Tobias Åström: »Kakovost se splača.«

Intervju s producentom TV-serije Most.

Objavljeno
02. september 2015 14.36
Tina Bernik
Tina Bernik

Gledalci gledajo dobre serije, je lažje prepričati televizije, da jih je vredno snemati,« ugotavlja Tobias Åström iz produkcijske ekipe TV-serije Most, ki se s televizijsko in filmsko produkcijo ukvarja že več kot tri desetletja, med drugim je sodeloval tudi pri trilogiji Millennium oziroma filmih o dekletu z zmajskim tatujem, po katerih je remake posnel tudi David Fincher.

»Ko smo na Švedskem v devetdesetih letih dobili komercialno televizijo, so na njej prevladovale telenovele, zdaj, ko imamo odlične serije tako v nordijskih državah kot Ameriki, Franciji, Nemčiji in Britaniji, pa smo pokazali, da lahko pritegneš gledalce tudi s pripovedovanjem dobrih zgodb in da se kakovost splača,« je prepričan Tobias Åström, eden od producentov televizijske megauspešnice Most (Bron, 2011-). Švedsko-danska kriminalka je z zgodbo o truplu na mostu, ki povezuje Dansko in Švedsko, združila dve državi oziroma državni televiziji, obenem pa postala svetovni hit. Serijo, ki bo septembra stopila v tretjo sezono, so doslej predvajali v več kot 170 državah, po njej pa sta nastala tudi dva remaka, britansko-francoski Predor s truplom v predoru, ki povezuje Veliko Britanijo in Francijo, in ameriški Most s truplom na mostu, ki združuje Ameriko in Mehiko, vendar pa omenjeni seriji nikoli nista dosegli takšnega uspeha kot izvirnik. O tem, kaj je šlo narobe tam in kaj prav pri Švedih in Dancih, ki s kriminalnimi pa tudi drugimi serijami prosperirajo že nekaj let, ter o nordijski televizijski produkciji in današnjem načinu delanja in gledanja televizije, smo razmišljali tudi z Åströmom, ki je iz Švedske prišel na Motovunski filmski festival, kjer so se s posebnim ciklom letos posvetili tudi televizijskim serijam.

Preberite intervju na spletni strani pogledi.si.