Filmi, za katere bodo verjetno vstopnice najprej pošle
Zajec Jojo(r. Taika Waititi, ZDA, 2019, Kralji in kraljice)
Odštekana satira o fantiču in njegovem izmišljenem prijatelju Hitlerju ponuja razmislek o tem, na čem gradimo predsodke ter kako jih lahko premagamo.
Parazit
(r. Bong Džun Ho, Južna Koreja, 2019, Predpremiere)
Film o srečanju dveh družin iz različnih družbenih razredov, ki je režiserju Bong Džun Hoju s kombinacijo črnega humorja in družbene kritike prinesel prestižno zlato palmo na filmskem festivalu v Cannesu.
Svetilnik
(r. Robert Eggers, ZDA, Kanada, 2019, Kralji in kraljice)
Režiser je svojo prebojno uspešnico Čarovnica nadgradil s še temačnejšim popotovanjem v preteklost, tokrat s sijajnima Willemom Dafoejem in Robertom Pattinsonom v glavnih vlogah.
Ljubljenec festivalov
Vitalina Varela(r. Pedro Costa, Portugalska, 2019, Kralji in kraljice)
Zlati leopard letošnjega filmskega festivala v Locarnu. Bolečine polna življenjska zgodba 55-letne igralke z Zelenortskih otokov, umišljeno podana skozi njeno igralsko stvaritev, je posneta v zavetju noči in navdihnjena s Caravaggievimi podobami.
Največje odkritje
Filmi iz tekmovalnega programa Perspektive.Najbolj aktualen film
Medtem ko vas ni bilo(r. Ken Loach, Velika Britanija, Francija, Belgija, 2019, Predpremiere)
Ricky in Abby z otrokoma živita v majhnem delavskem stanovanju v Newcastlu. Abby je negovalka, Ricky pa se odloči za samostojno pot, si kupi kombi in za veliko korporacijo postane dostavljavec pošiljk. A delo na »svobodi« ima visoko ceno.
Najbolj umetniški film
Svoboda(r. Albert Serra, Španija, Portugalska, Francija, Nemčija, 2019, Kralji in kraljice)
Subverziven pogled na francosko plemstvo ob koncu 18. stoletja, ko je med libertinci vladalo eno samo načelo – užitek.
Največje presenečenje
Zombi otrok(r. Bertrand Bonello, Francija, 2019, Kralji in kraljice)
V režiserjevi viziji so zombiji metafora zgodovinskih travm, ki privrejo na dan natanko tam, kjer odraščajo nove generacije belskih elit. Na Haitiju, leta 1962.
Film, ki bi si ga ogledali še enkrat
Semiš jakna(r. Quentin Dupieux, Francija, Belgija, Švica, 2019, Ekstravaganca)
Absurdna črna komedija z Jeanom Dujardinom v vlogi moškega, ki zapravi premoženje za jakno iz jelenje kože, da bi z njo zavladal svetu.
Film za najstnike
Danska(r. Kasper Rune Larsen, Danska, 2017, Panorama)
Prvenec danskega režiserja nam brez obsojanja in s spoštljivo bližino nariše realističen portret mladosti v trenutku pomembnih življenjskih odločitev.
Film za zaljubljene
Modrček(r. Veit Helmer, Nemčija, Azerbajdžan, 2018, Predpremiere)
Sodobna reinterpretacija zgodbe o Pepelki, poetična komedija o vlakovodji, ki išče lastnico skrivnostnega modrčka. Brez dialogov in z Mikijem Manojlovićem v glavni vlogi.
Film, ki bo razdelil občinstvo
Zajec JojoFilm z močno glasbeno podobo
Ritem udarcev(r. Brian Welsh, Velika Britanija, 2019, Panorama)
Zabavna zgodba o prijateljstvu, uporništvu in evforičnosti trenutka, ko mladina združi moči za skupno stvar, ovita v opojne ritme porajajoče se elektronske glasbene scene devetdesetih let.
Najbolj družbenokritičen film
Mleko(r. Grímur Hákonarson, Islandija, Danska, Nemčija, Francija, 2019, Predpremiere)
Zgodba o preprosti kmečki ženski, ki se upre krivicam in neenakopravnosti v prevladujoče moškem svetu, je tiha himna ženskemu pogumu, ki jo prevevata značilni islandska preprostost in iskrenost.
Bacurau
(r. Kleber Mendonça Filho, Juliano Dornelles, Brazilija, Francija, 2019, Kralji in kraljice)
Leteči krožniki, dvolični politiki in morilci pod krinko. Metafora današnje Brazilije, preoblečena v distopičen vestern s Sônio Braga in Udom Kierom.
Film, ki naježi kožo
Zastrupljeni zombiji(r. Pablo Parés, Argentina, 2018, Ekstravaganca)
Leto 2101. Južna polobla je veliko smetišče. Argentinska zombijada, ki si svet prihodnosti predstavlja kot temačno bojišče za zadnje ostanke človeškega dostojanstva.
Film, ki najbolj nasmeje
Semiš jaknaFilm, ki spravi v jok
Nevidno življenje Evridike(r. Karim Aïnouz, Brazilija, Nemčija, 2019, Predpremiere)
V petdeseta leta postavljena, a sodobno zrežirana tropska melodrama o nezlomljivi vezi med brazilskima sestrama. Nagrada za najboljši film v sklopu Posebni pogled festivala v Cannesu.
Najboljši v svojem žanru
Gangster, policist, hudič(r. Li Von Te, Južna Koreja, 2019, Ekstravaganca)
Gangsterskega šefa Džang Dong Suja nekega večera nasilno napadejo. Uspe mu pobegniti, a njegov sloves strah vzbujajočega vodje je nepovratno okrnjen. Povrne si ga lahko le tako, da najde napadalca in se mu maščuje.
Najboljša rekonstrukcija zgodovinskih dogodkov
Obtožujem!(r. Roman Polanski, Francija, Italija, 2019, Predpremiere)
Polanski po več kot desetletju ponovno usmeri pogled v preteklost in prikaže razplet enega od največjih političnih škandalov v francoski zgodovini – afere Dreyfus. Velika nagrada žirije v Benetkah.
Najdaljši film
Zbogom, sin moj(175')
(r. Wang Xiaoshuai, Kitajska, 2019, Panorama)
Zgodba zakoncev, ki tragično izgubita edinca, je mojstrski preplet lirične izpovedi tihe bolečine in epskega orisa družbenozgodovinskih sprememb, ki so zaznamovale Kitajsko v zadnjih tridesetih letih.
Najbolj ekstravaganten film
Prva ljubezen(r. Takaši Miike. Japonska, Velika Britanija, 2019, Ekstravaganca)
Leo, mladi boksar, se zaljubi v na videz nedolžno Monico, a ne ve, da je dekle na poziv in odvisnica od mamil, ki je vpletena v veliko mamilarsko kupčijo. Mlademu paru sledijo skorumpirani policist, jakuza gangster, njegov nasprotnik in najeta morilka.
Film, ki prikliče najgloblje strahove
Svetilnik
Po krivici prezrt film
Luč mojega življenja(r. Casey Affleck, ZDA, 2019, Kralji in kraljice)
Intimna apokaliptična družinska drama o očetu, ki se znajde pred dilemo, ali je več vredna nedolžnost (in življenje) njegove hčere ali prihodnost izginjajočega človeštva.
Najboljše delo znanega režiserja
Bong Džun Ho: ParazitFilm, ob katerem bo uživala vsa družina
Dnevi, ki prihajajo(r. Carlos Marqués-Marcet, Španija, 2019, Panorama)
Režiser Marqués-Marcet je za izhodišče naturalistične osvetlitve dilem prihajajočega starševstva uporabil resnično pričakovanje otroka, v kakršnem sta se znašla glavna igralca.
Film za mame
Joel(r. Carlos Sorín. Argentina, 2018, Panorama)
Presunljiva in zahtevna drama o premagovanju predsodkov tako v ožjem družinskem krogu kot v širši skupnosti.
Najbolj angažiran film
Skrito življenje(r. Terrence Malick, ZDA, Nemčija, 2019, Kralji in kraljice)
Malickova nova triurna filmska meditacija se dogaja v avstrijski gorski vasici Radegund, kjer prebiva družina Franza Jägerstätterja, ki se z ugovorom vesti upre nacizmu. Film je posnet po resničnih dogodkih.
Najbolj grozljiv film
Nočna izmena(r. Dennison Ramalho, Brazilija, 2018, Ekstravaganca)
Brazilska grozljivka se ponaša z edinstveno svežino in morbidnostjo, v kateri kraljujejo mračne sile, razkosana trupla, čudaški prividi in nalezljiva paranoja.
Najbolj seksi film
Ema(r. Pablo Larraín, Čile, 2019, Kralji in kraljice)
Z glasbo prežet in vizualno drzen portret mladega dekleta, ki se s travmatičnimi dogodki v življenju spopada v predanosti svoji edini pravi ljubezni – plesu.
Film z največ akcije
Nesrečniki(r. Ladj Ly, Francija, 2019, Predpremiere)
Kritični portret sodobne Francije, v kateri skozi nasilje in rasizem vznikne upanje za vstajo vseh podrejenih sodobnega sveta. Nagrada žirije na filmskem festivalu v Cannesu.
Najbolj surov film
Monos(r. Alejandro Landes, Kolumbija, Argentina, Nizozemska, Danska, Švedska, Nemčija, Urugvaj, ZDA, 2019, Perspektive)
V utopičnem pustolovskem trilerju spremljamo osem mladostnikov, ki živijo na samotnem pogorju ter kot paravojaška skupina ubogajo povelja skrivnostne Organizacije.
Film z najboljšim preobratom
Žvižgači(r. Corneliu Porumboiu, Romunija, Francija, Nemčija, 2019, Kralji in kraljice)
Izvirna interpretacija žanra kriminalke, ki ji je Corneliu Porumboiu dodal ščepec komedije, a tudi nezgrešljiv pečat romunskega novega vala.
Film, ki bo lovil oskarje
ParazitFilm, ki ga Liffu ni uspelo dobiti
Irec(r. Martin Scorsese, ZDA, 2019)
Film, posnet po knjižni predlogi I Heard You Paint Houses (Slišal sem, da barvaš hiše) Charlesa Brandta, je zgodba o izginotju sindikalnega vodje Jimmyja Hoffe, predstavljena s perspektive njegovega domnevnega morilca, Irca Franka Sheerana.