Mladi novomeški režiser Rok Biček je s svojim prvencem Razredni sovražnik, ki se je letos uvrstil v enega od tekmovalnih programov Beneškega filmskega festivala Teden mednarodne kritike, navdušil tako festivalsko občinstvo kot tudi distributerje in mednarodne kritike, ki so se o njegovem filmu razpisali v Varietyju, Hollywood Reporterju, Huffington Postu in Repubblici ...
In nagrado fedeora Združenja evropskih in sredozemskih filmskih kritikov je prejel prav Rok Biček.
In ne le to, po izboru gledalcev je nagrado občinstva v omenjenem programu (RaroVideo Audience Award, v višini pet tisoč evrov) dobila slovenska koprodukcija Zoran, il mio nipote scemo (Zoran, moj nečak idiot) v režiji Mattea Oleotta, v katerem ob italijanskem igralcu Giuseppeju Battistonu nastopajo Slovenci Rok Prašnikar, Marjuta Slamič, Peter Musevski in Jan Cvitkovič.
Takoj za njim, na drugem mestu po izboru občinstva, je pristal - spet Razredni sovražnik, kar je bilo še eno veliko presenečenje. Kot je povedal Biček, so ga selektorji programa posebej povabili, naj se udeleži podelitve, kjer si bo zaslužil »posebno omembo«; ni namreč običajno, da film, ki se ukvarja s kompleksno problematiko samomora srednješolke in odzivom njenih sošolcev, tako visoko uvrsti tudi občinstvo.
Scenarij, ki ima za izhodišče resnični dogodek, samomor dijakinje na novomeški srednji šoli, sta napisala Nejc Gazvoda in Rok Biček, oba sta bila v času dogodka dijaka na omenjeni šoli; pri scenariju je sodeloval tudi režiser Janez Lapajne, ki je Bičkov dolgoletni mentor, pomagal je tudi pri montaži.
Spontani aplavzi
»Prvi šok na festivalu je bil že sam sprejem filma na premieri,« pravi Biček, njegov glas po telefonu pa ne more skrivati vzhičenja ob zadnjih dogodkih. Občinstvo v polni dvorani Darsena je namreč že med projekcijo filma svoje navdušenje izrazilo s spontanimi aplavzi, na koncu so film nagradili s stoječimi ovacijami, ki so trajale nekaj minut.
Rok Biček in njegov prvenec sta postala novica dneva, to so pokazali veliko zanimanje za pogovore z občinstvom Q&A, naslovnice revij, intervjuji ...
In tako je Biček, ki je naivno mislil, da si bo - prvič na Mostri - lahko pogledal kakšen film, od jutra do večera sedel v festivalskem središču in dajal intervjuje. Kepa se je začela valiti, o filmu v presežnikih pišejo tako Variety kot Hollywood Reporter pa Il Piccolo in La Repubblica, ki med drugim zapiše: »Očitno navdihnjen s Hanekejem in Mungiujem je 29-letni režiser napetost trilerja ustvaril z načinom, kako se poigrava s skritimi, potencialno eksplozivnimi detajli iz vsakdanjega življenja: ena napačna beseda ali gesta lahko napeto situacijo pripelje do vrelišča.«
Za nameček je tu še igralka Daša Cupevski na naslovnici beneškega Nisimazina.
Biček je izrazil obžalovanje, da v Benetkah ni bilo Igorja Samoborja: »Ne pretiravam, če rečem, da je tu Samobor postal zvezda, v intervjujih me nenehno sprašujejo prav o tem odnosu profesionalnih igralcev (Nataša Barbara Gračner, Tjaša Železnik, Maša Derganc, Robert Prebil) in devetih naturščikov - dijakov ... Škoda, da se niso mogli udeležiti premiere.«
Razredni sovražnik sicer ostaja tudi v konkurenci za nagrado zlati lev prihodnosti, namenjeno najboljšemu prvencu, ki jo je leta 2001 prejel Jan Cvitkovič za film Kruh in mleko.
Razredni sovražnik bo slovensko premiero doživel na odprtju Festivala slovenskega filma, 11. septembra, na velika platna po Sloveniji pa prihaja 12. septembra.