Beneški filmski festival se je zresnil in postal bolj »vitek«

 V programu je 52 filmov , od tega 18 v tekmovalnem programu. Berusconijev televizijski kanal kritizira seksualne vsebine

Objavljeno
29. avgust 2012 12.48
Workers prepare the Palace of Cinema at the 69th edition of the Venice Film Festival at Venice Lido, Italy, Tuesday, Aug. 28, 2012. The world's oldest movie festival will open on Aug. 29th through Sept. 8. (AP Photo/Joel Ryan)
Valentina Plahuta Simčič, kultura
Valentina Plahuta Simčič, kultura

V beneški laguni, natančneje, na mondenem otočku Lido, se bo v naslednjih dneh med ležerne turiste, ki poležavajo na peščenih plažah, pomešala množica filmoljubcev. Začenja se namreč 69. beneški filmski festival.

Novi-stari direktor festivala (stari zato, ker je bil na čelu Mostre že v letih 1998 in 2002) Alberto Barbera, ki je na tem mestu zamenjal Marca Müllerja, napoveduje kar nekaj sprememb. Pravi, da bo program letos bolj »vitek«, saj bo prikazanih le 52 filmov, od tega 18 v tekmovalnem programu. Za vse filme Barbera trdi, da so bili izbrani po temeljitem premisleku, zanje prevzema odgovornost. Zelo je namreč kritičen do prakse iz preteklih let, ko so nepremišljeno povečevali število prikazanih filmov, od katerih si mnogi udeležbe na uglednem festivalu A-kategorije niso zaslužili. ­

Pravi tudi, da je letošnja festivalska verzija po vsebini precej resna, še ena njena posebnost pa je, da je med 52 filmi kar 21 takih, ki jih podpisujejo režiserke. Barbera v tem vidi pozitiven signal, da se seksizem filmskega sveta zmanjšuje.

Za začetek politični triler

Festival bo odprla indijska režiserka Mira Nair s političnim trilerjem The Reluctant Fundamentalist po romanu Mohsina Hamida. Sicer pa bo glavna pozornost namenjena tekmovalnemu programu, v katerem je zbranih kar nekaj uglednih režiserskih imen. Tu so ameriški režiser Paul Thomas Anderson s filmom The Master o veteranih druge svetovne vojne in njihovih dilemah, francoski režiser Olivier Assayas s filmom Après mai, ki je postavljen v nemirni Pariz v sedemdesetih, ameriški filmski veteran Brian De Palma z erotičnim trilerjem iz poslovnega sveta Passion, korejski mojster Kim Ki-duk s filmom Pieta o poklicnem izsiljevalcu, japonski režiser Takeši Kitano s filmom iz kriminalnega podzemlja Outrage Beyond, ameriški režiser Terrence Malick s filmom To the Wonder, ki raziskuje ljubezen in njene pasti, avstrijski režiser Ulrich Seidl bo predstavil film Paradies: Glaube (Paradise: Faith), nadaljevanje filma Paradise: Love, ki je letos tekmoval v Cannesu, ameriški režiser Harmony Korine s filmom Spring Breakers o dekletih, ki si spomladanske počitnice financirajo z ropom nekega fast fooda, in lanski dobitnik zlatega leva za življenjsko delo Marco Bellocchio s filmom Bella addormentata, ki je posvečen vprašanju evtanazije, povezanim na primer z Eluano Englaro.

Zanimivih sekcij je še več. Omenimo Horizonte, ki se trudijo iskati nove trende v svetovni kinematografiji, in Mednarodni teden kritike, kjer so v ospredju filmski prvenci. Poimensko velja izpostaviti dokumentarec Spika Leeja o Michaelu Jacksonu Bad 25 in nov celovečerni film Roberta Redforda The Company You Keep.

»Levja« žirija

Žiriji za zlatega leva predseduje ameriški režiser in producent Michael Mann, v njej so še francoska igralka Laetitia Casta, francosko-švicarska režiserka Ursula Meier, filmski ustvarjalci Matteo Garrone, Ari Folman in Pablo Trapero, srbska performerka Marina Abramović ter producent Peter Ho-sun Chan. Zlatega leva za življenjsko delo bo letos prejel italijanski režiser Francesco Rosi. Beneški filmski festival slovi po tem, da ga obiščejo številni priznani režiserji in igralci. Letos na rdeči preprogi med drugimi pričakujejo igralce Bena Afflecka, Kate Hudson in Winono Ryder.