V Piranu je bilo konec tedna vse v znamenju korejskih filmskih zvezdnikov. Najbolj znana sta bila igralka Ko Hjun Jung in igralec Zo In Sung. Slovencem njuni imeni ne pomenita nič, Korejcem pa skoraj toliko kot imeni Angelina Jolie in Brad Pitt. Zato je skrb organizatorjev snemanja, da bi se zvezde dobro počutile v Sloveniji, precejšnja. Novinarji smo to občutili pri nepotrebno strogih zahtevah o tem, kako jih lahko fotografiramo in snemamo. Zvezdniki so stanovali v portoroškem hotelu Kempinski Palace, večina običajnih filmarjev pa v hotelu Piran. Poleg 66-članske korejske ekipe pri snemanju sodeluje tudi 20 (tehničnih) delavcev producentske hiše Arkade iz Trzina in 20 uslužbencev turistične agencije Happy Tours. Korejska ekipa je najela v Sloveniji še 87 statistov.
Korejci so tudi za slovenske razmere garaško razpoloženi. Snemalni dan začenjajo ob sedmi uri in ga končajo zvečer, ko se stemni. Zakaj so prišli prav v Slovenijo? Vodja marketinga Kim Na Kjung nam je takole odgovorila: »Poskušali smo najti območje v vzhodni Evropi, kjer bi imeli veliko lepe in raznolike pokrajine. Ker smo že imeli stike s turistično agencijo Happy Tours, smo se zanesli na njihove predloge. Zdaj vemo, da je bila odločitev prava, saj je to izjemno lep kraj za snemanje filmov. Najbolj nas je skrbelo vreme, toda po dveh snemalnih dneh lahko rečem, da smo imeli srečo,« je dejala Kim Na Kjung, ki ni vedela, da Piran velja za slovenski Hollywood, da je František Čap tukaj začel snemati že leta 1954, da so v mestecu snemali že številni filmski velikani: od Orsona Wellesa do Petra Ustinova, od Jamesa Coburna do Klausa Kinskega, od Marcella Mastroiannija do Alberta Sordija, Yvesa Montanda, Sama Peckinpaha ...
Korejska zgodba
Televizijsko nadaljevanko bodo v 16 epizodah predvajali od maja do julija ob petkih in sobotah na eni najbolj priljubljenih korejskih TV-mrež, še posebno med mladimi. Slovenija bo »nastopala« v šestih nadaljevanjih. Kim Na Kjung ni mogla povedati, koliko gledalcev bo imela ta romantična drama: »Vsi zelo veliko pričakujemo od projekta, saj v njem nastopa kakšnih dvajset zelo znanih korejskih igralcev, pa tudi scenaristka, režiser in producent so nadvse priljubljeni v Koreji. Za zdaj vemo, da bo predvajana v Južni Koreji, potem pa verjetno tudi v kateri od drugih držav, ki bodo kupile pravice.«
Če so se filmarji podali v naše kraje, je to nedvoumen namig tudi za druge Korejce, da bi bilo lahko pri nas zanimivo. »To so zelo dobri gostje, ki zelo radi potujejo in bi jih lahko bilo še veliko več,« nam je o Korejcih povedala Iva Ziraldo iz Happy Tours. Turistična organizacija deluje v Koreji, a tudi na Tajvanu, Kitajskem in Japonskem in skrbi predvsem za goste, ki prihajajo v vzhodnoevropske države in na Balkan. »Takšna nadaljevanka je izjemna priložnost za promocijo slovenskega turizma. Skoraj vsak korejski gost gre tudi v Postojnsko jamo, vendar tokrat tam niso snemali. Bodo pa zato na Bledu, ki je prav tako med najbolj priljubljenimi cilji, na drugem mestu pa sta Ljubljana in Piran. Filmska industrija in mediji imajo velik vpliv na Korejce. Ti radi veliko potujejo, po vse dneve so na poti, v glavnem se v enem kraju zadržijo krajši čas. Logično je, da želijo ob prihodu v Evropo videti več destinacij,« pravi Ziraldova, ki se v prihodnjih dneh seli z ekipo v Ljubljano in na Bled.
Korejci peti turistični trg
Zato ni nič nenavadnega, da je tokratno snemanje podprla tudi Slovenska turistična organizacija skupaj s petimi partnerji (lokalne turistične organizacije Piran, Ljubljana, Bled ter družbi Postojnska jama, d. d., in turistična agencija Happy Tours), in to s 60.000 evri (polovico je dala STO, vsak od partnerjev pa po 6000 evrov). STO bo maja ob začetku predvajanja nadaljevanke v Južni Koreji pripravila še večjo promocijsko akcijo: predstavitev za korejske organizatorje potovanj in novinarsko konferenco s predstavitvijo slovenskih turističnih destinacij.
»Veseli smo te prve uspešne zgodbe filmske industrije za vse izbrane destinacije. Prvič je vključen tudi Piran, kar bo spodbudilo prihod azijskih turistov v ta del Slovenije,« je pri tem dodala Livija Kovač Kostantinovič iz STO. Marjan Batagelj, direktor Postojnske jame, je pojasnil, da njegovo podjetje sodeluje pri filmskem projektu, čeprav v Postojnski jami ni predviden niti en kader: »Želimo spremeniti okorelo miselnost, ki je pogosto prisotna. Končno imamo opraviti z zvezdniki, ki bodo naredili za promocijo Slovenije več kot naša številna običajna prizadevanja. In od tega imamo koristi vsi, ki delujemo v turizmu.«