Gledalci gledajo dobre serije, je lažje prepričati televizije, da jih je vredno snemati,« ugotavlja Tobias Åström iz produkcijske ekipe TV-serije Most, ki se s televizijsko in filmsko produkcijo ukvarja že več kot tri desetletja, med drugim je sodeloval tudi pri trilogiji Millennium oziroma filmih o dekletu z zmajskim tatujem, po katerih je remake posnel tudi David Fincher.
»Ko smo na Švedskem v devetdesetih letih dobili komercialno televizijo, so na njej prevladovale telenovele, zdaj, ko imamo odlične serije tako v nordijskih državah kot Ameriki, Franciji, Nemčiji in Britaniji, pa smo pokazali, da lahko pritegneš gledalce tudi s pripovedovanjem dobrih zgodb in da se kakovost splača,« je prepričan Tobias Åström, eden od producentov televizijske megauspešnice Most (Bron, 2011-). Švedsko-danska kriminalka je z zgodbo o truplu na mostu, ki povezuje Dansko in Švedsko, združila dve državi oziroma državni televiziji, obenem pa postala svetovni hit. Serijo, ki bo septembra stopila v tretjo sezono, so doslej predvajali v več kot 170 državah, po njej pa sta nastala tudi dva remaka, britansko-francoski Predor s truplom v predoru, ki povezuje Veliko Britanijo in Francijo, in ameriški Most s truplom na mostu, ki združuje Ameriko in Mehiko, vendar pa omenjeni seriji nikoli nista dosegli takšnega uspeha kot izvirnik. O tem, kaj je šlo narobe tam in kaj prav pri Švedih in Dancih, ki s kriminalnimi pa tudi drugimi serijami prosperirajo že nekaj let, ter o nordijski televizijski produkciji in današnjem načinu delanja in gledanja televizije, smo razmišljali tudi z Åströmom, ki je iz Švedske prišel na Motovunski filmski festival, kjer so se s posebnim ciklom letos posvetili tudi televizijskim serijam.
Preberite intervju na spletni strani pogledi.si.