen

Pokliči me po svojem imenu
Luca Guadagnina (Italija, Francija, Brazilija, ZDA 2017, Predpremiere)


Otvoritveni film letošnjega Liffa prinaša poudarjeno čustveno ljubezensko zgodbo med sedemnajstletnim Eliom in asistentom njegovega očeta, ki ju združi dolgo, vroče poletje na italijanskem podeželju.

  • Film, ki bo povzročil največ solz

Družina
Roka Bička (Slovenija, Avstrija 2017, Predpremiere)

Zmagovalec letošnjega Festivala slovenskega filma je deset let nastajajoči dokumentarec o življenju mladega fanta iz precej nenavadne družine.

  • Film za družine z najstniki


Delavnica
Laurenta Canteta (Francija 2017, Kralji in kraljice)


Režiser z zlato palmo nagrajenega Razreda se tokrat spopade z nalogo, kako v mulariji zanetiti zanimanje za zgodovino.

  • Najbolj seksi


Žarek v srcu
Claire Denis (Francija 2017, Predpremiere)

Senzibilna Juliette Binoche tokrat igra ločeno slikarko, ki prek številnih avantur išče resnično ljubezen.

 

Ženska v srcu

  • Film, ki bo razdelil občinstvo

Srečen konec
Michaela Hanekeja (Francija, Avstrija, Nemčija 2017, Predpremiere)

Mojster filigranske psihologije in dobronamerni kritik sodobne evropske družbe se vrača v velikem slogu z zgodbo o bogati francoski družini, v kateri seveda ni nič tako, kot bi moralo biti.

  • Film, ki bo lovil oskarje

Trije plakati pred mestom
Martina McDonagha (VB, ZDA 2017, Predpremiere)

Igralka Francis McDormand se vrača v tragikomediji, v kateri igra mater umorjene hčerke, ki na precej izviren način poskuša prisiliti organe pregona k dejavnejši akciji pri iskanju morilca. Najboljši scenarij v Benetkah in nagrada občinstva v Torontu.

  • Film, ki ga Liffu ni uspelo dobiti
Kvadrat Rubena Östlunda (Švedska, Nemčija, Francija, Danska 2017)

Letošnjo cansko zlato palmo so Liffu speljali domači art prikazovalci. Film je namreč na rednem sporedu art kino mreže že od 20. septembra.