FilmFlow predstavlja: Ameriška ljubica

Film nas popelje na potovanje čez Ameriko, skozi blišč in bedo dih jemajočih prostranih pokrajin obljubljene dežele.

Objavljeno
10. maj 2017 22.50
Anja Šturm
Anja Šturm

Ameriška ljubica (2016), eden najboljših, najbolj čutnih in hkrati divje surovih filmov lanskega leta, nas ob spremljavi skrbno izbrane glasbene podlage v enem samem dolgem roadtripu popelje po neznani Ameriki, ki se pred našimi očmi razgali boleče drugačna, kot smo je sicer vajeni s filmskih platen.

Neskončne pokrajine ameriškega srednjega zahoda, ki jih, skupaj s sončnimi žarki v najlepših trenutkih dneva, v kamero lovi direktor fotografje Robbie Ryan, jemljejo dih. Čudovite podobe drhteče narave intenzivirajo od hormonov razgreta čustva glavne junakinje in se obenem zoperstavljajo vsakodnevni sivini, revščini in depresiji, pred katerimi v belem kombiju z vso hitrostjo beži skupina mladih.

Omenjeni skupini, ki se na poti preživlja s prodajanjem naročnin na revije, se pridruži tudi Star (Sasha Lane), radovedno in neukrotljivo mlado dekle, ki želi pobegniti pred neperspektivnim življenjem brskanja po okoliških smetnjakih, skrbmi za mlajšega brata in sestro, predvsem pa pred spolnimi zlorabami svojega očima. Ko se ji ponudi priložnost, se zato brez oklevanja pridruži nenavadni skupini družbenih obstrancev.

Podkast lahko poslušate tudi s klikom na to ilustracijo:

 

Zgodbo filma je navdihnil članek iz časopisa The New York Times, ki govori o subkulturi mladih, ki potujejo od mesta do mesta in se preživljajo s prodajo revij. Ameriška ljubica je sicer četrti celovečerni film Andree Arnold, ki velja za eno najpomembnejših sodobnih filmskih režiserk. Svojo kariero je začela kot televijska voditeljica in igralka, režijski preboj pa je doživela s kratkim filmom Wasp (2003), za katerega je prejela oskarja.

Njen prvi celovečerni film Rdeča cesta (2006) je prejel veliko nagrado žirije na festivalu v Cannesu, pri nas pa njeno delo lahko spremljamo od leta 2009 dalje, ko je bilo v naših kinematografih mogoče videti film Akvarij. V Viharnem vrhu (2011) se je Arnoldova lotila inovativne predelave klasičnega literarnega dela, Ameriška ljubica (2016) pa je prvi film, ki ga je posnela v Ameriki.

Ameriška ljubica. Foto: promocijsko gradivo

Kljub temu da je Ameriška ljubica nezgrešljivo ameriški film ceste, ki se duhovno navdihuje pri klasikah žanra, kot sta naprimer Surova balada (1973) Terrencea Malicka in film Goli v sedlu (1969) Dennisa Hopperja, je v tkanino filma zapisan tudi režiserkin DNK − njen iskreni humanizem, empatija in posluh za socialne problematike, ki prežemajo tudi njen zadnji film, izhajajo iz osebnih izkušenj. Pridih socialnega realizma, ki je rdeča nit vseh njenih filmov, v katerih se večinoma ukvarja z marginaliziranimi družbenimi skupinami, kot so mladi, revni, ženske in manjšine, je nezgrešljiv.

Ameriška ljubica je nekakšen hibrid med fikcijo in dokumentarnim filmom; snemali so ga v časovnem zaporedju, scenarij je bil zelo ohlapen, veliko je bilo improvizacije − večina igralcev, ki jih je Arnoldova našla na parkiriščih trgovin, plažah in obcestnih počivališčih, je naturščikov. Na posnetkih je tako mogoče videti prave osebnosti, njihovo vedno bolj kompleksno medsebojno povezanost in pristne reakcije, zaradi česar ima film prav poseben čar.

Glavna protagonista filma, Star (Sasha Lane) in Jake (Shia LaBeouf), sta se med snemanjem tudi dejansko zaljubila in za kratek čas postala par. Njuni ljubezenski prizori so zagotovo nekaj najlepšega, kar boste letos videli na platnu, zato pohitite v kino in si ta prečudoviti, topli in − kljub težkim časom − upanja polni film oglejte v vsej njegovi veličini. Po ogledu pa vabljeni še k poslušanju našega podkasta.

***

Podkast FilmFlow

Dvakrat na mesec se Bojana Bregar, Maja Peharc, Ana Šturm in Maja Zupanc zberemo ob mikrofonu, srebamo kavo in debatiramo o svojih filmskih obsesijah. Tako že nekaj let nastaja FilmFlow, podkast o filmu in popularni kulturi, v katerem se posvečamo filmski produkciji, ki pri nas običajno ni deležna večje medijske pozornosti, prostor pa namenimo tudi slovenski filmski sceni. Družita nas gostobesednost in cinefilija, zabava pa nas dejstvo, da so naši okusi povsem različni. Ne bojimo se ničesar, razen strahu samega
- in potencialno tega, da bi na svetu zmanjkalo kave. Ter filmov.

Foto: Žiga Stanovnik

Prisluhnite nam lahko v itunesih, na spletni strani FilmFlow, na mreži Apparatus ali pa se nam pridružite na facebooku, twitterju  ali instagramu.